ho
door hoozri Jun 22, 2004 om 16:10
Computers & telefonie

Gratis vakantie oplichting?

Na het verlaten van een website van de iPac popte er opeens een berichtje op: u heeft een "Travel shopping spree" twv $2100 gewonnen en twee telefoonnummers w.o. één voor buiten de US. Nieuwsgierig geworden hebben wij natuurlijk dat nummer gebeld en na 45 minuten waarin wij twee bijzonder aardige heren te woord gestaan te hebben was de boodschap duidelijk:
we kregen een korting van $2100 op een verblijf t.w.v. $3000. Als we dan nu even ons creditcardnummer doorgaven en een mondeling OK voor de resterende $900 dan kregen we binnen 14 dagen alle vouchers in huis. Natuurlijk moest er meteen beslist worden anders ging de kans naar een andere Nederlander.
Wij zijn niet op het aanbod ingegaan, maar ik vraag mij af of meer mensen deze pop up gehad hebben, of het vaker voorkomt, of er mensen mee de boot zijn ingegaan?

490 2 Rapporteer

heerenbeest
door heerenbeest - Jun 22, 2004 om 17:17
11 Antwoorden / 24 Vragen

Hallo,
Ja ik heb deze pop-up ook gehad en ben ook nieuwsgierig geworden. Normaal laat ik me niet verleiden door dit soort truukjes, maar ja... Ik heb ook gebeld en inderdaad na een tijdje wachten op het addertje onder het gras, werd duidelijk dat ik eerst moest betalen.

De "vriendelijke" dame werd boos toen ik zei dat ik dit best wel oplichterrij vond. Zij was van mening dat dit de kans van mijn leven was: eerst US$1000 ofzo te betalen en dan maar af te wachten of ik echt die vakantie krijg... Dacht het niet. Ik vertelde nogmaals dat ik het niet echt ok vond om mensen er zo in te laten lopen en toen hing zij boos op!

Ik weet dus niet of je echt de vakantie met korting krijgt als je betaald, maar ik geloof dat je er beter niet op in kan gaan. Het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn. En via Nederlandse reisbureau's en reiswebsites krijg je fantastische aanbiedingen!!!
Groeten!

fr
door fritsje - Jun 22, 2004 om 19:18
3 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ook dit bericht gekregen, toen ik niet reageerde kwam de vraag of ik echt niet wilde. Kon het ook via a-mail als ik niet graag engels sprak. Ik werd toch wel nieuwsgierig maar voor ik verder kon moest ik wel eerst al mijn gegevens intikken en mijn credit-card nummer. Toen ben ik maar gestopt.