po
door postema_1 Nov 15, 2005 om 15:45
Computers & telefonie

Hitman pro

Sinds meer dan een jaar is mijn pc belachelijk traag. Virussen of spyware heb ik nooit kunnen ontdekken. Ik heb Symantec Pro edition en Adaware op mijn pc en scan elke week mijn computer.Ook haal ik updates wekelijks binnen.

Deze week heb ik hitman pro gedownload om te zien of dat wat opleverde. Spy doctor liet me weten dat ik 342 "infections" in het systeem zou hebben, maar verder dan de melding kom ik niet, want ik krijg te horendat de proeftijd van Spy sweeper is verlopen.

Nu mijn vragen:

Is die melding van 342 infections serieus of betreft het een verkooptruc om me te overreden hun product aan te schaffen?

Zijn die infections de mogelijke oorzaak van de traagheid van mijn PC?

Waarom heeft Adaware daar dan nooit iets van gemeld?

Hoe krijg ik ze weg?

Mijn computer is nu zo traag dat ik er echt genoeg van heb. Als ik er niet uit kom, is het dan een optie om alles van de harde schijf te wissen en alles opnieuw te installeren, met verlies van allerlei gegevens als documenten, muziek en emailadressen of kan ik die bewaren? En hoe gaat dat wissen?

O ja, de traagheid is begonnen in de tijd dat ik Kazaa lite begon te gebruiken om muziek te downloaden; daar ben ik allang mee gestopt, maar veel muziek staat nog op de harde schijf.

Het zijn veel vragen, ik weet het, maar ik ben langzamerhand ook wel een beetje de wanhoop nabij.

Bij voorbaat dank aan die bereidwillige kenners die het geduld kunnen opbrengen om klunzen als ik te hulp te schieten.

Senior

2031 23 Rapporteer

ho
door hoppie_1 - Nov 15, 2005 om 16:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

In principe detecteerd ad-aware inderdaad niet alles en maakt hitman pro gebruik van allerlei andere detectie programma's. Dit betekend dat veel programma's wel detecteren, maar vaak pas verwijderen na een abonnement. Ook is het zo dat windows de computer na een aantal jaren behoorlijk vervuild.

Het beste is om alle documenten en bestanden die u niet kwijt wilt op een schrijfbaar medium te plaatsen. Dit kan dan dus op een DVD of CD (als u een brander hebt uiteraard) en ook behoren tegenwoordig de betere USB-sticks (vanaf 512 MB tot 1 GB) tot de mogelijkheden. Vervolgens de harde schijf formateren en windows opnieuw schoon installeren. Als u hier moeite mee hebt is het raadzaam om iemand in uw omgeving te vinden die hier meer verstand van heeft.

gladdeharry
door gladdeharry - Nov 15, 2005 om 19:41
463 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer anders eens Microsoft Anti-Spyware.Proberen kan altijd!

Harry

acjzr1
door acjzr1 - Nov 15, 2005 om 21:36
295 Antwoorden / 3 Vragen

Het antispywareprogramma van Microsoft is erg goed wanneer je een legale windowsversie hebt.Let wel op!Kazaa wordt door dit programma ook als bedreiging gezien en dus "onschadelijk" gemaakt.Spysweeper van Webroot is ook goed.

342infections is niet echt veel.Ik had binnen enkele weken op mijn PB-pc,met de standaard software van Packard Bell meer dan 18000 "twijfelachtige zaken" op mijn PC.

Ik draai nu met Mc Afee i.c.m. Microsoft antispyware en heb geen problemen meer.

Kazaa is en blijft echter wel een bekende bron van spyware en virussen. Beter niet gebruiken dus of goede beveiliging installeren.

tigertje
door tigertje - Nov 15, 2005 om 22:48
402 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Senior,

Het is verstandig om de aan HitmanPro gekoppelde programma's zelfstandig te laten draaien. Adaware, Spybot en SpywareBlaster, eventueel aangevuld met Micorsoft Antispyware en CrapCleaner, kwijten zich prima van hun taak.

ad
door adams - Nov 15, 2005 om 23:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hitman pro is een geweldig programma. Ik draai 'm regelmatig. Dat er heel veel spyware is gevonden is niet vreemd. Je hebt immers altijd je poorten open laten staan.

