gemojo
door gemojo Dec 13, 2005 om 11:38
Computers & telefonie

Hoe kom je af van ongewenste smsjes.

Hallo

Ik had een vraagje wij hadden een keertje meegedaan met een sms-prijsvraag en dat moest je naar 3040 sms tot daar aan toe niets aan de hand maar nu krijgen we op de meest rare tijden gratis smsjes met u kunt weer mee doen enz enz maar vooral s'avonds laat weet iemand hoe ik dit kan stoppen het werkt niet met off of uit te smssen naar dat nummer?

groetjes gemojo

1798 5 Rapporteer

hutch
door hutch - Dec 13, 2005 om 12:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Gemojo,

probeer de volgende site eens, of daar wat bij staat:

SMS afzeggen

Wees blij dat ze jou geen smsjes sturen die je zelf moet betalen (dure nrs.) en bijv. (als je die hebt) je hele pre-paid tegoed op maken....

Succes, gr. Hutch

ke
door kevin007 - Dec 16, 2005 om 22:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Gemojo,

Neem gewoon contact op met je provider. Zij beschikken over lijsten met (BULK-)smsaanbieders. Ook met bijvoorbeeld websites of klantenservicenummers. (deze zijn soms lastig te bereiken, dus een e-mail sturen met de vraag je uit hun bestand te wissen is wel preferabel)

Als er niet gereageerd wordt op "off" of "uit" door de aanbieder, noch op mailtjes of telefoontjes dan kun je dit wel aan je provider aangeven. Hoewel zij niet verantwoordelijk zijn en gehouden kunnen worden voor bijv schade geleden met smsservices, hebben zij wel kanalen om hier iets aan te doen.

Mvg, Kevin

rd
door rdlanenga - Apr 8, 2006 om 00:40
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dit betreft premium SMS.

Voor premium SMS geldt dat je je aangemeldt hebt d.m.v. een SMS. Dus
vanaf jouw telefoon is een SMS gestuurd naar de SMS Provider die
daarmee een contract is aangegaan om jou premium SMS te sturen. Dit
mogen zij blijven doen totdat je dit weer opzegt d.m.v. een SMS met
daarin de juiste code.

Premium SMS is een SMS die door de SMS provider (is niet de mobiele
operator!!!) verstuurd wordt en waarvoor de ontvanger moet betalen. De
prijs die voor deze Premium SMS betaald moet worden kan variëren.

De SMS providers die adverteren zijn verplicht om te vermelden wat de
afmeldcode is en wat de kosten zijn per ontvangen bericht (vaak vermeld
als bv 1.10 e.p.o.b. waarbij epob staat voor Euro Per Ontvangen
Bericht).

Vaak werkt de code 'UIT' SMS'en naar de 4-cijferige code vanaf waar die
gezonden wordt wel, maar mocht die niet werken krijg je vaak daarop
weer een premium SMS terug...

De meeste mobiele operators hebben ook wel een overzicht met opzeg
codes. Bij KPN is deze hier te vinden:
http://145.7.217.250/smsaanbieders/zoeken.asp

Succes

jo
door joovadu - Sep 12, 2006 om 21:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds 3 maanden een abonnement bij Orange en kreeg er een leuk toestel bij alleen liepen mijn rekeningen hoog op. Toen ik de facture bekeek zag ik dat er vooral veel smsjes waren verstuurd buiten mijn bundel. Ik snapte hier niets van en belde Orange om uitleg. Hij vertelde mij dat ik smsjes ontving van het nummer 4010. Ik heb nooit een smsje naar dit nummer verstuurd, laat staan gekregen. Wat ik wél kreeg was de rekening! Ik wilde dit tot op de bodem uitzoeken want ik was in 3 maanden bij elkaar (alleen voor de smsjes van 4010 al) 39 euro kwijt en daar komen de gewone gebruikskosten nog bij! Ik keek op de Orange site naar mijn factures en werd er echt niet goed van, want elk smsje koste 0.588 cent!

Ik stuurde een smsje naar 4010 met ''STOP'', maar dit wilde niet helpen. Ik kreeg een smsje terug dat ik niet aangemeld was bij dit bedrijf en dat ik voor vragen contact op kon nemen met een nummer. Ik belde dat nummer en kreeg te horen dat ik ''STOP'' moest sturen naar 4545 (daar kom je dus nooit op)! Ik heb hier geen antwoord meer op gehad. Ik heb ook nog Orange gebeld en zij vertelde mij dat ik 010-2 66 33 00 moest bellen. Ook vertelde ze dat 4010 een bedrijf is die gewoon smsjes stuurde zonder aanleiding. Ik werd hier natuurlijk helemaal kwaad om, want wie wil er nou betalen voor iets wat hij/zij niet eens krijgt EN alleen op de rekening ontvangt? Ik snap écht niet dat dit zomaar kan en dat er niet 1 of andere filter is waardoor dit niet meer gebeurt. Ik vind 39 euro écht te veel!

Voor de mensen die dit ook hebben kan je:

010 - 2 66 33 00 of misschien op het toestel een nummer blokkeren, ik heb zelf een Samsung D600 en bij ''berichten'' -> ''intellingen'' -> ''sms - bericht'' -> ''tel.nummer blokkeren''  het nummer 4010 geblokkeerd. Let ook écht op je factures! Denk niet gewoon ''o het klopt vast wel''. Controleer het al-tijd, want voor je het weet ben je onnodig geld kwijt, wat je voor andere leuke dingen kan gebruiken.

Let op: ONNODIG!!

Groetjes en veel succes,

Joyce

hutch
door hutch - Sep 12, 2006 om 22:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

In aanvulling op Joovadu het volgende:

achter het telefoonnummer: 010-2663300 (ook: 010-2663333) zit 'Netsize Nederland', Rivium Quadrant 81,  2909 LC  Capelle aan den IJssel  (http://www.netsize.nl/).

Emailadres: info.nl@netsize.com,  Kvk inschrijfnummer: 30174744.

Mocht u niet meer weten, of helemaal niet weten, waarop u 'geabonneerd' bent, kunt u altijd nog het woord 'help' smsen naar datzelfde (4-cijferige) nummer (mag in hoofd- en kleine letters). Dat bedrijf dient u dan de wijze, waarop u zich kunt afmelden, toe te sturen/smsen. Wel voor hetzelfde tarief.....

Hutch