grace10
door grace10 Nov 30, 2007 om 18:53
Computers & telefonie

HELP Rarasiet!!!!!!!!

Telkens als ik een adres intik op internet komt er wat anders tevoorschijn: reclame, H & M, Adre Hazes, Pokeren, Click2find en zelfs porno! In de VS noemen ze zoiets Parasite. IK heb Defender, Macfee en Spywareblaster, maar ze kunnen het niet herkennen, omdat het zich achter een ander adres versopt.

Wie helpt me?

Groetjes Greet

374 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Wat u in elk geval kunt  doen is de Firefox browser downloaden via http://www.mozilla-europe.org/nl/
omdat zo'n 'parasite' zich in de meeste gevallen aan internet explorer genesteld heeft.
Stel Firefox tijdens de installatie gerust als standaardbrowser in en gebruik IE (voorlopig) niet meer.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spy remover ziet ze wel, want die haalt ze er bij mij wel uit.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elenay

Kan je ook een link neerzetten? Als ik namelijk Spy Remover google krijg ik een hele riks ..zou niet weten welke je bedoelt? En zoals ik jouw hoor ,moet het wel een goede zijn en ben ik ook wel geïnteresseerd...mijn oprechte dank  mylo1

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Greet,

Even een helpend handje, misschien heb je hier wat aan:

     Spamfighter     PCtools

        Spy Sweeper verwijdert en blokkeert alle soorten spyware, inclusief rootkits.

Kijk maar of je er wat aan hebt, groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Dec 1, 2007 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze oplossingen zijn allemaal niet in staat om het op te lossen,
wat waarschijnlijk gebeurt is, is dat de DNS is verandert
het beste kun je dat oplossen door deze:
http://www.bendeboy.nl/security/viewtopic.php?f=7&t=4
handleiding te volgen
je maakt een gegevens bestand van je PC dmv hijackthis en een gekwalificeerde helper helpt dan met het oplossen van je probleem.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit antwoord vaker gegeven en zal het ongetwijfeld in de toekomst nog een paar keer moeten doen...

Download en installeer het gratis HitmanPro (www.hitmanpro.nl) en laat deze z'n werk doen (duurt lang reken op +/- 4 uur) en het probleem is totaal verholpen.

HitmanPro maakt gebruik van diverse externe (veilige) programma's die soms shareware zijn; deze kunt u de-installeren na gebruik als u dat wilt, of als het bevalt natuurlijk aanschaffen.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had ooit hetzelfde en ook de bovenstaande oplossing was makkelijk en werkte goed!

Dus ik heb het ook gebruikt en nu een beter beveiligde zonder deze, maar ben ze wel dankbaar!

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Firefox is het makkelijk door in Extra te klikken op "geschiedenis wissen"
Dan blijkt echter dat IE nog een waslijst aan gieschiedenisinfo te hebben die stuk voor stuk blijkt te moeten worden weggeklikt.
Doet men dit niet dan krijgt met met het zoeken naar bijv Vara Kassa-online heel andere bladzijden/websites te zien.

Door "geschiedenis"aan te klikken in IE komt de lijst met bezochte pagina's te voorschijn.
Op een naam rechtsklikken en dan de keus op verwijderen en dan Ja te klikken tot het hele rijtje stuk voor stuk is verwijdert komen ongewenste bladzijden niet mee te voorschijn.
Bij veel internetadressen te bezoeken is regelmatig die geschiedenis schonen zeer aan te raden.

M.vr.gr. van;

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 8, 2007 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat een onzin allemaal, wanneer er malware actief is zijn dit geen oplossingen.
die spyware remover is trouwens zelf malware.
het beste is om een hijackthis logje te maken en deze op een forum met gekwalificeerde helpers te plaatsen
dan heb je de grootste zekerheid (op formatteren backup terug plaatsen ect. na) dat alles weg is
dit heeft totaal geen zin
en het aanbieden van nogmeer malware is natuurlijk helemaal van de wal in de sloot helpen.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2007 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Xenon; {quote} het beste is om een hijackthis logje te maken en deze op een forum met gekwalificeerde helpers te plaatsen

Ik geloof dat de grootste irritatie ooit dergelijke logjes zijn, daarnaast komt er nooit een fatsoenlijk antwoord uit behalve een quote van dat hele log (opnieuw!) dus weet niet zo goed wat jouw punt hierin is.
Daarnaast roep je allerlei zaken over malware e.d. maar je bent niet duidelijk over welke reaktie/software dit gaat, je mág het roepen maar wees dan ook specifiek; nu is het gewoon onzin waar niemand wat aan heeft.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2007 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je elenay...ben je zeer erkentelijk!

mylo1

ve
door verwijderd - Dec 9, 2007 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat om de spyware remover, dat is zelf malware.

ik heb geen idee op welk forum jij dergelijke ervaringen hebt gehad,
maar deze zijn duidelijk niet representatief voor hoe het op de
proffesionele forums gaat, nucia.nl en bluemedicine bijvoorbeeld.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2008 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

proffesionele forums (?)

Zijn dat geen ouwe koeien Xenon.

De enige prof. Hulp die geboden wordt is door een degenlijk programma of een (liefst)gratis online scanner die weer representatief door een cq. softwarehouse gebacked-up wordt.

Die zogenaamde Prof forums zijn altijd vingers naar mensen die niks oplossen alleen de vinger naar hun eigen kunnen willen.

Alles behalve prof. dus.

Greet gebruik eens de gratis scanners van

http://housecall.trendmicro.com

en of superantispyware.com

www.neuber.com Security Taskmanager.

Altijd met de laatste definities scannen aub.