Hitman pro is een gratis programma wat je legaal van internet mag downloaden. Het is dus geen verkooptruc.

De infecties zijn zo goed ls zeker de oorzaak van je problemen. De reden ad ad aware de spyware nooit heeft gemeld is wellicht dat ad aware ook geïnfecteerd is.

Als ik jou was zou ik windows opnieuw installeren. Je harde schijf wordt dan helemaal leeg gemaakt. Vooraf moet je natuurlijk wel alle gegevens die je wilt bewaren veilig stellen door ze op een herschrijfbare cd rom te zetten. Het gevaar hierbij is dat je dan opnieuw geïnfecteerde gegevens op je pc zet. Als het mogelijk is zou ik al je programma's opnieuw installeren. Email adressen kun je noteren op een papierje en je muziek kun je eventueel opnieuw downloaden. Je documenten wordt een ander probleem. Ik kan niet beoordelen in hoeverre je deze moet bewaren of in hoeverre je opnieuw aan deze documenten kunt komen.

Een veilig downloadprogramma is LimeWire.

Succes er mee

po
door postema_1 - Nov 15, 2005 om 23:55
15 Antwoorden / 15 Vragen

Iedereen die gereageerd heeft alvast zeer bedankt. Microsoft Anti Spyware (kende ik niet) heb ik meteen gedraaid, de andere suggesties ga ik morgen eens rustig proberen. Ik heb het idee dat hij al iets soepeler draait, maar het is nog niet wat het wezen moet.

Defragmenteren doe ik elke maand wel een keer en mijn harde schijf   (40 gig) is voor nog geen 2/3de vol, dus dat is het niet.Ik blijf nog even proberen voordat ik toch overga tot het leegmaken van de harde schijf.

Senior.

nu
door nutral - Nov 16, 2005 om 07:55
22 Antwoorden / 0 Vragen

wil je je pc nog sneller krijgen klik start>uitvoeren en tik daar in msconfig en dan naar opstarten. daar kun je kiezen welke proggamma's wel of niet automatisch elke keer opstarten.

em
door emoelee1 - Nov 16, 2005 om 15:29
7 Antwoorden / 0 Vragen

Kazaa Lite staat bekend om zijn vele Spyware en beter programma is b.v Lime Wire.

Verder zou ik de Melding die Spy Sweeper geeft zeker serieus nemen. De vele Spyware kan zeker tot traagheid van je Pc leiden.

Dus ik zou zeker in een goed Anti Spyware programma gaan Investeren .
En goede oplossing hiervoor is B.v  Hitman pro alhoewel ik hier
niet tevreden over benen deze toch nogal duur is zou ik aanraden het
eerst en keertje te Proberen met Spyware Search en Destroy . Dit is
programma is dan ook Gratis.Als het dan nog niet werkt is het mischien
toch beter de  Harde Schijf te wissen.JE kan dan al je Bestanden
die je echt nodig heb altijd nog op en cdtje Branden. Maar dan daarna
en goede Beveiliging erop Bv Zone Alarm Security Suite deze is
makkerlijk in Gebruik en ik denk de Investering waard.

tigertje
door tigertje - Nov 16, 2005 om 15:52
402 Antwoorden / 0 Vragen

Kazaa lite bevat juist geen spyware. LimeWire daarentegen bevatte tot pas geleden juist wel spyware. De laatste versie van LimeWire is spyware vrij, de andere niet.

tigertje
door tigertje - Nov 16, 2005 om 16:48
402 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan niet zomaar. Sommige programma's moeten wel draaien. Het is opzich een goede tip maar je moet wel weten wat je doet. Voor je het weer zet je de virusscanner o.i.d. uit.

ruud123456
door ruud123456 - Nov 16, 2005 om 17:07
37 Antwoorden / 4 Vragen

Je moet het zelf weten, maar LimeWire kan je toch maar beter niet
installeren. Ook dat programma zit vol spy-ware! En bovendien: hoe lang
kan je er nog mee downloaden? Zie het volgende citaat van zdnet
geplukt: "De Recording Industry Association of America (RIAA) heeft
vrijwel alle populaire uitwisseldiensten als Bearshare, Limewire en
WinMX gewaarschuwd dat juridische stappen aanstaande zijn."  Die
stoppen dus binnenkort of ze worden illigaal.

Ik zelf gebruik eMule en ben daar redelijk tevreden over.

