betgemeline5
door betgemeline5 Jan 20, 2017 om 10:48
Computers & telefonie

Hoe blokkeer ik een beller op mijn vaste telefoon?

Een hinderlijke belster op mijn vaste telefoon wil ik graag blokkeren,
nadat blijkt dat ze zich er niets van aantrekt dat het voor mij vervelend
is dat ze zich opdringt met vele telefoontjes per dag.
Graag suggesties. Het gaat dus om een vaste telefoon met nummer-
weergave.

36002 24 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2017 om 10:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan even het merk en type vermelden?

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2017 om 10:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vraag je telecomaanbieder om dit nummer te blokkeren.

Cookies
door Cookies Jan 20, 2017 om 11:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Individuele nummers kunnen providers niet blokkeren.

marita5
door marita5 Jan 20, 2017 om 11:17
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , ik had hier ook last van , contact opgenomen met mijn provider er word een onderzoek gestart , je krijgt een formulier toegestuurd wat je moet doen , als dit inderdaad overlast is krijgt deze persoon een waarschuwing , dat hij / zij moet stoppen met de overlast ..

Cookies
door Cookies Jan 20, 2017 om 11:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita, dat weet ik, maar TS wil het nummer blokkeren. Een beetje telefoon heeft die mogelijkheid.

marita5
door marita5 Jan 20, 2017 om 11:31
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Carola.83 , ik heb een nieuwe telefoon , kan ook oproepen blokkeren , alleen dan staat het geluid uit bij iedere oproep , zie ik het nummer kan ik gewoon op stil drukken . wanneer de telefoon van Ts deze optie niet heeft , dan rest alleen de mogelijkheid contact provider .

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2017 om 11:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hangt van de telefoon af die je hebt of je nummers kunt blokkeren. Kijk daarvoor dus in de gebruiksaanwijzing van je telefoon.

hansje klein
door hansje klein - Jan 20, 2017 om 11:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Stel (gokje), u bent bijvoorbeeld klant bij de KPN, dan ziet u op de KPN-website hoe u kunt blokkeren HIER

edrick3
door edrick3 Jan 20, 2017 om 11:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

dat is een ander soort nummer blokkeren: dan gaat het over nummers die niet (meer) gebeld kunnen worden vanaf je eigen telefoon.

hansje klein
door hansje klein Jan 20, 2017 om 11:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Oeps.......dan schuif ik er voor de KPN! nog een andere/betere link achteraan:  https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast.htm

edrick3
door edrick3 Jan 20, 2017 om 12:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat's een betere! ;-)

betgemeline5
door betgemeline5 - Jan 20, 2017 om 11:41
33 Antwoorden / 20 Vragen

Nee KPN doet er niets aan. Het  telefoontoestel is Profoon TX-250. (vraag van Tiger1)
Het zou toch mogelijk moeten zijn.
Bedankt voor de reacties. De gebruiksaanwijzing helemaal doorspitten is zo'n werk.
 Ik ben niet jong meer.

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2017 om 11:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met dit toestel kun je geen binnenkomende nummers blokkeren.

.....Het  telefoontoestel is Profoon TX-250......

zoekster1
door zoekster1 - Jan 20, 2017 om 12:07
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom koopt u geen scheidsrechterfluitje? Een paar keer flink blazen als ze belt en ze laat het wel uit haar hoofd om nog een keer te bellen. (tenzij ze solliciteert naar tinnitus)

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2017 om 12:07
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Nee KPN doet er niets aan.?  Moet u toch maar even de link van @HANSJE KLEIN ( bij reacties) aanklikken.
 Ik ben niet jong meer.    Dan heeft u genoeg ervaring in het lezen mag ik aan nemen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 20, 2017 om 12:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inmiddels heb ik gechat met de KPN en kreeg het volgende antwoord, met toestemming om te plaatsen:

Abigaïl: at 12:02:22

Als deze mevrouw dagelijks lastiggevallen wordt zou ik gaan bijhouden precies hoevaak en welke tijdstippen. Ik weet dat KPN een security team heeft voor dit soort gevallen.
Abigaïl: at 12:02:37

Ik zou ook aangifte doen als dit blijft aanhouden.

