Li
door Lilian_2 Oct 30, 2017 om 14:57
Computers & telefonie

Hoe zeg ik vodafone-abonnement op voor demente vader

Dementerende schoonvader heeft Vodafone-abonnement, maar al bijna 2 jaar niet meer in gebruik, want mobieltje is stuk en hij kan er niet mee omgaan.
Vodafone kan zien dat er de laatste 2 jaar niet mee gebeld is.
Schrijft evengoed iedere maand €9,09  af zelfs nadat we gestorneerd hadden!
Telefonisch contact met Vodafone gehad; wordt ons verteld dat we t abonnement niet kunnen stoppen tenzij we een medische verklaring sturen naar Vodafone, die  dan gaat besluiten wél of niet  het abonnement te stoppen.
Waarom meent Vodafone zó belangrijk te zijn dat het een Medische verklaring mag vragen?
Mag Vodafone gewoon doorgaan met  geld innen van  een dementerende bejaarde , zelfs nadat gestorneerd is?
Mag Vodafone vragen de privacy van dementerende oudjes te schenden?
Graag uw reactie.

3387 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2017 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeer onverstandig om te storneren. “Mag Vodafone de privacy van dementerende oudjes schenden?” Iedereen kan wel beweren dat zijn ouder aan het dementeren is,

Maar als dat nummer al bijna twee jaar niet is gebruikt, zal het abonnement zo goed als afgelopen zijn en dan is er een opzegtermijn van een maand.

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2017 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Storneren betekent niet: abonnement opzeggen maar levert alleen maar problemen op met aanmaningen en incasso.
Het ligt aan het soort abonnement/looptijd.
Natuurlijk kan een abonnement opgezegd worden, maar dat is wel aan regels gebonden. Kijk eens naar de abonnementsvoorwaarden.
Als Vodafone uit coulance een abonnement vervroegd wil laten opzeggen, dan willen ze natuurlijk wel kunnen controleren of dat terecht is. Vandaar die verklaring.

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2017 om 15:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Storneren kan natuurlijk niet als het abonnement NIET is opgezegd. Daardoor worden de kosten alleen maar hoger.

Je moet het ook helemaal niet telefonisch doen en het ook niet hebben over je demente vader. Je kunt opzeggen via 'My Vodafone', dat heeft je vader zeer waarschijnlijk nooit gebruikt, maar dat kun je dan nu zelf regelen.

Account aanmaken (de gegevens van je vader invullen en je eigen e-mailadres)
https://www.vodafone.nl/my/account/nieuw-account.shtml

Of online via https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/online-opzeggen.shtml#

boppe1943
door boppe1943 - Oct 30, 2017 om 15:11
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bel Vodafone op (043) 351 45 28 (nummer voor speciale opzeggingen) en leg het probleem uit. Op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur. Anders toch maar een medische verklaring vragen, da's toch niet zo erg?

ne
door neodutchio - Oct 30, 2017 om 15:17
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Zo lang het contract nog loopt zal er betaald moeten worden. Er zijn mogelijkheden om op te zeggen, echter wil Vodafone daar bewijs van hebben. Anders is de kans heel groot dat er ineens heel veel mensen dement zijn en bv na het opstrijken van een welkomstbonus/kado gaan annuleren en overstappen.
Ik zou er niet zo moeilijk over doen.

Wiedse Test
door Wiedse Test - Oct 30, 2017 om 15:19
2 Antwoorden / 6 Vragen

Ik meende dat na een langere tijd het abonnement niet gebruikt te hebben, het abonnement vanzelf opgezegt wordt.

Cookies
door Cookies Oct 30, 2017 om 15:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat 'meen' je dan verkeerd.

ja
door janf43 Oct 30, 2017 om 15:37
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dat geldt voor prepaid kaarten.

tijger1
door tijger1 Oct 30, 2017 om 15:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janf43. Maarsat is dan weer geen abonnement.

ne
door neodutchio Oct 30, 2017 om 15:58
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik een auto huur en de auto stil voor de deur laat staan moet ik ook gewoon betalen. Net zo goed voor een huis waar ik niet meer in woon. Als u niet opzegt gebeurd er ook niets.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 30, 2017 om 21:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vind een medische verklaring een logische vraag. Anders kan iedereen wel roepen dat er speciale reden is om een abonnement op te zeggen.
Abonnement duurt tegenwoordig maxiimaal 2 jaar en is daarna maandelijks opzegbaar!
Wat is uw probleem?

tijger1
door tijger1 Oct 30, 2017 om 22:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een dokter geeft, en mag dat ook niet, zo’n verklaring niet af.

jo
door jorisw Oct 31, 2017 om 12:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als een dokter dat niet doet zit er niets anders op dan het contract uitzitten lijkt me. Als je zonder medische verklaring contracten kunt openbreken zullen er opeens heel veel mensen spontaan de meest vreselijke kwalen hebben.

diumenge
door diumenge - Oct 30, 2017 om 21:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U doet hier wel hele rare uitspraken en aannames. Het lijkt wel alsof u denkt dat storneren een opzeghandeling (dat zou makkelijk zijn...) is en dat Vodafone van elke bijzondere omstandigheid van haar klanten op de hoogte moet zijn. Verder nogal denigrerend om het over dementerende oudjes te hebben, leuk dat u zo over u schoonvader praat.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 30, 2017 om 22:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bij steeds meer topics krijg ik na het lezen het idee dat we maar een halve waarheid krijgen voorgeschoteld.
Ook nu.

jo
door jorisw Oct 31, 2017 om 12:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ga er maar vanuit dat bij alle "onwerkelijke" verhalen informatie bewust of onbewust ontbreekt. De meeste dingen zijn in Nederland zo gereguleerd en procesmatig ingeregeld dat de kans op echt rare dingen minimaal is.

panter22
door panter22 - Oct 31, 2017 om 09:11
6599 Antwoorden / Vragen

Kan je schoonvader niet meer zijn eigen financiën beheren en zijn jullie er nu achter gekomen dat hij een abonnement heeft bij Vodafone?
Je bent geen bewindvoerder voor je schoonvader, maar regelt zijn zaken wel?
Lees eens:
https://dementie.nl/financien/financiele-zaken-regelen-voor-iemand-met-dementie

 Als je schoonvader 2 jaar  niet heeft gebeld, dat is dat geld weg. Opzeggen dus, per e-mail op zijn naam. Hij heeft toch nog wel eens een helder moment waarin hij beseft dat hij niet meer kan bellen? En dit soort zaken niet telefonisch regelen. Want je kunt zomaar namens iemand wat regelen. Daar heb je een machtiging voor nodig. Die kan je schoonvader niet meer geven? Dan heb je een medische verklaring nodig.