ic
door ictinus Sep 5, 2012 om 00:33
Computers & telefonie

Hoe krijg je een micro-sim kaart bij Hollandsnieuwe?

Heb al enige tijd een abo bij HN. Nooit problemen gehad, maar ik heb een Galaxy S3 aangeschaft en die heeft een micro-sim nodig. Ik wil mijn gewone simkaart niet knippen, want ik wil de extra functies van de micro-sim.
Dus ik HN gevraagd om een micro-sim. Eerst hebben ze meer dan een week volgehouden dat ze dat niet konden leveren en geen idee hadden wanneer dat wel zo zou zijn. Toen ik ze wees op het feit dat Vodafone wel micro-sims aanbiedt en dat ik niet snap dat zij als Vodafone dochter dat niet kunnen, kreeg ik afgelopen vrijdag opeens een mail dat met directe ingang ze wel micro-sims leverden.

Dus ik meteen een micro-sim bij ze besteld. Kreeg ik tot mijn stomme verbazing als antwoord dat ze dat niet konden leveren, want mijn oude simkaart was niet defect.

Huh?

Anyway, toen ik vroeg hoe ik dan mijn S3 aan de praat moest krijgen werd me aangeraden mijn oude kaart te laten knippen bij een telecomwinkel.

Op mijn reactie dat ik dan niet de functionaliteit van de micro-sim zou hebben is niet meer gereageerd.

Ik kan dit niet echt klantvriendelijk noemen. Ik weet ook wel dat ik gewoon de schaar in de oude sim kan zetten en die dan als kapot kan melden, maar zo ga je toch niet met
klanten om?

Iemand enig idee waarom deze starre houding van HN?

Ict

18404 11 Rapporteer

riekelt
door riekelt - Sep 5, 2012 om 08:11
17 Antwoorden / 1 Vragen

Welke extra functionaliteit heeft een micro-sim ten opzichte van een vertrouwde mini-sim kaart (dat is de kaartjes die u nu heeft).
Het is dezelfde hardware, het enige verschil is de maat. Dus een kniptang halen of laten knippen bij een telecom winkel is juist wat u moet doen.

jo
door jorisw - Sep 5, 2012 om 09:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=riekelt schreef op woensdag 5 sep 2012, 08:11]Welke extra functionaliteit heeft een micro-sim ten opzichte van een vertrouwde mini-sim kaart (dat is de kaartjes die u nu heeft).

From Wikipedia:
Quote:
Features

Along with supporting the previous features of SIM cards for backwards compatibility, the micro-SIM specifications introduce new features that are not present in previous revisions of the SIM card. The new specifications:
allow for multiple simultaneous applications accessing the card through logical channels;
introduce mutual authentication as a way to eliminate carrier spoofing by allowing the SIM card to authenticate the cell tower to which it is connecting;
add a new PIN protection with hierarchical PIN management with a universal PIN, an application PIN and a local PIN; and
expand the phonebook storage of the SIM card with entries for email, second name, and groups.[4]

freya
door freya - Sep 5, 2012 om 14:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw:

Tja, dat zijn nu niet bepaald 'features' waar je als gebruiker om zit te springen, toch? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je niet zonder die extra's kunt....

Freya

jo
door jorisw - Sep 5, 2012 om 15:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 5 sep 2012, 14:53]
@jorisw:

Tja, dat zijn nu niet bepaald 'features' waar je als gebruiker om zit te springen, toch? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je niet zonder die extra's kunt....

Freya

Hangt er een beetje vanaf. Als je een app wilt gebruiken die gebruikt maakt van deze features kan het nodig zijn. Aan de andere kant, zolang er een mix van gewone en micro-sims gebruikt wordt zullen weinig app bouwers dit gaan gebruiken.