De chatpartner wenste u (en ik óók) véél succes met deze actie. Ik ging er vanuit, dat de KPN dit technisch voor hun klanten allang geregeld had, maar in het (hier niet zichtbare) antwoord staat, dat KPN om privacy-redenen de beller niet zomaar kunnen/mogen traceren. Dus volg deze aanwijzingen op......

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2017 om 12:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is die hinderlijke belster een privé persoon of iemand van een bedrijf?

fa
door familyman - Jan 20, 2017 om 13:16
888 Antwoorden / 1 Vragen

Eenvoudige oplossing: een antwoordapparaat de telefoon aan laten nemen.

hansje klein
door hansje klein Jan 20, 2017 om 13:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

.... ik vind het scheidsrechtersfluitje een véél effectievere methode om er een einde aan te kunnen maken!

fa
door familyman Jan 20, 2017 om 13:24
888 Antwoorden / 1 Vragen

Zal zeker werken, maar de irritant bellende figuur kan ook een scheidsrechtersfluitje gebruiken, voor jou.

Wi
door Wil_H - Jan 20, 2017 om 13:26
270 Antwoorden / Vragen

Dat ligt er aan wie jouw telefoonaansluiting heeft geregeld. Bij Xs4all bijvoorbeeld kun je wel nummers blokkeren in de router waarop je internet, tv en telefoonverbinding wordt geregeld.
Dus misschien is dat nog een mogelijkheid.

fr
door frans56 - Jan 20, 2017 om 13:48
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo

Op zich is het niet moeilijk om 1 bepaald telefoon nummer te blokkeren, maar dan moet uw telefoon wel de mogelijkheid hebben om per
nummer in het geheugen een MP3-tje als ringtone er aan te "plakken"  .
Kan uw toestel dit: doe dan als volgt.  Neem met uw computer gedurende 2 seconden audio op vanaf de microfooningang ZONDER en
een aan te sluiten, en sla dit op als MP3 of WMA.   Dit is een zogenaamde "lege" audio file
oftewel eentje zonder geluid. Sla nu het bewuste telefoon nummer op in het geheugen van uw toestel en "hang "daar die "lege" MP3 aan.
Als U nu gebeld word door dit nummer, gaat uw telefoon gewoon over, alleen, als gevolg van die MP3 zonder geluid, hoort u daar niets van.
Bij alle andere bellers hoort u uw normale ringtone. daar gebeurd verder niets mee.
Dit heb ik ook al eens vaker gebruikt op mijn GSM, en werkt uitstekend.

Cookies
door Cookies Jan 20, 2017 om 13:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, blokkeren kan niet met dit toestel. Dat schreef ik al.

edrick3
door edrick3 Jan 20, 2017 om 16:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En het gaat om een vaste telefoon.

ekiem
door ekiem - Jan 20, 2017 om 13:51
676 Antwoorden / 100 Vragen

Als het een bekende is , dan gewoon negeren. Dan houdt het op den duur vanzelf op . Dat is in ieder geval mijn persoonlijke ervaring. Maar dat kan ik dan zien met nummer weergave. Lekker laten bellen en dan weten ze vanzelf wel "hoe de vlag hangt ".

Bij een vreemde ligt het verhaal anders. Tip van Zoekster lijkt me ook wel het proberen waard.

Ekiem

marita5
door marita5 - Jan 20, 2017 om 13:54
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo BetGemelines ,

Ik heb de handleiding van uw telefoon door gelezen , u hoeft deze niet door te spitten .
Uw telefoon heeft deze optie niet om een nummer te blokkeren .

https://www.gebruikershandleiding.com/includes/handleiding.asp?id=53073&c=-9,97587270310214&t=20-1-2017%2013:46:49

Misschien is dit ook nog een optie , is wel duur , een scheidsrechterfluitje is goedkoper , klik op de rode regel .

http://www.spywebshop.nl/telefoon-oproep-blocker-pro.html

Cookies
door Cookies Jan 20, 2017 om 13:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat schreef ik 2 uur geleden toch al dat het niet kan.

marita5
door marita5 Jan 20, 2017 om 14:08
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Had ik te laat gezien , als nu nog iemand hetzelfde schrijft dan is 3 maal scheepsrecht , en weet Ts het zeker .

audb
door audb - Jan 20, 2017 om 14:10
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Koop een fluitje en als ze belt dan gewoon hard fluiten dat werkt hopelijk.

helaas kan ik in de gebruiksaanwijzing nergens vinden hoe een nummer geblokkeerd kan worden.

