willemhoving
door willemhoving Jan 7, 2011 om 16:50
Computers & telefonie

Hoe krijg je bezoekers op je startpagina?

Sinds 2001 houd ik mij bezig met het maken van Startpagina's. Sinds augustus vorig jaar is mijn 4e Startpagina actief. De voorgaande 3 Startpagina's werden in de loop der tijd steeds door mij verwijderd vanwege het zeer geringe aantal bezoekers. (Geen motivatie meer om te up-daten). Momenteel ligt het gemiddeld aantal bezoekers op 2,7 per dag, dus nog geen 3. En dat is jammer, want er wordt best wel veel tijd en energie in de Startpagina gestoken. Ik heb echt al van alles geprobeerd om een beetje bekendheid te geven aan mijn Startpagina, bijv. door aanmelding bij talloze zoekmachines, plaatsen van gratis advertenties op het internet, het openen van een hyves pagina en weet ik allemaal niet wat. Tot op heden zonder succes. Wie heeft de gouden tip voor mij om toch wat meer bezoekers te trekken? Tevens nodig ik u van harte uit om eens een kijkje te nemen op mijn Startpagina [edit redactie]
Alvast bedankt voor uw reacties/tips en een heel goed weekend toegewenst.
Willem

956 9 Rapporteer

freya
door freya - Jan 7, 2011 om 17:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo willemhoving,

Je mag hier best advies vragen over hoe je je website 'bekend' moet maken, maar simpelweg reclame maken voor je eigen website is niet toegestaan.

Verder ziet je pagina er best verzorgd uit, hoewel ik persoonlijk vind dat de kleurstelling niet zo gunstig gekozen is. De teksten vind ik maar lastig te lezen (niet iedereen heeft arendsogen) en als ik jouw pagina 'tegen zou komen', zou ik daar op afknappen en snel doorsurfen.

m.vr.gr. Freya

willemhoving
door willemhoving - Jan 7, 2011 om 17:29
26 Antwoorden / 5 Vragen

Freya. Bedankt voor uw reactie. Ik ga uw bevindingen zeker ter harte nemen wat betreft de kleurstelling etc. Heel goed weekend toegewenst.

druifje01
door druifje01 - Jan 7, 2011 om 17:34
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik weet er maar een beetje vanaf. Mijn website-deelname wordt maar sporadisch bezocht. Ik heb mij dan ook niet echt in de zoekwoordenwetenschap verdiept, noch in andere tips en trucs waar je naar kunt googelen om bezoekers te trekken. Bedenk in ieder geval dat er immens veel gemarcheerd wordt op het internet en dat de kans dat jou site gekozen wordt daarmee relatief gering zal zijn. Wil je verdienen meld je dan aan voor een google-publisheraccount. Als je toestemming hebt gekregen wordt er reklame bij je site gezet. Maar ook dan is de kans dat er veel clicks komen klein. Je kunt met de ontwikkelen van deze vaardigheden overigens beter bij Google Adsense informatie in winnen. Maar nogmaals, ik weet er maar een beetje vanaf. Forceren kun je niets. Misschien kun je je site op een site van een ander (met toestemming van deze ander) laten vermelden. Ik noem maar wat. Geduld moet je zeker hebben.

willemhoving
door willemhoving - Jan 7, 2011 om 17:47
26 Antwoorden / 5 Vragen

Druifje01. Bedankt voor uw reactie. Het is niet mijn bedoeling om te verdienen aan mijn startpagina. Volgens de regels van Toppagina mag dat ook niet. Ik doe het louter uit hobby. Uw "link-reactie" heb ik inmiddels ook genoteerd. Lijkt me wel bruikbaar. Ik wens u een goed weekend.

birdies
door birdies - Jan 7, 2011 om 17:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik vraag me af of deze startpagina's überhaupt nog goed worden bezocht. Zelf gebruik ik dit zeker al zo'n 8 - 10 jaar niet meer.

willemhoving
door willemhoving - Jan 7, 2011 om 18:03
26 Antwoorden / 5 Vragen

birdies. Ja, ook dat kan natuurlijk. Maar kijkend naar de "originele". startpagina (www.startpagina.nl) wordt deze dagelijks toch door honderdduizenden mensen bezocht. Er is dus wel degelijk behoefte aan een startpagina. Wel realiseer ik mij dat het aanbod inmiddels inmens groot is en de markt derhalve wellicht verzadigt is. Ik wens u een goed weekend.

freya
door freya - Jan 7, 2011 om 19:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Een groot deel van het succes van startpagina.nl zit hem natuurlijk ook in de naam. Makkelijk te onthouden en ook zeer voor de hand liggend. Kortom, een gouden keus. De naam van de website van de TS wordt alleen maar gevonden als je er naar zoekt met b.v. Google. Dat is dus een groot verschil.

Freya

willemhoving
door willemhoving - Jan 7, 2011 om 19:30
26 Antwoorden / 5 Vragen

Freya. Ik ben het geheel met u eens. Voor zover ik me kan herinneren was "de Startpagina" de eerste van de velen die volgden. Ik heb deze zelfs een hele tijd als Startpagina gebruikt. En inderdaad, de naamkeuze daarbij is uiteraard een gouden keuze geweest.

freya
door freya - Jan 7, 2011 om 21:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@willemhoving:

Het is een algemeen gebruik dat we elkaar gewoon met 'je' en 'jij' aanspreken hoor. Iedereen is gelijk, dus aanspreken met 'u' is echt niet nodig. ;-)

Freya