Hoe kom ik van het betaalprobleem met hollandsnieuwe af?
Wie herkent het volgende en heeft een oplossing voor mijn probleem?
Ik heb een telefoonabbonnement afgesloten bij hollandsnieuwe. Elke maand kost het mij minimaal een uur om de rekening te kunnen betalen. Automatisch incasso blijkt namelijk niet mogelijk. Niemand snapt hoe dat kan. Het maandelijks laten toesturen van betaalgegevens blijkt al net zo onmogelijk te zijn. Dit houdt in dat ik elke maand aan de telefoon hang bij hollandsnieuwe en een halfuur in de wachtrij kom. Vervolgens krijg ik een medewerker aan de lijn die er niks van begrijpt. Lukt het mij niet om op tijd te betalen omdat de betaling geweigerd wordt, dan wordt mijn tel.nr. geblokkeerd en krijg ik een boete terwijl het toch eigenlijk niet mijn probleem moet zijn? Ik heb immers toestemming verleend voor een automatisch incasso? Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?
Hallo Linda,
Ik neem aan,dat je een klantnummer en bankrekeningnummer van ze hebt.
Ik zou dan het maandelijkse bedrag persoonlijk overmaken.
Probeer ze eens een brief te sturen en vragen om de automatische incasso in orde te brengen.
Dat is geen goed idee. Dan komt de betaling zonder juist kenmerk binnen en zal deze in de administratie niet aan de klant te koppelen zijn. Klant ontvangt herinneringen of erger, dat gaat een onmogelijke situatie opleveren dus niet doen.
Onderstaande staat op de website van Hollands Nieuwe:
“Een abonnement betaalt u iedere maand via automatische incasso. U kunt online bestellingen (toestel), openstaande facturen, of het opwaarderen van tegoeden met iDeal betalen”.
Dus met voldoende saldo op uw rekening moet het goed gaan, anders staat er niet genoeg op uw rekening.
U hoeft ze ook niet te bellen want u kunt alles via inloggen te weet komen en ook uw facturen inzien.
Is het meest plausibele: niet voldoende saldo. Nooit gehoord dat het iemand een uur kost om een rekening te betalen. Bij mij, na inloggen (wat nu even meer tijd kost vanwege de nieuwe scanner - even wennen -) is het na 3 seconden gedaan. ;-)
Als u nou eens zou lezen wat TS schrijft, begrijpt u wellicht waarom zij er een uur mee bezig is. En Aurora met facturen inzien, wordt een factuur niet betaald.
Mogelijk kunt u hier iets mee, zij het dat er wel een probleem lijkt te zijn omdat incassobetalingen wel degelijk mogelijk zijn bij Hollands Nieuwe. Zie ook: https://directsales.hollandsnieuwe.nl/ing_so Zie ook dit https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/ en/of ook https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/rechten-en-plichten-providers
Wat kan TS hier dan mogelijk mee?
Wat moet de Ts met een ING voucher?
In de eerste aanwijzing (ook al was er een link met ing) staat helder hetgeen ik aangaf: betalen via auto incasso is altijd mogelijk. (De inhoud niet gelezen? Dan nu toch maar een kopie van hetgeen in deze link staat. M.a.w. eerst verder kijken met scherpe tijgerin ogen alvorens met dit soort reacties te komen).
over het abonnement
Ja, en daar dan die voucher voor gebruiken? Lees voortaan zelf uw linken eerst voordat u ze plaatst.
Het zijn de voorwaarden die bij die provider gelden, of je nu wel of niet toevallig ook een voucher van die provider voor benut. Is de hobbij ook 'zoeken van spijgers (spijkers/tijgers) op laag water'?
Ps. Als het alleen met een ing voucher mogelijk zou zijn om via automatische incasso te betalen ...... kwestie ????
Ervan uitgaande dat u een consument bent: klacht indienen bij Hollandsnieuwe, zie art. 20 AV.
Komt u er dan nog niet uit, dan naar de Geschillencommissie stappen.
Hallo Lipkje linda ,
Dit houdt in dat ik elke maand aan de telefoon hang bij hollandsnieuwe en een halfuur in de wachtrij kom.
Hoe kan ik mijn abonnementskosten betalen?
Je abonnement betaal je elke maand vooruit via automatische incasso.
Is de automatische incasso mislukt? Dan proberen we het nog een keer. Lukt de incasso wederom niet? Dan stellen wij je per e-mail of sms op de hoogte.
Bekijk en betaal je openstaande betaling in mijn hollandsnieuwe
Jammer dat er hier mensen zijn die niet verder komen dan: er zal niet voldoende saldo zijn.
Het heeft niets te maken met onvoldoende saldo op de rekening. Ik heb datzelfde probleem ooit eens gehad met KPN, keer op keer mislukte de incasso. Uiteindelijk bleek dat het fout zat aan de kant van KPN. De oude opdracht moest door hun volledig verwijderd worden en opnieuw worden ingevoerd. Probleem was toen opgelost.
Bij NPO Start Plus lukte het ook niet. Na 3 maanden heb ik het abonnement maar beëindigd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer