aaromijn
door aaromijn Feb 9, 2013 om 22:22
Computers & telefonie

Hoe verwijder je de software "22find"

Bij het downloaden van software op het internet is er ongewenste software meegekomen. De door mij ingestelde startpagina van Google wordt hierdoor tegengehouden en vervangen door een andere zoekpagina van "Google" met linksboven de aanduiding "22find". Die naam stond ook bij de andere zoekmachines, waar ik hem nu verwijderd heb. De valse Google-pagina werd hiermee helaas niet verwijderd. Wie van u heeft ook met dit probleem te maken gehad en kunnen oplossen?

6089 20 Rapporteer

freya
door freya - Feb 9, 2013 om 22:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo aaromijn,

Het hangt er vanaf of het echt een programma is of alleen maar een invoegtoepassing van je browser.

Als het een invoegtoepassing (of plug-in) is, kijk dan via Extra > Opties van je browser of je het kunt verwijderen. Als het een programma is, kijk dan via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen of het daar te verwijderen is.

Mocht dat allemaal niet helpen, dan kun je ook nog een 'systeemherstel' naar een eerdere datum proberen.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Feb 9, 2013 om 22:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen
aaromijn
door aaromijn - Feb 10, 2013 om 10:43
37 Antwoorden / 9 Vragen

Beste freya en gsm, dank voor jullie reactie, maar jullie opties werken echt niet. Zelfs het systeemherstel wordt geblokkeerd. Wat nog overblijft is een eventuele herinstallatie van windows, indien er geen andere oplossing is.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2013 om 10:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm,

Ter info:
Als je je link aanklikt krijg ik een waarschuwing (rood!) van McAfee site advisor.:
Ho!
Weet u zeker dat u daar naartoe wilt gaan?
Een bezoek aan http://22find.com/static/22find/uninstall.html kan riskant zijn.
Waarom bent naar deze pagina geleid?
Bij ons bezoek aan deze website hebben wij riskant gedrag aangetroffen.

Hallo aaromijn,

Al eens met MBAM gescand? Klik onder Free.

Suc6

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2013 om 11:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 10 feb 2013, 10:52]@gsm,

Ter info:
Als je je link aanklikt krijg ik een waarschuwing (rood!) van McAfee site advisor.:
Ho!
Weet u zeker dat u daar naartoe wilt gaan?
Een bezoek aan http://22find.com/static/22find/uninstall.html kan riskant zijn.
Waarom bent naar deze pagina geleid?
Bij ons bezoek aan deze website hebben wij riskant gedrag aangetroffen.

Niks mis met de link van GSM. Mss wat minder blind volgen wat de site advisor aan geeft?

stacey
door stacey - Feb 10, 2013 om 11:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 10 feb 2013, 11:00]
Niks mis met de link van GSM. Mss wat minder blind volgen wat de site advisor aan geeft?

Klopt, die advisor is een beetje paranoia.....

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2013 om 11:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83, stacey,

OT
Ter info: Ook WOT slaat rood uit.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2013 om 11:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welke browser gebruik je? Altijd handig om te weten.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2013 om 11:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Aanvulling:

In dit geval lijkt het me ook niet zo gek: een uninstallsite van de maker van de adware/malware?

stacey
door stacey - Feb 10, 2013 om 12:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 10 feb 2013, 11:06]Aanvulling:

In dit geval lijkt het me ook niet zo gek: een uninstallsite van de maker van de adware/malware?

Durfde je wel op die pagina te kijken ondanks alle waarschuwingen dan ?

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2013 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@stacey,

OT
Ik kijk wel mooi uit! ;-)
Overigens gaf Ts al eerder aan dat de 'oplossing' op deze pagina niet geholpen had.

sweeterlake
door sweeterlake - Feb 10, 2013 om 12:55
468 Antwoorden / 16 Vragen

Sinds wanneer is het probleem?

Probeer via configuratiescherm > programma's en onderdelen > bewuste software te verwijderen.

