boppe1943
door boppe1943 May 11, 2009 om 19:17
Computers & telefonie

Hoe kom ik van de spam/reclame op Hotmail af?

Geachte lezers,

Ik heb o.a. een MSN Live Mail (Hotmail)account. Dat is me jarenlang uitstekend bevallen, ook omdat Hotmail een prima en afdoende spamfilter had. Sinds enige tijd word ik stapelgek van alle irritante spam die een deel van het scherm in beslag neemt, zich opent en dichtvouwt, knippert, beweegt, zich vaak niet weg laat poetsen enz. Ik heb al een klacht ingediend bij de webmaster, maar geen reactie gekregen. Wat te doen?

Mvg

15301 15 Rapporteer

holpen
door holpen - May 11, 2009 om 19:48
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat je hiermee de irritante advertenties bedoelt die Microsoft meent te moeten plaatsen op de website van Live Mail/Hotmail.

Hier kun je in die zin niets aan doen, dat Microsoft dit erop plaatst en dit kun je niet wijzigen.

Er is wel een oplossing/omzeiling voor: gebruik Firefox (i.p.v. Internet Explorer) en installeer daar de Webmail Ad Blocker add-on. Deze filtert (vrijwel alle) irritante reclame weg.
Ook de gewone Ad Blocker add-on zou dit kunnen doen, denk.

aurora1
door aurora1 - May 11, 2009 om 21:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik neem aan dat u bedoelt de reklame die bijv. in een kolom rechts naast de mail kan verschijnen. Heeft u de pop-up blokkering wel aan staan? In IE: extra - pop-upblokkering inschakelen. Ik heb nergens last van als dat is ingeschakeld. U kunt anders ook nog overwegen om ipv Hotmail een (gratis) Gmailaccount te nemen. gmail heeft ook een erg goed spamfilter.

vr.gr.

boppe1943
door boppe1943 - May 11, 2009 om 22:43
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Holpen en Aurora1, bedankt voor de reactie.

De pop-upblokkering in IE was al ingesteld, desondanks krijg ik toch die irritante spam.

Ik zal me verdiepen in de mogelijkheden van Firefox en die wellicht downloaden.

Mvg

kroonmeester
door kroonmeester - May 11, 2009 om 22:56
457 Antwoorden / 45 Vragen

'Gratis' account opheffen of voor de account een maandelijks bedrag betalen, zonder spam e.d.

Ik zou account bij Hotmail beëindigen.

Er zijn ook losse e-mail-acoount, betrouwbaar, voor één of meerdere jaren kopen, o.a. bij DDS, www.dds.nl. 1 account met bijvoorbeeld: WillieWortel@dds.nl met daarnaast nog de mogelijkheid (oneindig) e-mailadressen aa te maken, bijvoorbeeld: Generaal@WillieWortel.dds.nl

aurora1
door aurora1 - May 11, 2009 om 23:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zou ook nog even kunnen kijken bij de instellingen van de pop-upblokkering. Onderaan in dat venster bij het filterniveua kijken of dat mogelijk laag staat ingesteld. Ik heb het filter op "normaal"staan. Misschien kunt u eens "hoog" proberen?

U kunt FF eventueel als 2e zoekmachine gebruiken naast de IE (beide iconen op uw bureaublad zetten). Ik vermoed dat u de FF wel als standaard moet instellen om dan met Hotmail de popups geblokkeerd te krijgen.

aurora1
door aurora1 - May 11, 2009 om 23:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Onder de filterinstellingen staat nog "veelgestelde vragen". U zou daar ook nog eens kunnen kijken onder e.e.a. omtrent vertrouwde websites. Staat bij dat er toch popups komen ondanks blokkering.

chris74
door chris74 - May 12, 2009 om 08:08
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik denk dat u bedoeld de ongewenste reclame mailtjes die u via hotmail binnen krijgt. En helemaal geen pop-ups of andere reclame die in de internet explorer staat. Het gaat om de spam mail die u via de hotmail in uw postvak in of ongewenste post krijgt. Bij een gratis account kunt u daar niets aan doen. Gewoon niet op reageren, Dan wordt het vanzelf minder. Voorkomen kan echt niet.

birdies
door birdies - May 12, 2009 om 09:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Bij een gratis account kunt u daar niets aan doen......

