di
door dinie_1 Mar 27, 2012 om 18:24
Computers & telefonie

Hoe open ik een doxc.bestand

Ik krijg regelmatig een bijlage meegestuurd en deze kan ik niet openen, hoe doe ik dit en waar kan ik e.v.t. iets downloaden zodat ik het wel kan openen.

7607 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 27, 2012 om 18:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dinie,

Lees hier de uitleg.

Suc6

dirck
door dirck - Mar 27, 2012 om 18:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Even de Word Viewer van Microsoft downloaden en installeren, daarna kun je alle Word documenten openen.

Groet, Dirck

gsm
door gsm - Mar 27, 2012 om 18:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Met Libre Office kun je alle formaten, van Works tot MS Office 2012 aan.
Libre Office is gratis en ik vind het intussen net zo goed of beter dan MS Office.
Bij MS Office moet iedereen wennen aan het gebruik van de totaal veranderde interface met het Lint.

goldenluck
door goldenluck - Mar 28, 2012 om 12:19
28 Antwoorden / 2 Vragen

Wat je ook nog kunt doen is het document online omzetten naar een bestand wat je computer wel kan lezen bij zamzar. Handige website om van alles en nog wat om te zetten, gebruik het zelf vaak.

fi
door fishman1964 - Mar 28, 2012 om 12:25
33 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Dinie,

U bedoelt waarschijnlijk een .docx bestand.
Dit is een Word 2010 bestand. In de vorige versies van Word werden deze bestanden opgeslagen als.doc bestand. En zoals reeds eerder genoemd bij de antwoorden enzijn er meerdere programma's die dit bestand kunnen openen.
Uiteraard met Word 2010 (onderdeel van Microsoft Office) maar ook met Libre Office of Word viewer.

be
door bertfeenstra - Mar 28, 2012 om 19:25
6 Antwoorden / 8 Vragen

Klik op deze link":

http://sites.google.com/site/windowsstapvoorstap/inhoud-website/docx-bestanden-openen-in-een-oudere-versie-van-word

Bert Feenstra

http://bit.ly/winstap

jantom
door jantom - Mar 29, 2012 om 23:58
377 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem heb ik ook eens aan de hand gehad. Mij werd geadviseerd om de extentie van het bestand (docx) te wijzigen in "doc" en dat heeft goed geholpen. Waarschijnlijk zal wel wat van de opmaak verloren gaan maar het gaat mij meestal alleen om de inhoud (de tekst).