hans515
door hans515 Nov 4, 2011 om 16:31
Computers & telefonie

Hoe kan ik NORTON verwijderen?

Een vriend van mij heeft een nieuwe laptop met Windows 7 en een 'proef' versie van Norton. Nu willen we AVG installeren, maar Norton laat zich niet verwijderen. Ook via configuratiescherm software verwijderen, lukt het niet!
Wie heeft een hint cq. aanwijzing hoe wij dit moeten aanpakken??

44521 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 4, 2011 om 16:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Norton heeft zelf een verwijdingstool die je voor het verwijderen moet gebruiken, kijk even op hun site welke/wat je precies moet doen: Klik Hier

birdies
door birdies - Nov 4, 2011 om 17:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Ook via configuratiescherm software verwijderen, lukt het niet!........

Logisch, een actief programma kun je niet verwijderen. Behalve de verwijderingstool gebruiken (zie Stacey), kun je ook Norton verwijderen via veilige modus (F8 achter elkaar indrukken direct nadat de p.c. is opgestart, dus nog voor het Windowsscherm).

Ga dan met de pijltjestoets naar 'veilige modus' (zonder netwerkverbinding dus)en enter.

Dan kun je via configuratiescherm wel Norton verwijderen.

gsm
door gsm - Nov 4, 2011 om 17:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het hangt een beetje er van af over welk merk PC je het hebt.
Bij Packard Bell moet je het programma Smart Restore gebruiken om standaard meegeleverde software te verwijderen of te installeren.
Dat kan bij P&B dus niet via het configuratiescherm.
LEES ook de gebruiksaanwijzing!
Normaal moet Norton probleemloos via Programma's (en onderdelen) in het Configuratiescherm te verwijderen zijn, maar bij enkele merken moet het dus anders..

ro
door ron530 - Nov 4, 2011 om 17:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Norton verwijderen is voor een leek bijna niet te doen. GSM geeft het al aan, je moet alles via het restore programma doen. Tools zoals stacey aangeeft zijn er ook maar Norton zit zo diep in het register dat er restanten blijven kleven. Triest dat Norton al sinds tijden achterhaald deze shareware nog bezigt.

stacey
door stacey - Nov 4, 2011 om 18:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 4 nov 2011, 17:49]Norton verwijderen is voor een leek bijna niet te doen. GSM geeft het al aan, je moet alles via het restore programma doen. Tools zoals stacey aangeeft zijn er ook maar Norton zit zo diep in het register dat er restanten blijven kleven. Triest dat Norton al sinds tijden achterhaald deze shareware nog bezigt.

Misschien dan eens met Revo uninstaller proberen, die ruimt alles en resten op.

--Revo Uninstaller is een programma waarmee je gemakkelijk programma's van je systeem verwijdert. Niet alleen de applicaties zelf, maar ook achtergebleven 'restjes' ruimt de schoonmaker netjes op.--Revo Download

gsm
door gsm - Nov 5, 2011 om 21:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 4 nov 2011, 17:49]Norton verwijderen is voor een leek bijna niet te doen. GSM geeft het al aan, je moet alles via het restore programma doen. Tools zoals stacey aangeeft zijn er ook maar Norton zit zo diep in het register dat er restanten blijven kleven. Triest dat Norton al sinds tijden achterhaald deze shareware nog bezigt.
Acer gebruikt volgens mij ook een eigen programma, dat je kunt gebruiken via het Startmenu, om de meegeleverde software te beheren. Ik meen me te herinneren dat het Acer programma eRecovery heet.

stacey
door stacey - Nov 5, 2011 om 21:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gsm schreef op zaterdag 5 nov 2011, 21:04]Acer gebruikt volgens mij ook een eigen programma, dat je kunt gebruiken via het Startmenu, om de meegeleverde software te beheren. Ik meen me te herinneren dat het Acer programma eRecovery heet.

Denk niet dat dat is wat je bedoelt ?
--
With a few steps you can use eRecovery to restore your netbook to factory settings--

hans515
door hans515 - Nov 6, 2011 om 16:01
250 Antwoorden / 117 Vragen

Allen al vast bedankt voor de adviezen !! Ik ga deze week naar mijn vriend en zal eens kijken wat ik er mee kan.
Hou jullie op de hoogte. Gr. Hans.

gsm
door gsm - Nov 6, 2011 om 22:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 5 nov 2011, 21:19][quote=gsm schreef op zaterdag 5 nov 2011, 21:04]Acer gebruikt volgens mij ook een eigen programma, dat je kunt gebruiken via het Startmenu, om de meegeleverde software te beheren. Ik meen me te herinneren dat het Acer programma eRecovery heet.

Denk niet dat dat is wat je bedoelt ?
--
With a few steps you can use eRecovery to restore your netbook to factory settings--
Restore to factory bedoel ik zeker niet en heeft ook geen zin.
Als ACER er geen speciale toepassing voor kent, dan moet verwijderen gewoon kunnen via het Configuratiescherm, Programma's.
Dat moet echter wel gebeuren, voordat je een andere virusscanner installeert.

Eventueel kun je met eRecovery wel alleen Norton herstellen.
Daarna moet het mogelijk zijn om Norton via het Configuratiescherm alsnog te verwijderen.

mo
door moetdat - Nov 7, 2011 om 12:13
104 Antwoorden / 19 Vragen

Zoals eerder vermeld, REVO unistaller is een gemakkelijk te bedienen prog.
Na het verwijderen van Norton gaat het verder zoeken in je registers hier zeg je alles verwijderen en gaat dan nog eens zoeken ook hier weer alles verwijderen.
Dit heb ik gedaan op mijn nieuwe HP labtop en heb nergens last van.
Soms wil het wel eens gebeuren dat de comp vraagt om te herstarten. Daar even mee wachten tot hij echt helemaal klaar is met verwijderen.
Gebruik het al jaren en nog nooit problemen gehad.
Tip, maar het blijft persoonlijk. Een goede gratis virus scanner is Window essential.

th
door thomas46 - Nov 7, 2011 om 16:38
43 Antwoorden / 6 Vragen

zoals Stacy al zei, Norton heeft een eigen verwijder programma, download het , sluit even Norton af, ook in de taakbalk rechts onderin, en start de removal tool, die je hebt gedownload bij Norton . (Zie het bericht van Stacy)