Ruud

ruud123456
door ruud123456 - Nov 16, 2005 om 17:09
37 Antwoorden / 4 Vragen

PS. KaZaa light is ook een goede keus: spy-ware vrij.

tigertje
door tigertje - Nov 16, 2005 om 18:47
402 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals, de laatste versie van LimeWire is spywarevrij. En dat Kazaa Lite spyware vrij is zei ik al. Er reken maar dat eMule ook op het verlanglijstje van de RIAA staan.

un
door undercover - Nov 16, 2005 om 19:33
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, ik geef nog 4 gouden tips mee.

1. Als leek kun je beter geen muziek downloaden, vraag het aan de whizzkidbuurman.

2. Scan ook altijd in VEILIGE modus na update van het AV of AS.

3. Download ook eens Ewido, mijn empirische winnaar in het vinden van troep, zelf een paar trojaanse paarden. http://www.ewido.net/en/ Deze naam zal u meer en meer gaan horen. ( ken hem zelf al 3 jaar)

4. Pas op met hitmanpro ! de laatste versies beginnen veel problemen te geven. De NOD32 Av is meestal de boze. Vastlopers tot onbereikbare windows! Dit heb ik nu al op +10 systemen gezien van de laatse 40. Downlload beter adaware en spybot en ewido apart. Ik verwacht wel verbetering van hitmanpro of een light versie in de toekomst.

tigertje
door tigertje - Nov 16, 2005 om 20:00
402 Antwoorden / 0 Vragen

Ewido is inderdaad een erg goed advies. Hou er wel rekening mee dat het niet gratis is. Real-time scanning, hetgeen overigens erg belastend is voor het systeem, valt dan weg. Gewoon scannen kan volgens mij nog wel na de "proeftijd". Overigens als we dan toch bezig zijn met scannen in veilige modus: doe dit dan ook zonder internet en met de verborgen bestanden zichtbaar.

Wat zijn de problemen met HitmanPro trouwens door NOD32? Niet dat ik HitmanPro nou zo'n geweldig programma vind maar NOD32 wel. Vind ik met afstand de beste virusscanner die er is.

ruud123456
door ruud123456 - Nov 16, 2005 om 20:05
37 Antwoorden / 4 Vragen

Je kunt als leek best muziek downloaden, hoor. Je moet je er alleen een
beetje in gaan verdiepen. Dus: de juiste p2p programma's gebruiken en
een goede beveiliging instellen voor dat je er aan begint. Dus zorgen
dat je anti-virusprogramma up to date is, goede firewall, opletten op
eventuele ingebouwde beveiligsmaatregelen in je p2p programma, zoals
ip-filters en eventueel een programma als Peer Guardian installeren om
nog meer ip's te blokkeren. Mmm misschien toch een beetje moeilijk voor
de beginneling....  Nou ja, die kunnen natuurlijk naar een legale
downloadsite (tegen betaling uiteraard).

Maar misschien kunnen we de discussie weer terugbrengen waar het begon:
wat zijn de ervaringen van gebruikers met Hitman-pro? Wel goed of niet
goed?

un
door undercover - Nov 16, 2005 om 20:25
5 Antwoorden / 0 Vragen

De NOD32 service die meestal op automatisch blijft staan en gestart wordt geeft conflicten met de huidige scanner.

Een beetje verdiepen is voor mj dan wee geen leek gedrag.

probeer dan  ook Direct connect eens.

ruud123456
door ruud123456 - Nov 17, 2005 om 07:05
37 Antwoorden / 4 Vragen

Goedenmorgen Senior,

ik ben benieuwd hoe het met je gaat en of je al iets verder bent met het herstellen van je computer.