Ga na het verwijderen naar een herstelpunt, bijvoorbeeld die van vorige week en voer de herstelpunt uit.

stacey
door stacey - Feb 10, 2013 om 12:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op zondag 10 feb 2013, 12:55]Sinds wanneer is het probleem?
Ga na het verwijderen naar een herstelpunt, bijvoorbeeld die van vorige week en voer de herstelpunt uit.

Helaas, Systeemherstel werkt niet gaf vraagsteller aan.

@Edrick, ik heb wel even gekeken, geen probleem ;-)

Hier nog een uitgebreide pagina met verwijder mogelijkheid, wellicht nog te proberen :
- Klik Hier -

mo
door moetdat - Feb 10, 2013 om 13:02
105 Antwoorden / 19 Vragen

Gaat u eens naar de rechter bovenkant bij de drie streepjes, klik deze eens aan en ga naar extra.
Ga dan naar extenties en kijk of hier iets aan staat wat met 22find te maken kan hebben. Dez kunt u uitzetten of verwijderen. Adblock kunt u hier aanzetten. goed tegen reclame volgers.
Misschien staan hier nog meer extenties open wat niet perse hoeft.

2 Ga weer naar de 3 streepjes en ga naar instellingen. Hier kunt u uw eigen voorkeuren weer instellen voor de zoekmachine e.d.

3 Installeer REVO unistaller (gratis) dit is een toppertje, open deze en kijk in de lijst hier iets staat wat met 22find te maken kan hebben. Dit kan een vage toolbar zijn, of een firmanaam, of de maker hiervan. Vind u iets verwijder deze dan tot op het bot dus met sleutels en al. Dit proces loopt van zelf en wees niet bang om alles te verwijderen als u denkt dat dat u het juiste progje is.

4 Misschien staat het wel bij software. in het configuratie scherm.

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2013 om 13:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 10 feb 2013, 11:04]@carola.83, stacey,

OT
Ter info: Ook WOT slaat rood uit.

Met vr.gr.

WOT en Site advisor gewoon van je p.c. af gooien, slaat er niks meer uit.

aaromijn
door aaromijn - Feb 10, 2013 om 14:11
37 Antwoorden / 9 Vragen

Voor dit moment wil ik iedereen bedanken, die met adviezen en tips aan de oplosing van mijn probleem hebben bijgedragen of nog zullen bijdragen. Het zijn er veel. Ik ga het een en ander uitproberen en het uiteindelijke resultaat later bekendmaken. Met groet.

aaromijn
door aaromijn - Feb 11, 2013 om 14:02
37 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Freya, jij was de beste. Met jouw tip is mijn probleem opgelost. Je zou er van mij nog zeven sterren bij krijgen als dat mogelijk zou zijn. Het systeemherstel werkte weer perfect en de indringer is verdwenen. Heel veel dank! En nogmaals dank aan allen die mij hun tips over de verwijdering van "22find" hebben gegeven en de discussie erover zijn aangegaan.

freya
door freya - Feb 11, 2013 om 14:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@aaromijn:

Dat is heel mooi.
Het is wel aan te raden om je harde schijf nog eens goed te scannen met een virusscanner en b.v. MBAM om de achter gebleven rommel op te ruimen.

In ieder geval bedankt voor je melding.

Freya

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 15, 2013 om 14:40
646 Antwoorden / 8 Vragen

Een bekend probleem is dat de plug-in ook vaak de instellingen van de favoriete home-page verwijderen en er een andere voor in de plaats zetten.
Het kan dan gebeuren dat je bij het opstarten van je browser naar die pagina toegaat en de invoegtoepassing gewoon opnieuw geplaatst wordt.

Wijzig daarom ook je favoriete homepage in de instellingen, nadat je de plug-in verwijderd hebt.

freya
door freya - Feb 15, 2013 om 14:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@aaromijn:

Systeemherstel geeft wel vaker problemen en daarom is het ook verstandig om de computer éérst op te starten in 'veilige modus' en dan pas 'systeemherstel' uit te voeren.

Dus, computer opnieuw opstarten en bij het opstarten enkele malen op (F8) drukken tot er een menu verschijnt. Kies dan voor 'veilige modus' en start verder op (duurt wat langer dan normaal).
Daarna systeemherstel uitvoeren.

Freya