mrnn
door mrnn Jul 23, 2010 om 21:21
Computers & telefonie

Hoe kan ik mijn printer draadloos maken

Beste vrienden,

Ik wil graag mijn printer draadloos kunnen bedienen. Ik heb een sitecom router om mijn laptop draadloos aan te kunnen sluiten op het internet. Kan ik van die router gebruik maken om de printer aan te sturen? Of kan/moet het op een andere manier? Er zit bluetooth op mijn laptop.

Ik hoor het graag.

25740 16 Rapporteer

poltol
door poltol - Jul 23, 2010 om 21:25
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik weet het antwoord niet.
Mogelijk dat de printer niet geschikt is voor draadloos.
Maar het is wellicht heel erg handig als u hier even neerzet wat voor printer u heeft.

Vr.gr. poltol

mrnn
door mrnn - Jul 23, 2010 om 21:34
67 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=poltol schreef op vrijdag 23 jul 2010, 21:25]Hallo,

Ik weet het antwoord niet.
Mogelijk dat de printer niet geschikt is voor draadloos.
Maar het is wellicht heel erg handig als u hier even neerzet wat voor printer u heeft.

Vr.gr. poltol

Het is een HP deksjet. Mijn laptop is ook een HP, een pavilion.

Mvrgr

freya
door freya - Jul 23, 2010 om 22:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mrnn,

Met alleen 'HP deskjet' weten we nog niet of je printer wel geschikt is. Er zijn wel nieuwere modellen die 'wireless' aan boord hebben, maar dat zul je toch in de handleiding moeten opzoeken, evenals hoe je dat dan moet instellen. Er zal ook ongetwijfeld een CD/DVD bij de printer geleverd zijn waarmee je alles van de printer kunt installeren/instellen.

Mocht je printer niet geschikt zijn, dan houdt het gewoon op.

m.vr.gr. Freya

mrnn
door mrnn - Jul 23, 2010 om 22:36
67 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Freya,

Nee, het is al een ouder type. Ik dacht dat het misschien met een soort van antenne kon, zoals vroeger ook wel pc's aangesloten werden op een netwerk. Ik kon dat niet op het internet gevonden krijgen, vandaar mijn vraag.

Bedankt voor je antwoord.

Groetjes

dirck
door dirck - Jul 23, 2010 om 23:28
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je printer een netwerkaansluiting heeft, dan kun je de printer aansluiten op de router d.m.v. een netwerkkabel.
Heeft je printer geen netwerkaansluiting, maar je router heeft wel een USB aansluiting, dan zou je de printer aan kunnen sluiten op de router d.m.v. een USB kabel.

Anders heb je nog de mogelijkheid om een HP upgradekit voor draadloos printergebruik aan te schaffen.

De HP printer installeren met de HP upgradekit voor draadloos printergebruik in Windows XP en Vista

Groet, Dirck

mrnn
door mrnn - Jul 24, 2010 om 08:15
67 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt voor je antwoord Dirck, maar dat gaat niet lukken. De printer is niet geschikt en de router heeft geen usb-aansluiting. Ik heb al gekeken naar een nieuwe printer, zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer.

Groetjes

gsm
door gsm - Jul 24, 2010 om 10:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Eigenlijk is het zinloos op dit soort vragen te reageren, wanneer de vraagsteller niet bereid is om de minimaal benodigde informatie te verstrekken over de betreffende apparatuur, zoals typenummer of naam.

In het algemeen kan het zo:
Om een willekeurig printapparaat draadloos aan te sluiten zou je gebruik kunnen maken van een (oudere) PC. Voorzie de PC van een draadloze netwerkadapter en voeg de PC toe aan de werkgroep van je laptop.
Het printapparaat sluit je aan op deze PC. Deel de printer met de andere PC's in de werkgroep.

Speciale printapparaten met wifi zijn meestal redelijk eenvoudig te installeren met de bijgeleverde CD. Je hebt daarbij een (vaak niet bijgeleverde) USB kabel nodig.

mrnn
door mrnn - Jul 24, 2010 om 11:04
67 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=gsm schreef op zaterdag 24 jul 2010, 10:39]Eigenlijk is het zinloos op dit soort vragen te reageren, wanneer de vraagsteller niet bereid is om de minimaal benodigde informatie te verstrekken over de betreffende apparatuur, zoals typenummer of naam.

Is het nu werkelijk zo moeilijk om een beetje beleefdheid in acht te nemen? Je zou eens rekening kunnen houden met mensen die niet meteen precies weten wat voor informatie benodigd is. Het zou allemaal even gevraagd kunnen worden, zonder ze meteen aan te gaan vallen.

Overigens is je antwoord achterhaald, want ik had al aangegeven dat het niet zou gaan lukken vanwege de ouderdom van de printer. Ik had al besloten een nieuwe aan te schaffen.

Hierbij sluit ik deze vraagstelling, voordat er nog meer kwetsende achtwoorden op gegeven worden.

erik008
door erik008 - Jul 24, 2010 om 12:45
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is een mogelijkheid met bluetooth
Of ditmet wifi
Of deze met wifi

Meestal is een wifi printer kopen voordeliger

gsm
door gsm - Jul 24, 2010 om 17:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=mrnn schreef op zaterdag 24 jul 2010, 11:04][quote=gsm schreef op zaterdag 24 jul 2010, 10:39]Eigenlijk is het zinloos op dit soort vragen te reageren, wanneer de vraagsteller niet bereid is om de minimaal benodigde informatie te verstrekken over de betreffende apparatuur, zoals typenummer of naam.