Natuurlijk kan je wat tegen spam doen! Ten 1e wat voorzichtiger omspringen met je emailadres en ten 2e kan je de filter voor ongewenste mail anders instellen.

Log hiervoor in op je account, kies opties en ga naar filters en rapporteren.

chris74
door chris74 - May 12, 2009 om 10:30
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ja je kan het instellen, maar het helpt niets, Het wordt dan gerapporteert. Maar toch krijg je spam binnen hoe dan. En ik geef heus geen e-mail adressen aan websites met viagra e.d. spammers. Dat soort spam gaat gewoon door. Ookal heb je de instellingen zo staan. En daar kan je weinig aan doen, behalve niet reageren.

birdies
door birdies - May 12, 2009 om 10:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......En ik geef heus geen e-mail adressen aan websites met viagra e.d. spammers.......

Dat bedoel ik dus niet met voorzichtiger omspringen met je mailadres! In ieder geval zit ik al 15 jaar op het web zonder spamfilter en in al die jaren 2 of 3 spammailtjes ontvangen.

holpen
door holpen - May 12, 2009 om 10:57
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Boppe,

De vraag is hier even wat je precies met spam bedoelt.

Krijg je veel ongewenste mailtjes binnen? Worden deze niet goed gefilterd? Tsja, daar kun je op zich weinig aan doen. Als je hotmail-adres bekend is, dan krijg je steeds meer spam. Het enige dat dan nog rest, is deze account op te heffen en een nieuw e-mailadres te nemen. Je kunt zelf aan het spamfilter van Hotmail namelijk verder eigenlijk niets wijzigen.

Wees met dat nieuwe adres dan wel heel voorzichtig (zoals hierboven beschreven).

Gaat het om de advertenties die je op de website van Hotmail te zien krijgt, zie dan mijn eerste reactie. Ik meen uit je beschrijving te kunnen opmaken dat je dit bedoelt en geen ongewenste mailtjes.

Popupblockers gaan hiervoor trouwens niet helpen, omdat de reclame van Hotmail niet in een popup verschijnt, maar inderdaad in een deel van het hoofdscherm.

boppe1943
door boppe1943 - May 12, 2009 om 12:55
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Holpen en anderen, dank voor de reacties.

Inderdaad Holpen, bedoel ik de reclame op de website van Hotmail, de openingspagina. Open je "postvak in" dan zie je links de namen van de mappen, meer naar rechts de naam van de afzender, het onderwerp, tijdstip van verzenden van de mail en dan dus die reclame, die zich vaak openvouwt, zodat de tekst grotendeels verloren gaat. Dan bestaat de mogelijkheid om de opengevouwde reclame te verwijderen door op een kruisje te klikken, wat vaak niet lukt. De reclame/spam wordt me dus niet via mailtjes toegezonden.

Ik gebruik Hotmail al vele jaren (tot voor kort) tot grote tevredenheid. Overstappen op één van mijn andere e-mailadressen betekent dat ik al mijn kontakten daarover moet inlichten. Dan bestaat de kans dat ik er per ongeluk één of meer oversla of dat mijn kontakten vergeten hun adresboek of agenda aan te passen. Ik wil dus het liefst gebruik blijven maken van Hotmail. Denkt u dat ik die ongewenste reclame met Firefox + Webmail Ad Blocker kan voorkomen?

Mvg

ma
door martijnfc - May 12, 2009 om 13:48
49 Antwoorden / 29 Vragen

Firefox werkt perfect met de Add-on "adblock plus". Het filtert op elke website de reclame. En werkt dus ook op een hotmail site. Je zult nooit anders meer willen, wat een rust!
http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/
Succes,
Martijn.

holpen
door holpen - May 12, 2009 om 16:37
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Yup, Adblocker Plus en Webmail Ad-blocker om ook de reclames op de pagina zelf (helemaal rechts) uit te schakelen.
Werkt bij mij heerlijk....

boppe1943
door boppe1943 - May 16, 2009 om 15:05
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Holpen en Martijnfc, ik heb een boekje gekocht "Mozilla Firefox". Dus eerst even lezen of het wat voor me is. Zo ja, dan ga ik het downloaden. Bedankt voor het advies. Boppe.