re
door reintje60 Mar 10, 2005 om 10:10
Computers & telefonie

Home ondersteunt geen router

daar ik bijna 5 jaar kabelinternet heb van @home en sinds twee jaar een router gebruik en goed heeft gewerkt maar door een stroomstoring niet meer op het internet kon en geen internet had hebben ze mijn software vernieuwt bij het @home kan ik niet meer internetten via mijn router wel rechtstreeks maar dan met een computer bij het @home ondersteunen ze geen router zeggen ze ze verkopen ze wel maar voor oplossingen moet je maar zelf uitzoeken zover ik gezocht en gevonden ligt het aan het kabelmodem dat is een  com21 dat is een verouderd kabelmodem dat inmiddels niet meer gemaakt word weet iemand soms een oplossing mijn router is een e-tec rtbr03 en het router werkt op een ander adres wel goed

232 1 Rapporteer

ru
door rule - Mar 11, 2005 om 23:06
20 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat uw router gebruik maakt van een statisch IP of geen
juiste hostname ingesteld heeft. Het kan daarom zijn dat @home uw IP
nummer gewijzigd heeft en dat uw router niet meer werkt. Zet daarvoor
uw router dus op het dynamisch verkrijgen van een IP nummer en zorg dat
de juiste hostname op de router ingesteld staat (CPxxxxx-a). @home
ondersteunt geen routers in de zin dat ze geen support bieden voor de
router die je aansluit. Indien de hele verbinding echter niet zou
werken gaat dit niet op.

Het vernieuwen van de software is een term die @home gebruikt voor het
opnieuw registreren van je modem op hun systemen. In principe download
het modem hiermee alleen opnieuw de juiste instellingen. Deze oplossing
wordt standaard aangedragen en helpt in de meeste gevallen helemaal
niets. Het heeft normaal ook geen invloed op de werking van routers.

Over het com21 modem zou u contact kunnen kunnen opnemen met @home en
deze laten vervangen door een Motorola Docsis modem, dit levert een
betere snelheid op.