Is het nu werkelijk zo moeilijk om een beetje beleefdheid in acht te nemen? Je zou eens rekening kunnen houden met mensen die niet meteen precies weten wat voor informatie benodigd is. Het zou allemaal even gevraagd kunnen worden, zonder ze meteen aan te gaan vallen.

Overigens is je antwoord achterhaald, want ik had al aangegeven dat het niet zou gaan lukken vanwege de ouderdom van de printer. Ik had al besloten een nieuwe aan te schaffen.

Hierbij sluit ik deze vraagstelling, voordat er nog meer kwetsende achtwoorden op gegeven worden.

Hoezo kwetsend? In dit geval had toch minstens even het typenummer van de printer gegeven kunnen worden, vooral toen er naar gevraagd werd. We hebben nu eenmaal niet allemaal een glazen bol en de mijne is stuk gegaan. Ik moet wel toegeven dat het voor sommigen moeilijk is om een duidelijke vraag te stellen over technische zaken en dat het het dus zeker niet altijd gemakzucht is. In de meeste vraag en antwoord rubrieken op het internet zou deze vraag echter onmiddellijk van tafel geveegd zijn wegens gebrek aan voldoende informatie. Besef wel dat alle antwoorden door vrijwilligers in hun (beperkte) vrije tijd gegeven worden.

audb
door audb - Jul 26, 2010 om 13:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er bestaan wel een draadloze printer server maar die zijn zo prijzig dat de aanschaft er van eigelijk onzin is omdat er tegenwoordig steeds meer printer met WIFI wordt uit gevoerd en de prijzen daarvan liggen rond de 80 euro en zo server kost al snel zo 60 euro.

geer56
door geer56 - Jul 26, 2010 om 13:51
100 Antwoorden / 9 Vragen

Bij een printer die zelf niet draadloos is kan dat dus niet.
Wat jij bedoeld is dat jij jou printer via de router wil laten printen.
Dat zou moeten kunnen al hoewel ik er altijd problemen mee heb.
Als je is je router kijkt dan zie je daar het adres staan met myn printer er achter.
Dat adres moet je gebruiken om bij nieuwe printer deze in te vullen dan moet ook de software van je printer op je pc staan.
Maar het is ingewikkeld en het werkt erg slecht.
Ik doe het nu zo dat ik hem ergens ander heb staan aan een PC die uit de weg staat in een andere kamer en dat werkt perfect moet alleen die PC aanstaan maar verder werkt het goed.
Je maakt een nieuwe netwerk printer aan hij zoekt hem zelf en klaar is het maar goed je moet dioe pc aan hebben, en anders een nieuw set kopen dat BVB kan scannen en printen en dan zelf WIFI heeft dat werkt ook prima dan heb je niks nodig maar moet jer toch altijd naar toe om hem aan te zetten de opvang open te doen en bij scannen het papier er in te leggen dus eigenlijk is het een beetje wassen neus.
Ik heb gewoon het helle spul aan een oude pc staan en als ik veel moet doen doe ik het op die hangt in mijn netwerk en ik kan toch als ik wil met mijn laptop of andere pc's in his draadloos printen moet er altijd wel naar toe voor het resultaat
Sterkte

he
door henkriavera - Jul 26, 2010 om 14:31
12 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mrnn.

Ik las toevallig dat je printer niet geschikt was om draadloos te printen en dat je hebt gekeken naar een nieuwe printer om dat die niet zo duur zijn maaaaaar!!!
PAS OP als je veel wild printen kom je er wel achter waarom die printers zo goedkoop zijn,als je nieuwe inkt moet hebben slaat de schrik je om het hart als je de prijzen ziet van de cartridges.
Als je weer een HP koopt kijk dan eerst eens wat die inkt kosten gaat !!!
Groetjes Henk

mrnn
door mrnn - Jul 26, 2010 om 15:04
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ erik008: de bluetooth mogelijkheid ga ik eens onderzoeken. Bedankt voor die tip.
@ geer56: ook een goede tip, alleen heb ik maar één laptop. Volgend jaar is die aan vervanging toe en dan zal ik hem niet wegdoen.
@ henk: daar ben ik al achtergekomen ja. Mijn huidige printer was ook een goedkoop ding met inderdaad dure cartridges. Daar ga ik de volgende keer beter op letten ja.

Bedankt allemaal.
groetjes

trube
door trube - Jul 26, 2010 om 15:21
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi ik kan melden dat het een luxe is om te mogen draadloze printer te hebben.Ik ben oo k zeer te vrede er mee.
Mijn printer de hp4580 kost zo tussen de 60 en 80 euro en dat is koopje.
alles spreek voorzicht zelf en het leuk is het gaat ook allemaal van zelf.
Mijn laptop is voor zien van wifi en apple route,ik kan zeggen gemak vol op. nou even sparen dan hebt zo luxe printer......
met vriendelijk apple groet.

wildy
door wildy - Aug 1, 2010 om 12:49
27 Antwoorden / 2 Vragen

Beste MRNN,

Koop 2 usb bluetooth adapters(b.v Belkin F8t013). Na installatie kan iedere PC met zo'n USB bluethooth stick, via de PC, die de op de locale printer aangesloten zit, printen. Eenvoudig toch. Ik print via deze stick met mijn laptop en "Back PC", via de PC van mijn vrouw op haar Lexmark printer. ( \\Ria op Lexmark )

Succes