Ruud

po
door postema_1 - Nov 18, 2005 om 22:54
15 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Ruud,

Bedankt voor de belangstelling. Ik heb je raad opgevolgd en ongeveer 100 mb aan "crap" van de pc zien verdwijnen. Ik heb de indruk dat de computer nu iets minder traag is, maar nog lang niet zo goed loopt als zou moeten. Nu is er nog iets vreemds waarvan ik steeds heb gedacht dat het door spyware of zo zou kunnen komen, maar nu ben ik niet meer zo zeker Het gaat hierom: steeds wanneer ik in taskmanager kijk, zie ik dat het cpu-gebruik constant 100% is. De cijfers van het energiegebruik per proces verspringen zo snel dat je duizelig wordt. Draait mediaplayer, staat het energiegebruik meteen op 35, 40%. ACU.exe (?) schiet heen en weer tussen 25 en 40, explorer gaat van 5, dan naar 29, services.exe (?) beweegt tussen 10 en 20, dan verschijnt plotseling VPDN_LU of DWHwzrd  met tientallen procenten en verdwijnen vervolgens. Dat lijkt me toch niet normaal? Moet ik de oorzaak bij de processor zoeken? Is daar iets aan te doen? Zou het ook een mechanisch probleem kunnen zijn? Als iemand daar een suggestie heeft, houd ik me aanbevolen. Kennen julie überhaupt het probleem dat het cpu-gebruik voortdurend op 100% staat (bij 37 lopende processen)?

Als steeds dankbaar voor reacties,

Senior

ruud123456
door ruud123456 - Nov 18, 2005 om 23:16
37 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo senior,

zoals anderen al antwoordden, is een goeide spy-ware controle wel
nodig, zeker als je KaZaa veel gebruikt (hebt). KaZaa zelf zit al vol
met spy-ware.

Hitman Pro heeft als nadeel dat je zelf niet meer in de hand hebt wat
er al dan niet verwijderd wordt. Beter dus om een paar spy- en ad-ware
programma's apart te draaien, zoals AdAware SE, SpyBot SD en Microsoft
Antispyware (alle drie gratis te downloaden). De eerste keer dat je ze
draait, worden er inderdaad heel veel foute bestanden gevonden; dat is
'normaal'. Draai ze ook een keer in 'veilige modus', zodat echt alles
verwijderd wordt.

Verder vervuilt Windows in de loop van de tijd door allerlei oorzaken.
Een mooi programma'tje om grote schoonmaak te houden is ccleaner
(crapcleaner) wat je onder andere hier:  http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=50490  kunt downloaden.

Verder: is je harde schijf niet te vol geworden? En de harde schijf al eens gedefragmenteerd?

Pas als dit allemaal geen resultaat heeft, moet je aan formatteren en opnieuw installeren gaan denken.

Veel succes!

ruud123456
door ruud123456 - Nov 18, 2005 om 23:32
37 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt mij niet normaal. Misschien heb je hier iets aan:

Process File:
acu or acu.exe

Process Name: Atheros Client Utility

Description:

acu.exe is a process belonging to the Atheros Client Utility (ACU)
which is a programm that allows additional for configuration and
diagnostic functions on HP and Toshiba's range of wireless
communication devices. This program is non-essential process to the
running of the system, but should not be terminated unless suspected to
be causing problems.

Heeft dus iets met draadloze apparatuur te maken, die aan je computer
gekoppeld is. Heb je dat niet dan kun je het gewoon uitzetten. Maar in
draadloos ben ik niet erg thuis. Misschien een ander?

Ruud

ruud123456
door ruud123456 - Nov 19, 2005 om 00:16
37 Antwoorden / 4 Vragen

Ik was even bang dat door mijn tips je computer er helemaal mee gestopt was, maar gelukkig ben je nog on-line.

Als je cpu gebruik constant 100% is, is er wat aan de hand als er
verder geen zware programma' draaien. Kun je dan nog wel wat doen met
je computer?

VPDN_LU is een service van Symantec Live Update, die op je computer
draait. Die kan besmet zijn met een virus. Als dat zo is kun je geen
contact meer maken met de update server.

Over DWHwzrd kan ik niets relevant vinden.

Je zou een online virus-scan kunnen uitvoeren op de Symantac site, bij McAfee of met Housecall van Trendmicro.

Succes en ik hoop van je te horen. Als je er niet uitkomt zet je gewoon weer een berichtje hieronder.

Ruud

po
door postema_1 - Nov 19, 2005 om 00:28
15 Antwoorden / 15 Vragen

Ruud, alvast bedankt. Je houdt m'n hoop levend! Ik update elke week mijn virusscanner zonder problemen. Het vreemde van die taskmanager (lijkt me) is dat ál die processen samen zoveel energie vragen en dat ze constant zo op en neer vliegen.

Eerst ga ik nu mijn bed opzoeken. Morgen kijk ik verder.

Senior