Hoe krijg je een micro-sim kaart bij Hollandsnieuwe?
Heb al enige tijd een abo bij HN. Nooit problemen gehad, maar ik heb een Galaxy S3 aangeschaft en die heeft een micro-sim nodig. Ik wil mijn gewone simkaart niet knippen, want ik wil de extra functies van de micro-sim.
Dus ik HN gevraagd om een micro-sim. Eerst hebben ze meer dan een week volgehouden dat ze dat niet konden leveren en geen idee hadden wanneer dat wel zo zou zijn. Toen ik ze wees op het feit dat Vodafone wel micro-sims aanbiedt en dat ik niet snap dat zij als Vodafone dochter dat niet kunnen, kreeg ik afgelopen vrijdag opeens een mail dat met directe ingang ze wel micro-sims leverden.
Dus ik meteen een micro-sim bij ze besteld. Kreeg ik tot mijn stomme verbazing als antwoord dat ze dat niet konden leveren, want mijn oude simkaart was niet defect.
Huh?
Anyway, toen ik vroeg hoe ik dan mijn S3 aan de praat moest krijgen werd me aangeraden mijn oude kaart te laten knippen bij een telecomwinkel.
Op mijn reactie dat ik dan niet de functionaliteit van de micro-sim zou hebben is niet meer gereageerd.
Ik kan dit niet echt klantvriendelijk noemen. Ik weet ook wel dat ik gewoon de schaar in de oude sim kan zetten en die dan als kapot kan melden, maar zo ga je toch niet met
klanten om?
Iemand enig idee waarom deze starre houding van HN?
Ict
Welke extra functionaliteit heeft een micro-sim ten opzichte van een vertrouwde mini-sim kaart (dat is de kaartjes die u nu heeft).
Het is dezelfde hardware, het enige verschil is de maat. Dus een kniptang halen of laten knippen bij een telecom winkel is juist wat u moet doen.
[quote=riekelt schreef op woensdag 5 sep 2012, 08:11]Welke extra functionaliteit heeft een micro-sim ten opzichte van een vertrouwde mini-sim kaart (dat is de kaartjes die u nu heeft).
From Wikipedia:
Quote:
Features
Along with supporting the previous features of SIM cards for backwards compatibility, the micro-SIM specifications introduce new features that are not present in previous revisions of the SIM card. The new specifications:
allow for multiple simultaneous applications accessing the card through logical channels;
introduce mutual authentication as a way to eliminate carrier spoofing by allowing the SIM card to authenticate the cell tower to which it is connecting;
add a new PIN protection with hierarchical PIN management with a universal PIN, an application PIN and a local PIN; and
expand the phonebook storage of the SIM card with entries for email, second name, and groups.[4]
@jorisw:
Tja, dat zijn nu niet bepaald 'features' waar je als gebruiker om zit te springen, toch? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je niet zonder die extra's kunt....
Freya
[quote=freya schreef op woensdag 5 sep 2012, 14:53]
@jorisw:
Tja, dat zijn nu niet bepaald 'features' waar je als gebruiker om zit te springen, toch? Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je niet zonder die extra's kunt....
Freya
Hangt er een beetje vanaf. Als je een app wilt gebruiken die gebruikt maakt van deze features kan het nodig zijn. Aan de andere kant, zolang er een mix van gewone en micro-sims gebruikt wordt zullen weinig app bouwers dit gaan gebruiken.
Het laatste feature in de lijst kan handig zijn als je meerdere devices hebt waar je dezelfde SIM in wilt gebruiken.
Maar even terugkomend op de vraag: als HN geen micro-sim's levert, dan levert HN geen micro-sims.... Daar doe je niets aan. Het is een budgetmerk dus kan je geen premium services verwachten. Bij de Aldi verwacht je ook geen Calve pindakaas.
[quote=jorisw schreef op woensdag 5 sep 2012, 15:41]Maar even terugkomend op de vraag: als HN geen micro-sim's levert, dan levert HN geen micro-sims.... Daar doe je niets aan. Het is een budgetmerk dus kan je geen premium services verwachten. Bij de Aldi verwacht je ook geen Calve pindakaas.
Dat is wel zo, maar als HN dit standpunt blijft houden, prijzen ze zichzelf wel uit de markt. Steeds meer smartphones hebben een micro-sim en de nieuwe iPhone die binnenkort uitkomt schijnt een nano-sim te hebben, die nog weer een stukje kleiner is.....
Freya
Jorisw schreef:
joriswwoensdag 5 sep 2012, 15:41
Maar even terugkomend op de vraag: als HN geen micro-sim's levert, dan levert HN geen micro-sims.... Daar doe je niets aan. Het is een budgetmerk dus kan je geen premium services verwachten. Bij de Aldi verwacht je ook geen Calve pindakaas.
In Duitsland wel.
Maar even over Hollandsnieuwe. Het heeft een onvriendelijke klantenservice met een duur 0900 nummer en als je mailt zoals ik krijg je zelfs na een week nog geen antwoord. Als mijn abonnement afloop zeker geen Hollandsnieuwe meer
[quote=ictinus schreef op woensdag 5 sep 2012, 00:33]maar zo ga je toch niet met
klanten om?
Dit is bij vodafone geheel normaal
[quote=ictinus schreef op woensdag 5 sep 2012, 00:33]
Iemand enig idee waarom deze starre houding van HN?
Omdat het onderdeel van vodafone is
Op zich heb ik geen problemen met HN, ik vond zelfs hun tegemoetkoming voor de Vodafone storing - gewoon geld terugstorten - een betere geste dan die van Vodafone zelf.
Inderdaad is de helpdesk via email een crime, maar ik communiceer tegenwoordig via Twitter met ze en dat gaat een stuk sneller. En is in ieder geval minder frustrerend dan die nietszeggende standaard emails. En kost minder dan bellen.
Maar goed, ze leveren wel degelijk micro-sims sinds vorige week. Alleen waar je bij andere providers gewoon zo'n sim aan kunt vragen en dan - al dan niet tegen een vergoeding - een nieuwe krijgt, krijg ik dat bij HN niet voor elkaar.
Ze hebben overigens net geantwoord op mijn tweet over die extra functies. Degene die het antwoord gaf snapt er niks van, volgens hem/haar kunnen die extrea functies niet bij HN gebruikt worden.
Maar volgens mij heeft het niets met het netwerk te maken en alles met het gebruikte toestel.
Nuja, laatste toevlucht is melden dat de sim kapot is, maar eigenlijk vind ik het bezopen.
Ict
ps. mijn vorige provider was T-Mobile en dat was ook een ramp, mijn vrouw zat bij KN, ook een ramp, dus de vergelijking met Calvé en budgetpindakaas... ach, ze zijn allemaal hetzelfde.
Hoef niet meer te liegen, heb gisteravond geprobeerd de sim op maat te knippen, en dat is niet goed gegaan... dus nu werkt er niets meer ;)
Ict
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer