bu
door buffy Jun 16, 2012 om 15:27
Computers & telefonie

Grootbeeld

Hallo,
Ik heb sinds vanmorgen een Asus laptop
Nu moet ik daar mee leren omgaan.
Ben de XP computer gewend dus veel/alles is anders
Ging eigenlijk best goed maar op de een of andere manier heb ik het beeld vergroot!
Voorheen kon ik het beeld weer veranderen door onderin de balk 100% te veranderen.
Maar hoe ik dit heb gedaan?
Belangrijker.......hoe weer terug.
Heb in het boekje gekeken maar daar staat niets in.
Zucht kan iemand helpen
Het is een Asus X5MSM-SX063V
Alvast bedankt
Buffy

959 10 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Jun 16, 2012 om 15:41
740 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem dus aan dat je nu Windows 7 hebt;

Open Schermresolutie door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm en vervolgens op Beeldschermresolutie aanpassen onder Vormgeving en persoonlijke instellingen.

Klik op de vervolgkeuzelijst naast Resolutie. Controleer de resolutie die is aangeduid met (aanbevolen). Dit is de oorspronkelijke resolutie van het LCD-beeldscherm. Gewoonlijk is dit de hoogste resolutie die door het beeldscherm wordt ondersteund.

poltol
door poltol - Jun 16, 2012 om 15:41
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Klik eens met rechts in het bureaublad.
Dan kunt u met een hulpmenu het beeld weer fatsoeneren.

Succes, poltol

ltmvz
door ltmvz - Jun 16, 2012 om 15:53
949 Antwoorden / 18 Vragen

Meestal helpt ook Control+0 (nul).

dirck
door dirck - Jun 16, 2012 om 18:03
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk gebruik je nu Internet Explorer 9 en die heeft volgens mij standaard niet de Statusbalk aanstaan waar je normaal gesproken dit weer kon veranderen in 100%

Je kunt inderdaad Ctrl en 0 proberen, of anders Ctrl en -

Bij Ctrl en + wordt het beeld groter en bij Ctrl en - wordt het beeld kleiner.

Ook als je bovenin in de Menubalk op Beeld klikt, zie je daar "In- en uitzoomen" staan.
Mocht je geen Menubalk hebben, dan druk je even op de linker ALT toets en de Menubalk komt eventjes tevoorschijn.

Groet, Dirck

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 16, 2012 om 21:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zaterdag 16 jun 2012, 15:53]Meestal helpt ook Control+0 (nul).Precies

Door bijvoorbeeld, per ongeluk, control + -/+ te toetsen of een slinger aan het muiswiel te geven (of een of andere beweging op de touchpad) kan het scherm veranderen. Heb je ook nog een idee hoe het kan ontstaan..

Een van de meeste voorkomende, per-ongeluk-acties, is control+shift (hef je op door de zelfde combinatie 1 of 2 maal te gebruiken).

bu
door buffy - Jun 16, 2012 om 21:58
26 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 16 jun 2012, 17:53][quote=ltmvz schreef op zaterdag 16 jun 2012, 15:53]Meestal helpt ook Control+0 (nul).Precies

Door bijvoorbeeld, per ongeluk, control + -/+ te toetsen of een slinger aan het muiswiel te geven (of een of andere beweging op de touchpad) kan het scherm veranderen. Heb je ook nog een idee hoe het kan ontstaan..

Een van de meeste voorkomende, per-ongeluk-acties, is control+shift (hef je op door de zelfde combinatie 1 of 2 maal te gebruiken).

ltmvz
door ltmvz - Jun 16, 2012 om 22:04
949 Antwoorden / 18 Vragen

Veel geluk gewenst met uw nieuwe Asus laptop.

bu
door buffy - Jun 16, 2012 om 22:07
26 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo,
Lekkerisdat heeft gelijk
Heb over het touchpad geslingerd.
Deed vanmiddag weer zoiets en toen viel me het op
Het beeld werd kleiner/ groter
Weet nu hoe ik het heb gedaan, niet meer doen...slingeren
Beeld is nu weer de normale grote
Het is heel anders werken met zo'n touchpad als je een muis bent gewend
Bedankt voor alle reacties.

ltmvz
door ltmvz - Jun 16, 2012 om 22:19
949 Antwoorden / 18 Vragen

Na heel korte tijd wordt het 'werken' met een touchpad veel gemakkelijker dan met welke muis dan ook. Had u al ontdekt dat rechtsonder bij het touchpad hetzelfde werkt als de rechter muisknop en linksonder hetzelfde als de linker muisknop? (Dit ontdekte ik zelf niet meteen de eerste dag).

poltol
door poltol - Jun 17, 2012 om 14:39
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=buffy schreef op zaterdag 16 jun 2012, 22:07]Hallo,
Lekkerisdat heeft gelijk
Heb over het touchpad geslingerd.
Deed vanmiddag weer zoiets en toen viel me het op
Het beeld werd kleiner/ groter
Weet nu hoe ik het heb gedaan, niet meer doen...slingeren
Beeld is nu weer de normale grote
Het is heel anders werken met zo'n touchpad als je een muis bent gewend
Bedankt voor alle reacties.

Beste Buffy,

Kijk eens in het configuratiescherm bij de MUIS.
Daar kan je heel vaak de gevoeligheid van het touchpad veranderen.
Daarmee kan je ook voorkomen dat er heel snel iets veranderd.
Soms is een deel van het touchpad meer gevoelig dan het gehele pad omdat je op een bepaalde plaats op het pad kan scrollen of "klikken".
Ook dat is aan te passen.

Succes, poltol