elgaotico
door elgaotico Sep 15, 2011 om 23:32
Computers & telefonie

Hoe te verwijderen?

Beste Experts,

Vanmiddag is mijn computer geïnfecteerd geraakt met een Trojaans Paard met de volgende kenmerken:Trojan:DOS/Alureon.A&threatid=2147636949,wat ik ook probeer met Microsoft Security Essentials,Malwarebytes,SuperAntiSpyware,Advanced SystemCare V4,ik krijg deze schadelijke software maar niet van mijn computer af....weten jullie nog manieren waarmee het wel lukt?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mvg,Elgaotico

870 8 Rapporteer

de
door dennis2929 - Sep 15, 2011 om 23:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Please download TDSSKiller from here and save it to your Desktop.
Doubleclick TDSSKiller.exe to run the tool
Click the Start Scan button
After the scan has finished, click the Close button
Click the Report button and copy/paste the contents of it into your next reply
Note:It will also create a log in the C:\ directory.

Hallo,

Wat u kan proberen is het programma "TDSSkiller"te downloaden. Op deze pagina vind u meer informatie:

http://www.pchelpforum.com/fixed-hijackthis-logs/97742-trojan-dos-alureon-windows-7-professional-3.html

Advies om eerst een backup te maken van uw PC.

Mvg,
Dennis

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2011 om 23:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag elgaotico,

Als je de naam van het virus (Trojan Dos/alureon) op Google intikt vind je meerdere sites w.o. van MS waarin omschreven staat wat te doen om het te verwijderen, w.o. het tootlje DTSS (als ik het goed heb) ervoor gebruiken.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2011 om 23:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In de andere reactie lees ik dat de naam is: TDSS killer....

elgaotico
door elgaotico - Sep 16, 2011 om 01:35
39 Antwoorden / 14 Vragen

@dennis2929
@auroro,

Bedankt voor jullie snelle reactie,het progje TDSS heeft 't um gedaan,dat schadelijke paard is van mijn pc af :-) :-)
Nogmaals bedankt voor jullie tip!

Mvg,Elgaotico

elgaotico
door elgaotico - Sep 16, 2011 om 01:39
39 Antwoorden / 14 Vragen

@auroro moet natuurlijk zijn:aurora1....sorry :-( :-(

Groet,Elgaotico

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2011 om 03:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gefelciteerd en dank voor het melden. Denk er svp aan dat je niet t.z.t. per ongeluk terug gaat naar een herstelpunt waar het virus nog in zit. Het is daarom misschien een idee een nieuw herstelpunt aan te maken als dat nog niet automatisch is gebeurd na de verwijdering van het paard en de oude herstelpunten te verwijderen, of om alle herstelpunten te verwijderen uit systeemherstel.

vr.gr.

re
door rechtvader - Sep 18, 2011 om 03:08
12 Antwoorden / 0 Vragen

Een tip.er blijven altijd resten van de paard op u pc/laptop staan ik raad u aan u gehelen pc/laptop geheel te formateren en weer te instaleren.met vriendelijke groet rechtvader.

robtien
door robtien - Nov 17, 2011 om 14:58
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=rechtvader schreef op zondag 18 sep 2011, 03:08]Een tip.er blijven altijd resten van de paard op u pc/laptop staan ik raad u aan u gehelen pc/laptop geheel te formateren en weer te instaleren.met vriendelijke groet rechtvader.

heeft u verstand van pc denk het niet.

alles kan wel degelijk goed schoongemaakt worden als je het maar op de juiste manier doet.