ab
door abvan Feb 8, 2009 om 14:54
Computers & telefonie

Google chrome en IE 8

Hallo,

Ik heb gisteren op mijn laptop met Vista Google Earth geinstalleerd. Tijdens die installatie ook Google Chrome. Zag dat dit een browser is. Nu gebruik ik al IE 7. M.a.w. kan ik Google Chrome beter niet verwijderen?

Tevens nog een 2e vraag. Op mijn desktop met XP kreeg ik enige tijd geleden een updateballon, waarna bleek, dat IE 7 geupdated werd naar IE 8. Op mijn laptop met Vista kreeg ik deze update niet, zodat daar nog steeds IE 7 op zit. Waarom dit verschil?

Bvd voor uw advies en antwoord. Gr. Ab

713 8 Rapporteer

birdies
door birdies - Feb 8, 2009 om 15:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nergens voor nodig om Chrome te verwijderen, die kun je gewoon naast elkaar gebruiken. Zelf gebruik ik 3 browsers, waarvan Firefox in 90% v.d. gevallen.

Vreemd dat er voor IE8 een automatische update kwam; volgens mij is deze nog steeds in een testfase (RC1).

gsm
door gsm - Feb 8, 2009 om 17:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

IE8 is al wel uit de testfase (Beta) maar wordt volgens mij nog niet actief aangeboden via Automatische updates.
IE8 voor XP is niet hetzelfde als IE8 voor Vista. De prioriteit ligt ook anders:
Hoge prioriteit voor XP en belangrijk (dus ik denk optioneel) voor Vista.

Microsoft:
The IE8 update will be released as the highest priority update for each operating system. For Windows Vista and Windows Server 2008, it will be listed as Important. For Windows XP and Windows Server 2003, the update will be listed as High Priority.
Delivery of IE8 via AU will begin after Microsoft make IE8 available
from the Microsoft Download Center. Of course, users can always decline
to install IE8 through AU when it is offered.

ab
door abvan - Feb 8, 2009 om 18:12
38 Antwoorden / 11 Vragen

Oke Birdies en GSM. Bedankt voor de reacties. Is mij nu duidelijk.

hdubois
door hdubois - Feb 9, 2009 om 14:00
15 Antwoorden / 8 Vragen

is vrijdag 30 januari 09 vrij gegeven onder de naam
Windows Internet Explorer 8 Release Candidate 1

hdubois
door hdubois - Feb 9, 2009 om 14:01
15 Antwoorden / 8 Vragen

word sinds die dag 30-01-09 ook aangeboden voor een update

ea
door easyrider - Feb 9, 2009 om 14:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

En in de nieuwe IE8 zit ook al een fout waardoor veel websites niet goed te bekijken zijn. Microsoft heeft op de zelfde dag dat de browser online ging al een patch uitgebracht voor webdesigners die er voor zorgt dat IE8 zich gedraagd als IE7 op het moment dat de website geladen wordt. Het is onbegrijpelijk dat een bedrijf als Microsoft met zoveel knappe koppen aan boord zulke koeien van fouten maakt.... of heeft men hier misschien een bedoeling mee?

kv
door kvrooy - Feb 9, 2009 om 15:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

beste ab  beseft U wel hoe moeilijk het is om een programma--of in dit geval een browser programma perfekt te krijgen---hier gaat heel veel tijd en werk inzitten---je moet  met duizenden dingen rekening kunnen houden---je bent van anderen afhankelijk ed---google chrome bv werkt ook nog lang niet perfekt----ie8 rc1 is net als google chrome lekker snel--als je via de tab bladen werkt ---geen enkel groot programma of besturingssysteem wordt 100% foutvrij

vrgr kees van rooy

fotoflex
door fotoflex - Feb 9, 2009 om 20:12
67 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn Toshiba laptop met Vista Home Premium blokkeerde zelfs helemaal na installatie van de update. Lukte alleen nog via veilige opstart en systeemherstel het ding weer te verwijderen.