Met Security Taskmanager kun je zien of iets bv. legitiem is ofniet.

suc6.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2008 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

proffesionele forums met gekwalificeerde helpers (zie: hijackthis helpers)
zijn veel beter dan zelf aankloten tot je je systeem verziekt
met die scanners van jou haal je echt geen complexe infecties weg

ve
door verwijderd - Jan 7, 2008 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote "proffesionele forums met gekwalificeerde helpers (zie: hijackthis helpers)"

- Die gekwalificeerde helpers vind je niet bij die forums, er is namelijk helemaal geen keurmerk voor dat soort forums.

Het kan je buurman om de hoek zijn die zo'n forum gestart is.

En als je dus achter de schermen kijkt zijn die forums ook nog eens dezelfde figuren.

Stel je voor dat de hele pc business op Hjtlogs zou draaien, dan ben je klaar volgens mij.

Quote "complexe infecties."

Zo laat je het lijken als je HJTforum bezoekers wilt houden ja.

Een complexe infectie bestaat niet.

Iets niet te verwijderen bestaat ook nog steeds niet.

Sorry, dat mijn advies hetzelfde lijkt.

Eerst scannen en dan de rest.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2008 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

personen die asap gecertificeerd zijn en een opleiding gevolgd heeft op hijackthis.nl is echt wel ervaren, met een simpele scan krijg je een gecompliceerde infectie toch echt niet weg
dat je dat al niet kunt begrijpen zegt genoeg.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2008 om 07:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote"opleiding gevolgd heeft op hijackthis.nl"

Sorry ik heb geen opleiding van de fabeltjes-krant gevolgd.

Ben ook niet geneigt om iets complex te noemen terwijl het tegenovergestelde van toepassing is.

Nogmaals jou complexiteit vernoemd als infectie in malware/ grayware/spyware bestaat echt niet, expertise bestaat alleen als je de desbetreffende file kunt uitlezen,de infectie reproduceerd, met (source)bronnen werkt en/of case submit en niet van een logbestand nagist of najaagd.

Als je u na leest mr. Xenon kan je alle virusscanners ook wel op dak gooien want het werkt dan toch niet volgens jou.

Punt is als iedereen ze werk deed op de juiste manier en dat is: cq. 1PC=Automatisme en niet een manual fix, tooltje x935 of whatever, waren dit soort opgeblazen luchtkasteel-verhalen de wereld uit.

de Groeten.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2008 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

scanners werken wel, maar vaak niet als de bom al is gebarsten (het virus al is geactiveert)
met die scanners krijg jij de meeste varianten van de MSN worm nl niet weg
rootkits zul je ook niet met je scanners kunnen vinden, tools als combofix zorgen ervoor dat de hijackthis helper dat wel kan

ve
door verwijderd - Jan 8, 2008 om 08:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat klinkt allemaal geweldig natuurlijk.

Maar ik bespaar je de moeite om het nog 100x voor te doen kwa rootkits (wel scanbaar te maken) *.dll en of virtuele services zijn namelijk altijd zichtbaar é voila.

je combofix is ook een scan helaas.

welke variant dan ook als je daarmee aan de haal gaat wijk je af van het punt wat ik bedoel.

Probleem is meer dat iedereen een andere kant uit wil en je dus niet direct ziet wat de oplossing is verdeel en heers ofzo? Nee nee...

De oplossing is vaak vrij eenvoudig en om voor die andere factor nu de zin het is niet te verwijderen ik heb een paraciet of ben gehacked of met welke variant dan ook aan te komen.

Het is echt niet de topper waar iedereen zo bang van is of moet zijn.

Natuurlijk is het vervelend tegen malware aan te lopen.

Maar de oplossing is puur eenvoud.

de Groeten.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2008 om 08:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vraag me af of al die tijd die erin gestoken word het waard is. Doe gewoon een verse Windows Installatie in minder dan twee uur en je begint met een schone lei. Volgende keer wel beter oppassen waar je komt.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2008 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel het is de moeite als men de files gewoon submit.

Dat voorkomt dat alle xxx-nummer andere personen 1 oplossing moet zoeken buiten een free online scan of whatever je helpen kan of runned.

En omdat men her en der dingen denkt te kunnen verwerken vaak op eigen innitiatief.

Gaat er inderdaad meer tijd verloren dan je lief is.

En krijg je dus het gevoel dat je Professioneel Windows opnieuw kan installen! (alles behalve professioneel natuurlijk ;) .) aargh. Have a break ofzo X(

Heb windows gelukkig nog niet hoeven herinstalleren anno 2000.

Zal ook niet met dat advies komen...

Kan wel begrijpen dat dat de oplossing is als men geen verstand of vandaag brengen gisteren klaar gedult op zak heeft.

Anyways de Groeten.

A2I

ve
door verwijderd - Jan 11, 2008 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja iedereen heeft een beetje gelijk. Kijk uit wat je doet. Installeer een goede spyware EN..............

Stel je vraag op een forum!

Inderdaad Xenon, op deze manier ben ik wel van de rotzooi afgekomen. En dat via een eenvoudige 40+ website! Zo zie je maar, overal zitten profs.

Nu is het zaak dit zo te houden. Dank voor alle tips voor spyware. Ik heb er zelf ook nog 2 Spyblaster an AVG beide gratis.

Grace

ve
door verwijderd - Jan 11, 2008 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan maar niet vinden waar ik "beste antwoord" kan aangeven, maar het is inderdaad zaak eerst de rommel op te ruimen, anders kun je immers niks downloaden. Zie ook mijn reactie boven. Grace

ve
door verwijderd - Jan 11, 2008 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie boven