Bj
door Bjorn-dt Jan 9, 2017 om 11:24
Computers & telefonie

Gsmweb.nl

Defect toestel opgestuurd gekregen via GSMWEB.nl en heb al weken problemen met het ontbinden van mijn contract. Binnen de 2 weken opzegtermijn heb ik met dit bericht een ontbinding aangevraagd.

Op 13-12-2016 heb ik bij u een telefoon Iphone 7 (ID:7646345) (factuurnummer 206456) gekocht en een daarbij horend abonnement afgesloten. Op 14 december heb ik de telefoon ontvangen, maar omdat deze problemen gaf met opladen en zelfs niet meer aan ging. heb ik deze ter reparatie/vervanging teruggezonden.

Ik heb echter 14 dagen, dus tot 28 december om af te zien van mijn aankoop. Omdat ik de reparatie te lang vindt duren en geen gerepareerd toestel wil, wil ik overeenkomstig BW 6:230o de overeenkomst ontbinden. Hiermee wordt ook het bijbehorende abonnement ontbonden (230q lid 2).

Het feit dat ik de telefoon ter reparatie heb opgestuurd doet niet af aan mijn recht tot ontbinding. Het feit dat de verpakking is geopend is geen reden om ontbinding te weigeren of waardevermindering te rekenen, aangezien het openen van de verpakking nodig was om de telefoon te kunnen beoordelen.

De telefoon ligt ter reparatie bij u, dus ik heb reeds aan mijn verplichting tot terugzending voldaan. En zie graag zo spoedig mogelijk een bevestiging terug van jullie voor deze ontbinding.

Echter wacht ik al 2 weken op antwoord en elke keer als ik de klantenservice probeer te bellen sta ik minimaal 30 min in de wacht en kom dan uiteindelijk op het zelfde antwoord uit als altijd dat is dat ik morgen bericht zal krijgen per mail, en dat zij van de klantenservice er een notie van zullen maken wat nooit gebeurd.
Wat zou ik nu nog kunnen doen om het proces te versnellen. De eerste rekening zal binnen nu en volgende week wel verstuurd worden. Ik heb echter tijdens deze periode geen gebruik kunnen maken van mijn telefoon. Moet ik de betaling weigeren? HELP

Alvast bedankt mensen.

3172 4 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 9, 2017 om 11:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dat is niet wenselijk.

Bj
door Bjorn-dt Jan 9, 2017 om 12:56
Antwoorden / 1 Vragen

?

akkerdistel
door akkerdistel Jan 9, 2017 om 13:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Geef gewoon antwoord op je vraag. Niet betalen is nog meer rompslomp, aangezien het product uit 2 segmenten bestaat. a. telefoon en b. abonnement. Dat laatste kun je gewoon prima gebruiken. Lees anders nog eens rustig op consuwijzer wat nu precies te doen, zonder 'in gebreke stelling' ga je namelijk nat bij de rechter.

Bj
door Bjorn-dt Jan 9, 2017 om 13:54
Antwoorden / 1 Vragen

Ja lekker kort en inderdaad was dat één van de vragen.
Maar zonder het toestel dat in principe bij het abonnement hoort kan ik er ook geen gebruik van maken.

Tevens hebben ze ook geen duidelijke voorwaarden die ik kan vinden over hun opzegtermijn dus dan maar volgens consumentenrechten bezwaar maken over het niet naar behoren handelen van de afspraken die gemaakt zijn.
De gemaakte afspraken waren telefonisch besproken en na het onderzoek van de reperateur zou ik een nieuw toestel  toegestuurd krijgen. Helaas kreeg ik direct na het opsturen al via de mail bericht dat het toestel gerepareerd zou worden en binnen een week naar mij zal worden teruggestuurd. Ik heb dit geweigerd doormiddel van de mail hierboven terug te sturen. Dit is inmiddels 2 weken geleden.
Ik heb weinig ervaring met dit soort onrechtmatigheden omdat het in het verleden altijd goed is gegaan. Daarom graag meer informatie over wat ik zou kunnen verwachten en daarop zou kunnen doen.
En bedankt voor je tip over consuwijzer! Ik ga hier direct even onderzoek op doen maar verdere tips zijn meer dan welkom!!

jo
door joerieve Jan 9, 2017 om 14:07
31 Antwoorden / 7 Vragen

Een abonnement  van een telefoon bestaat geloof ik niet uit twee onderdelen.

Dit omdat in de prijs de afbetaling van de telefoon zit. Echter als ik u was zou ik contact via de mail met ze opnemen zodat je alles zwart op wit heb. Met duidelijke datums erbij van contact en wie je toen gesproken hebt

vaak word een gesprek opgenomen dus ook die zou je kunnen opvragen.

marita5
door marita5 - Jan 9, 2017 om 14:02
11534 Antwoorden / 15 Vragen

hallo Bjorn-Dt ,

Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regel . ( lees benedenaan klacht indienen bij consuwijzer ) .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv

Bj
door Bjorn-dt Jan 10, 2017 om 11:45
Antwoorden / 1 Vragen

Bedantk Maritas ik ga gelijk een klacht indienen

marita5
door marita5 Jan 10, 2017 om 12:52
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , succes .

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2017 om 14:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Waar baseert u op dat u 14 dagen lang van de koop kon afzien? Staat dat in de koopovereenkomst?

Bj
door Bjorn-dt Jan 10, 2017 om 11:21
Antwoorden / 1 Vragen

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/inhoud/consument-en-recht

Topantwoord

Wi
door Wil_H - Jan 10, 2017 om 12:23
270 Antwoorden / Vragen

Hun algemene verkoopvoorwaarden zeggen:
Klant kan de Overeenkomst ontbinden conform lid 1 van de in dit Artikel gestelde termijn door het modelformulier voor herroeping (digitaal) te zenden aan GSMWEB, of op andere
ondubbelzinnige wijze aan GSMWEB kenbaar te maken dat hij van de aankoop af ziet.
GSMWEB bevestigt in geval van een digitale melding de ontvangst van die melding. Na ontbinding heeft Klant nog 14 dagen om het Product terug te zenden. Het is ook mogelijk om binnen de in lid 1 van dit Artikel gestelde bedenktermijn het Product direct terug te zenden, mits het modelformulier (Bijlage 1) voor herroeping of andere ondubbelzinnige verklaring waaruit blijkt dat Klant van de Overeenkomst af ziet, is bijgesloten.
Heeft u de ontbindingsverklaring per mail of per post verstuurd?
U moet wel kunnen bewijzen dat u het contract tijdig heeft geannuleerd.
Het feit dat u nog steeds geen bevestiging heeft gehad wil echter niet zeggen dat uw contract niet ontbonden is.
Ik zou ook eventuele facturen niet betalen en steeds blijven verwijzen naar uw mail / brief betreffende de ontbinding.

Bj
door Bjorn-dt Jan 10, 2017 om 15:48
Antwoorden / 1 Vragen

Per mail verstuurd en heb alle verzonden emails bewaard uiteraard. Inclusief een  bevestiging die ik heb gekregen na het opsturen van mijn aanvraag tot ontbinding alleen is de bevestiging niet met betrekking tot ontbinding maar ze hebben  in ieder geval mijn mails ontvangen. Gelukkig bevestigd de klantenservice ook dat verschillende afdelingen mijn mail hebben opgepakt maar helaas geen reactie verder dan dat gekregen.

Bedankt in iedergeval voor je reactie! Beetje bij beetje voel ik me toch zekerder van mijn zaak en hoop dat GSMWEB.nl dat ook z.s.m zal realiseren