Th
door Thea Visser - Roodvoets Jan 11, 2024 om 12:06
Computers & telefonie

Gouden tip gezocht

Ik heb op 17 november 2023 een nieuwe laptop gekocht met Windows 11. Ik heb een Microsoft account aangemaakt en Microsoft 365 family abonnement gekocht.

Nu wil ik dit abonnement delen met familieleden. Inloggen op het nieuw aangemaakte account lukt niet, wachtwoord blijkt niet juist te zijn. Heb ik dus foutief opgeschreven. Mijn eigen schuld dus.

Ook geen beveiliginginstellingen gemaakt.

Getracht om via herstelformulieren / herstelverzoek een nieuw wachtwoord te krjigen / aan te maken.

Ik krijg dan een lijst met vragen die ik niet kan beantwoorden. Ik heb met dat nieuwe account nooit gemaild enz.

''Gebruik de informatie die je hebt verstrekt toen je het account aanmaakte of voor het laatst bijwerkte. Dat doe ik constant
Verzend het formulier vanaf een computer die u vaak gebruikt. Dat doe ik
U wordt gevraagd om recent gebruikte e-mailadressen en de onderwerpregels van recente e-mails op te geven. Vraag familieleden, vrienden of zakelijke contacten om hun e-mailadressen te bevestigen en u de onderwerpregels te vertellen van de laatste drie e-mails die ze u hebben gestuurd.
Ik heb nooit gemaild vanaf het nieuwe account dus ik heb geen familie of vrienden die het kunnen bevestigen.
Zorg ervoor dat u het juiste domein voor uw account gebruikt, zoals hotmail.com, live.com of outlook.com. Houd er rekening mee dat uw e-mailadres landspecifiek kan zijn. Als u bijvoorbeeld uw account in Zweden heeft gemaakt, is uw domein 'hotmail.co.se' in plaats van 'hotmail.com'. Is niet van toepassing. Ik gebruik@outlook.com''

Elke keer krijg ik het antwoord dat ik onvoldoende gegevens aanlever om mijn identiteit te kunnen bevestigen.

Ook het gegeven dat ik op dat account Microsoft 365 family abonnement heb gekocht blijkt te weinig te zijn.

Ik kan dus op geen enkele manier bewijzen dat ik het ben.

Via chat en messenger contact gehad met medewerkers Microsoft. Niet het gewenste reslutaat, alle tips die zij gaven opgevolgt.

Volgens een medewerker zou ik twee dingen kunnen doen

a. het 2 x per dag blijven proberen totdat het lukt. Ik heb nu 20 x een verzoek ingediend

b. wachten op de verlening van het Microsoft 365 abonnement en dat dan via de bank geen akkoord geven voor afschrijving en /of storneren met de mededeling dat ik het abonnement stop. Dan een nieuw account aanmaken en nieuw abonnement afsluiten. Moet du tot november 2024 wachten om dit te kunnen doen.

Wie heeft de gouden tip om mijn eigen veroorzaakte probleem op te lossen.

1280 5 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 11, 2024 om 12:23
2281 Antwoorden / Vragen

U heeft toch ook betaald voor dat  abonnement? Dat lijkt mij de simpelste link om te bewijzen dat het uw abonnement is. Mocht u niets betaald hebben maakt u "gewoon" een nieuw account aan.

Th
door Thea Visser - Roodvoets Jan 11, 2024 om 12:29
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het abonnement uiteraard betaald, ook bewijzen van. Dit blijkt toch te weinig te zijn. Krijg steeds de melding
''Helaas heeft ons geautomatiseerde systeem vastgesteld dat de informatie die je hebt verstrekt niet voldoende was voor ons om eigendom van het account te verifiëren''

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 11, 2024 om 13:40
2281 Antwoorden / Vragen

U hebt dat account op uw nieuwe W11 machine aangemaakt. Werkt de mail van dat account dan niet op die machine?

Th
door Thea Visser - Roodvoets - Jan 11, 2024 om 12:28
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het abonnement uiteraard betaald, ook bewijzen van. Dit blijkt toch te weinig te zijn. Krijg steeds de melding
''Helaas heeft ons geautomatiseerde systeem vastgesteld dat de informatie die je hebt verstrekt niet voldoende was voor ons om eigendom van het account te verifiëren''

Thecla58
door Thecla58 - Jan 11, 2024 om 12:55
935 Antwoorden / 3 Vragen

hier algekeken?

Krijg je als je probeert in te loggen op je account niet de mogelijkheid om te klikken op wachtwoord vergeten? Als je daarop klikt krijg, tenminste zo was het altijd, de mogelijkheid om een mailadres op te geven om je wachtwoord te kunnen resetten.

Misschien dit de oplossing?

Th
door Thea Visser - Roodvoets Jan 11, 2024 om 13:06
1 Antwoorden / 2 Vragen

Thecla58, dank voor je antwoord. Ook dit heb ik geprobeerd, niet gelukt.

Ja
door JannyBoe - Jan 11, 2024 om 13:34
584 Antwoorden / Vragen

Hallo Thea, als niets uitkomst brengt zou u eens navraag kunnen doen bij Menno Schoone. Een informatieve plek en een prettige man.

ennoborg
door ennoborg - Jan 11, 2024 om 13:39
25 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag 1: Heb je het abonnement al geactiveerd? Zo niet, zou je ook een nieuw account kunnen maken, en het daarmee activeren.

Vraag 2: Hoe meld je je nu aan bij Windows 11? Dat doe je normaal toch ook met een Microsoft account, en een wachtwoord?

De site van Menno Schoone is ook inderdaad een goed idee.