mk
door mk Jan 16, 2005 om 16:04
Computers & telefonie

Help, ik wil ADSL!

Ik woon al 2 jaar in een nieuwbouwwijk en heb nog steeds geen ADSL. Bij ons in de wijk ligt volgens KPN glasvezel en dat is het probleem. UPC kan op een onverklaarbare reden ook geen internet via de kabel aanbieden. Als ik op verschillende sites een postcodecheck doe dan zou het bij mij niet kunnen, maar als ik de postcode en huisnummer van mijn buren in toest dan kunnen zij het wel. Het maakt niet uit of ik de postcode van mijn buren die links wonen of de postcode van mijn buren die rechts wonen intoets.  Vreemd maar waar. Ik woon in een blok van tien woningen dus het argument dat ik te ver van de centrale af zou wonen gaat bij mij ook niet op. Ik heb inmiddels al een aanvraag bij Quicknet gedaan maar dat is ook nog niet zeker. Wie kan mij helpen??!!

592 6 Rapporteer

bj
door bjck - Jan 16, 2005 om 22:22
82 Antwoorden / 0 Vragen

Gegevens zijn niet altijd correct en beschikbaarheid (zeker in deze tijd) niet up-to-date helaas.

Zo kan het zijn dat je op een andere (kleinere) centrale bent
aangesloten dan in de postcode controles lijkt en het dus toch niet
leverbaar is via een bepaald adsl netwerk.

Als de topicstarter wil aangeven waar hij woont is een en ander na te
gaan en uit te zoeken. Dat je dat niet graag op een publiek forum
plaatst is begrijpelijk maar maakt het onmogelijk nuttigge uitspraken
te doen over deze exacte situatie.

Breedband is in Nederland geen recht (helaas). En ook DSL aanbieden is
een business waar euro's rollen. Sommige nieuwbouw wijken zijn aan een
nieuwe centrale die relatief klein zijn aangesloten en niet alle
netwerk zijn dan beschikbaar  soms.

Dat over glasvezel is een lastig iets. 't Heeft enorme voordelen als
iemand er iets mee zou doen en er diensten anders dan gewone telefonie
over gaat aanbieden. Dan wil je zelfs geen kabel of ADSL als je
rechtstreeks over glas kan en het goed aangeboden wordt een internet
verbinding.

DSL is een techniek over een koperlijn om data overdracht mogelijk te
maken. Als de verbinding tussen jou aansluiting en de centrale waarop
je bent aangesloten niet geheel koper is of veel te lang voor DSL zal
het technisch onmogelijk zijn.

Amersfoort toevallig?

dirck
door dirck - Jan 21, 2005 om 14:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt wel kabel televisie van UPC, maar internet via UPC zou niet kunnen?

Vreemd.

Wat is je postcode, of wil je dat niet vertellen.

ne
door nethead - Jan 22, 2005 om 03:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

postcodes van je buren links of rechts zijn het zelfde als je eigen
postcode(een postcode bestrijkt meestal een halve straat) tenzij je net
op een scheiding tussen twee postcodes woont

.. dan is ofwel je buur links ofwel je buur rechts een andere als je eigen.

Dat je buren wel en jij geen adsl kan krijgen heeft mischien te maken met de soort telefoonlijn die je hebt(analoog of ISDN)

Als je buren wel kabel kunnen krijgen en jij niet zit je mischien op
een deelversterker die nog niet is omgebouwd voor dual data
streaming(heen EN terug van informatie)

Nog een mogelijkheid is dat je in je blok bent komen wonen vanuit
dezelfde stad en je telefoonnummer hebt meegenomen vanaf je ouwe adres
waardoor je eigenlijk op een andere (verdere) centrale zit dan je buren
.

mk
door mk - Jan 22, 2005 om 12:58
1 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn postcode is 6605DL

dirck
door dirck - Jan 22, 2005 om 17:02
3201 Antwoorden / 3 Vragen

http://www.wijchenonline.nl/index.php?ond=nieuws&id=1386

Ik heb die stukjes allemaal even gelezen en het is inderdaad een zooitje daar bij jullie.

http://www.wijchenonline.nl/index.php?ond=nieuws&id=1822

Overigens biedt de komst van Tiscali Wholesale geen nieuwe perspectieven voor de inwoners van Kerkeveld. In deze wijk blijft (op enkele woningen na) draadloos Internet via het bedrijf Xtratyme de enige mogelijkheid voor een breedband Internetverbinding.

Misschien dat draadloos internet iets is.