Be
door Beyos Jul 4, 2018 om 14:55
Computers & telefonie

Hoe kan ik in Whatsapp enkele van mijn volgers verwijderen?

ik heb enkele volgers die ik wilde verijderen. Dan moet je ze eerst blokkeren en vervolgens weer déblokkeren. Maar dat werkt niet.
Ik wil die mensen namelijk zelf wel blijven volgen.

Het lukt me echter niet om dat voor elkaar te krijgen. Maakt Whatsapp het expres zo lastig om mensen uit mijn volgerslijst te verwijderen ?
Waarom kan ik niet gewoon met de rechter muisknop die mensen uit mijn volgerslijst verwijderen ?
Ik heb begrepen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Wie weet raad ?
Graag julie antwoord, alvast bedankt.

1932 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 4, 2018 om 15:13
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Op deze wijze zal het wel lukken:
https://faq.whatsapp.com/nl/wp/23570902

jo
door jorisw - Jul 4, 2018 om 15:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat bedoel je met "volgen" in Whatsapp? Wat volg je dan van die mensen? Volgen op FB of Twitter snap ik, maar deze niet.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 5, 2018 om 00:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@JorisW,  ik denk gelijk aan een ecdl halen en een smartphone cursus.

Nu maar hopen dat mijn Kassa volgers me niet blokkeren .

tenormin
door tenormin - Jul 4, 2018 om 16:10
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Op Whatsapp heb je toch geen volgers? Dat heet contacten. Die kun je gewoon verwijderen, zie link van @shoppie. Maar wat je ook verder wilt: hen blijven "volgen" is daar toch helemaal niet? Of ben je in het warretje met Facebook?

Be
door Beyos - Jul 4, 2018 om 21:05
7 Antwoorden / 10 Vragen

n.a.v de antwoorden: het gaat om bedrijven en instellingen, zoals bijv de gemeente, die mij volgen. Niet op mijn smartphone (daar gebruik ik geen whatsapp) maar gewoon op mijn computer. Op de starpagina van mijn Whatsapp staan in de marge vermeld de personen die ik volg en tevens de bedrijven/instellingen dus die mij volgen, volgers genoemd. Ik weet niet eens hoe de betreffende volgers bij mij in die rubriek zijn gekomen, in elk geval niet met mijn toestemming. Maar ik vind het wel prettig als ik berichten van bijv. de gemeente kan blijven krijgen.
Wat betreft die volgers van mij: als ik bijv. een tweet verstuur naar een van mijn kennissen die ik volg dan krijgen die (ongewenste) volgers mijn privé-bericht ook te lezen. En daar wil ik dus van af.
En nogmaals: om van die ongewenste volgers af te komen is een puzzel die ik nog niet heb opgelost. Vandaar mijn verzoek op deze site om een goed advies.

diumenge
door diumenge Jul 4, 2018 om 21:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Twitter, je hebt het over TWITTER.

diumenge
door diumenge - Jul 4, 2018 om 21:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zolang je profiel niet op privé staat kan iedereen die tweets van je zien, Twitter is geen medium om een-op-een te communiceren, tenzij je het via een privébericht doet.

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2018 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Whatsapp is geen Twitter.

tenormin
door tenormin Jul 4, 2018 om 22:11
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Dan is de vraag kennelijk verkeerd gesteld.

tijger1
door tijger1 Jul 4, 2018 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel gevaarlijk als mensen niet weten met wie ze alles delen op het internet. En maar klagen over de privacy.

jo
door jorisw Jul 4, 2018 om 23:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk eerder dat TS geen benul heeft wat hij/zij allemaal doet op internet. Dat je in het openingsbericht per ongeluk Whatsapp intikt ipv Twitter kan ik me nog voorstellen (al zou je natuurlijk even rustig kunnen lezen wat je hebt geschreven voordat je op versturen klikt). Maar meerdere keren Whatsapp noemen terwijl er wat anders wordt bedoeld is best wel zorgelijk.

En dat op dit forum van Radar ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 4, 2018 om 23:46
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Stel dat ik één van die volgers zou zijn. Ik zou u niet meer mogen volgen maar u mij wel??? Zie ook tijger1@

Ge
door Genee - Jul 5, 2018 om 00:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het is zeker geen whatsapp wat op uw computer staat.
Whatsapp werkt met telefoonnummers dus moet whatsapp ook op uw mobiel staan en gaat verzenden en ontvangen van betichten op de computer via uw mobiel.

brainless
door brainless Jul 5, 2018 om 13:41
324 Antwoorden / 0 Vragen

Whatsapp kan zeker ook op je pc gebruikt worden (moet je hem ook op je telefoon hebben staan).
https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/in-3-stappen-whatsapp-op-je-pc-of-laptop-65452/?API_COOKIE_REDIRECTED=True

Ge
door Genee Jul 5, 2018 om 14:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

TS zegt dat hij whatsapp niet op zijn mobiel heeft dus kan hij nooit een werkende whatsapp op zijn computer hebben.

Be
door Beyos - Jul 5, 2018 om 14:05
7 Antwoorden / 10 Vragen

ik merk nu dat een grote vergissing heb gemaakt, het gaat inderdaad niet om Whatsapp maar om Twitter. Dank zij uw reacties ben ik daar nu pas achter gekomen. Maar ja, het is voor mij (82 jaar) vaak moeilijk om e.e.a. te volgen.

Dus als het gaat om volgers die ik wil verwijderen dan heb ik het over instellingen en instanties op Twitter die mij volgen, en waar ik dus van af wil. En dat het voor mij zo onbegrijpelijk is hoe ik dat moet regelen.