Het laatste feature in de lijst kan handig zijn als je meerdere devices hebt waar je dezelfde SIM in wilt gebruiken.

jo
door jorisw - Sep 5, 2012 om 15:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar even terugkomend op de vraag: als HN geen micro-sim's levert, dan levert HN geen micro-sims.... Daar doe je niets aan. Het is een budgetmerk dus kan je geen premium services verwachten. Bij de Aldi verwacht je ook geen Calve pindakaas.

freya
door freya - Sep 5, 2012 om 15:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 5 sep 2012, 15:41]Maar even terugkomend op de vraag: als HN geen micro-sim's levert, dan levert HN geen micro-sims.... Daar doe je niets aan. Het is een budgetmerk dus kan je geen premium services verwachten. Bij de Aldi verwacht je ook geen Calve pindakaas.
Dat is wel zo, maar als HN dit standpunt blijft houden, prijzen ze zichzelf wel uit de markt. Steeds meer smartphones hebben een micro-sim en de nieuwe iPhone die binnenkort uitkomt schijnt een nano-sim te hebben, die nog weer een stukje kleiner is.....

Freya

lo
door lordlister - Sep 5, 2012 om 15:53
11 Antwoorden / 2 Vragen

Jorisw schreef:

joriswwoensdag 5 sep 2012, 15:41

Maar even terugkomend op de vraag: als HN geen micro-sim's levert, dan levert HN geen micro-sims.... Daar doe je niets aan. Het is een budgetmerk dus kan je geen premium services verwachten. Bij de Aldi verwacht je ook geen Calve pindakaas.

In Duitsland wel.

Maar even over Hollandsnieuwe. Het heeft een onvriendelijke klantenservice met een duur 0900 nummer en als je mailt zoals ik krijg je zelfs na een week nog geen antwoord. Als mijn abonnement afloop zeker geen Hollandsnieuwe meer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 5, 2012 om 15:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ictinus schreef op woensdag 5 sep 2012, 00:33]maar zo ga je toch niet met
klanten om?

Dit is bij vodafone geheel normaal
[quote=ictinus schreef op woensdag 5 sep 2012, 00:33]
Iemand enig idee waarom deze starre houding van HN?

Omdat het onderdeel van vodafone is

ic
door ictinus - Sep 5, 2012 om 17:08
5 Antwoorden / 3 Vragen

Op zich heb ik geen problemen met HN, ik vond zelfs hun tegemoetkoming voor de Vodafone storing - gewoon geld terugstorten - een betere geste dan die van Vodafone zelf.

Inderdaad is de helpdesk via email een crime, maar ik communiceer tegenwoordig via Twitter met ze en dat gaat een stuk sneller. En is in ieder geval minder frustrerend dan die nietszeggende standaard emails. En kost minder dan bellen.

Maar goed, ze leveren wel degelijk micro-sims sinds vorige week. Alleen waar je bij andere providers gewoon zo'n sim aan kunt vragen en dan - al dan niet tegen een vergoeding - een nieuwe krijgt, krijg ik dat bij HN niet voor elkaar.

Ze hebben overigens net geantwoord op mijn tweet over die extra functies. Degene die het antwoord gaf snapt er niks van, volgens hem/haar kunnen die extrea functies niet bij HN gebruikt worden.
Maar volgens mij heeft het niets met het netwerk te maken en alles met het gebruikte toestel.

Nuja, laatste toevlucht is melden dat de sim kapot is, maar eigenlijk vind ik het bezopen.

Ict

ps. mijn vorige provider was T-Mobile en dat was ook een ramp, mijn vrouw zat bij KN, ook een ramp, dus de vergelijking met Calvé en budgetpindakaas... ach, ze zijn allemaal hetzelfde.

ic
door ictinus - Sep 6, 2012 om 08:05
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hoef niet meer te liegen, heb gisteravond geprobeerd de sim op maat te knippen, en dat is niet goed gegaan... dus nu werkt er niets meer ;)

Ict

lo
door lordlister - Sep 6, 2012 om 10:06
11 Antwoorden / 2 Vragen

Had naar Phonehouse gegaan, daar doen ze het gratis