Cookies
door Cookies - Jan 20, 2017 om 14:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik hoop antwoord te krijgen op de vraag of dit een privé persoon of iemand van een bedrijf betreft. Gezien uw leeftijd i.c.m. KPN, zou het wel eens dat stomme Pretium kunnen betreffen.

vr1944
door vr1944 - Jan 20, 2017 om 16:26
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe makkelijk kan het zijn .Er zijn twee mogelijkheden.Neem de telefoon op en leg de hoorn naast de telefoon , of druk op opnemen en daarna direct op verbinding verbreken knop van je toestel.

hansje klein
door hansje klein - Jan 21, 2017 om 10:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Betgemelines. Nadat nu meerdere reageerders in de weer zijn geweest en noch per knopdruk, noch met behulp van de KPN een snelle oplossing gevonden kon worden is er nog een optie bij de bron en de vervelende belster directer gaan aanpakken met toenemende druk: Opmerkingen maken, aangeven dat u de telefoontjes niet prettig tot absoluut ongewenst vindt, de verbinding consequent meteen verbreken, aankondigen dat u aangifte gaat doen en géén contact meer wil. Waarom de u bekende belster steeds weer contact wil zoeken blijft voor ons onduidelijk en is ook een privé-zaak tussen u en uw bekende.

Suc6 ermee.

le
door legionaire - Jan 21, 2017 om 19:51
25 Antwoorden / 0 Vragen

Contact opnemen met je provider en hun het nummer laten blokkeren is het beste.

hansje klein
door hansje klein Jan 23, 2017 om 10:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vertel dan eens hoe je dit bij de KPN kunt doen....

TS is het niet gelukt, mijn tip via de MIJN KPN werkt ook niet en de webcare zegt dat KPN dit niet zomaar gaat doen. Waarschijnlijk de eerdere antwoorden helemaal niet bekeken/begrepen....?

ka
door kassaklets - Jan 23, 2017 om 11:52
13 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze bij u bekend is dan aangifte doen en niet bekend dan kan KPN het nummer en klant vaststellen en de persoon waarschuwen met opzegging abbonement dit kan, heb ik ook zelf gedaan en in overleg met KPN gestopt.

speedy62
door speedy62 - Jan 23, 2017 om 12:00
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste

ooit van bel-me niet gehoord????
werkt perfect.

le
door legaumais - Jan 23, 2017 om 13:29
13 Antwoorden / 0 Vragen

Met TF TWIST 515 (Belgacom / Proximus België): in "menu", creëer je een gedeelte 'emmerdants "in de eigenschappen van deze sectie kunt opties zoals" stomme klok "en" geen mogelijkheid om een bericht op te nemen "en zet elke keer dat u een van deze nummers wordt u belt op te slaan in de "emmerdants" en de volgende keer dat deze nummers niet uw ringtone te activeren (dus zal je niet meer storen). Wanneer u deze nummers te bellen, zult u net de rode LED-flitser uw TF om u te vertellen dat iemand je belt en het scherm van uw TF geven dit nummer.
In Nederland moet er telefoons die dezelfde mogelijkheden hebben.

ervand
door ervand - Jan 28, 2017 om 15:26
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij heeft dit geholpen:
U moet wel de telefoon opnemen als ze belt. Na het gesprek deze code intoetsen: sterretje hekje sterretje 351 sterretje hekje
Dit is wel een abonnement van XS4all, maar misschien werkt het ook bij u. Dit kan alleen na het laatste gesprek.