tu
door tulpje Feb 18, 2011 om 10:21
Computers & telefonie

Haperende stream

goede morgen
ik heb een heel raar probleem
ik volg secret story op het internet
als ik op mijn pc (xp) de stream open om live te kijken loopt ie heel vloeiend
op het moment dat ik hem full screen zet dan hapert ie als een gek'
doe ik het zelfde op mijn laptop (w7) dan is het gewoon wel goed
ik heb op mijn pc al schijfopruiming enzo gedaan maar helpt niet
weet iemand mischien hoe dit komt? ik vind dit heel erg vreemd.

1315 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2011 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tulpje,

Heb het even op XP geprobeerd en bij mij werkt alles normaal.

Klik eens met de rechtermuisknop met de cursor op het filmpje.
Er opent zich een venster.
Klik op instellingen en kijk of hardwareversnelling inschakelen aangevinkt staat.

Suc6

tu
door tulpje - Feb 18, 2011 om 15:52
69 Antwoorden / 53 Vragen

hoi edrick

daar had ik al naar gekeken en die staat aangevinkt
heb het ook geprobeerd zonder vinkje maar geen verschil

rj
door rjw - Feb 18, 2011 om 15:55
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Is het alleen met de Secret Story stream of ook met andere streams?

tu
door tulpje - Feb 18, 2011 om 15:58
69 Antwoorden / 53 Vragen

[quote=rjw schreef op vrijdag 18 feb 2011, 15:55]Is het alleen met de Secret Story stream of ook met andere streams?

heb ik nog niet getest
maar filmpjes van youtube lopen wel goed full screen

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2011 om 16:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tulpje,

Laatste versie van Flash Player geïnstalleerd?
Gooi de huidige er eens af en download hier de laatste versie.

Wie weet.

tu
door tulpje - Feb 19, 2011 om 08:41
69 Antwoorden / 53 Vragen

=edrick3 schreef op vrijdag 18 feb 2011, 16:01: @tulpje,

Laatste versie van Flash Player geïnstalleerd?
Gooi de huidige er eens af en download hier de laatste versie.

Wie weet.

ik had de laatste versie van flash player. heb hem eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd maar geen verschil.
ik snap er helemaal niks meer van
iemand nog ideeen??

diumenge
door diumenge - Feb 19, 2011 om 10:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Raar, ik dacht misschien dat als je fullscreen gaat kijken de resolutie ook wordt aangepast (dat zie je tegenwoordig wel vaker, ook bij youtube). Maar ik ben zelf even gaan kijken en volgens mij is dat niet zo. Bij mij speelt fullscreen zonder haperingen.

freya
door freya - Feb 19, 2011 om 11:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tulpje,

Een belangrijke vraag is, heeft het met het bekijken van die stream in het verleden ooit wel goed gewerkt? Videostreams worden in vele varianten aangeboden en voor elk type stream wordt weer andere software gebruikt, zoals Flash, Quicktime, Silverlight, enz. Als de computer al wat ouder is, kan het best zo zijn dat die wat moeite heeft om een bepaald type videostream 'fullscreen' af te spelen.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2011 om 21:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tulpje,

Je zou nog even kunnen proberen om de internet cache te legen:
Voor IE:
1. Klik op de menubalk van Internet Explorer op "Extra".
2. Klik op "Internet-opties...".
3. Klik op het tabblad "Algemeen".
4. Klik op de knop "Bestanden verwijderen" in het gedeelte "Tijdelijke internetbestanden".
5. Als hiermee het probleem niet wordt opgelost, voer je deze stappen nogmaals uit en start u de computer opnieuw op.

Je kunt ook laten 'opruimen' via bv. CCleaner.

Suc6