ro
door roymarja Sep 19, 2016 om 12:54
Computers & telefonie

Howto terugzetten backup Mailstore versie 9.8.2

Hallo,

Enkele dagen geleden heb ik de gratis versie Mailstore 9.8.2. geïnstalleerd en archiveer daarmee succesvol onder meer mijn Gmail-account.
Middels de ingebouwde backup-functie sla ik een kopie van mijn Mailstore-archief op. (in een NAS)

Kan iemand van u me gedetailleerd uitleggen via welke stappen de backup vervolgens getoond kan worden?
De op het Internet gevonden links en tips werken helaas niet bij mij.
Kennelijk hebben die betrekking op eerdere versies van Mailstore.

Hartelijk dank!
roy

6688 14 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 19, 2016 om 13:02
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Roy Maria,
in deze link staat hoe het foutje wordt opgelost, klik hierin op "in deze uitgave" .
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/mailstore-home-e-mail-backup-outlook-webmail

ro
door roymarja - Sep 19, 2016 om 13:24
27 Antwoorden / 18 Vragen

Dag Sjoppie,

Bedankt voor de supersnelle reactie.
Helaas is dit geen oplossing van mijn probleempje.
De versie waarna u verwijst bezit ik immers al

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2016 om 13:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

terugzetten van de backup, via ''restore'', (vanuit backup-map)

ro
door roymarja - Sep 19, 2016 om 13:33
27 Antwoorden / 18 Vragen

Eveneens bedankt Edrick3!
Misschien dat u iets exacter kunt zijn.
Mijn backup (NAS) heet  "mailstorebackup" en bevat diverse submappen (Dat- en FdB extensies)

Kunt u stappen verder toelichten?
Hoe terugzetten via restore?  Waar bevindt zich die map?
Of heeft u misschien een eerdere versie van Mailstore ?

edrick3
door edrick3 Sep 19, 2016 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit

reflecs
door reflecs - Sep 19, 2016 om 13:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik begrijp dat de back-up naar de harde (Windows) schijf gekopieerd moet worden?

Zie verder: http://en.help.mailstore.com/home/Backup_and_Restore

ro
door roymarja - Sep 19, 2016 om 13:43
27 Antwoorden / 18 Vragen

Dank u!
Alle verwijzingen kende ik al bij mijn zoektochten op het Web.
Die hebben helaas alle betrekking op eerdere versies van Mailstore.
Kennelijk zijn de te kiezen paden recentelijk gewijzigd.

Zo komt "choose archiv" nu nergens voor en het pad in de beheerhulpmiddelen van het programma is niet aan te passen

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 19, 2016 om 13:48
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Dag RoyMarja,
heb nog even verder gezocht en kwam dit tegen:

gebruikersforum Synology: www.synology-forum.nl

Engels gebruikersforum Synology: http://forum.synology.com

Engels gebruikersforum QNAP: http://forum.qnap.com

Engels gebruikersforum Netgear: www.readynas.com/forum

Engels gebruikersforum ASUSTOR: http://forum.asustor.com

Engels gebruikersforum Thecus: http://forum.thecus.com

u
it: http://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/wat-kun-je-met-een-nas-63458/

ph
door philip36 - Sep 19, 2016 om 13:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

In de lijst met geinstaleerde programma staat onder Mailstore Home ook Mailstore Home Configuratie.
Als u Mailstore Home Configuratie start kunt u het pad naar de locatie van het archief opgeven.

ro
door roymarja - Sep 19, 2016 om 14:05
27 Antwoorden / 18 Vragen

@Philip36: dat is nu juist de crux!
"Mailstore Home Configuratie" is onder de geïnstalleerde programma's niet te vinden.

ph
door philip36 - Sep 19, 2016 om 14:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry, was onduidelijk in mijn antwoord.
Als ik (windows7) via de startknop en alle programma's naar Mailstore home ga en er op klik komt Mailstore home configuratie tevoorschijn.
Bij windows10 ook zo.

(Dubbelklik op MailstoreHome Configuratie om archiefpad op te geven)
Anders Mailstore Home maar opnieuw installeren.

reflecs
door reflecs Sep 19, 2016 om 14:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Zou in Mailstore zelf Persoonlijk archief, rechtsklikken > nieuwe map niet werken? Ik gebruik het zelf niet, maar heb het even gedownload.

ph
door philip36 Sep 19, 2016 om 14:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@reflecs Bij mij werkt dat niet.

ro
door roymarja Sep 19, 2016 om 16:23
27 Antwoorden / 18 Vragen

@philip36
Terug van weggeweest en zoals gesuggereerd (op een andere desktop-W10) het programma aldaar geïnstalleerd.
Hier was het configuratie-programma-onderdeel direct zichtbaar en het zichtbaar maken van opgeslagen Backup aldus geen enkel probleem!

Dank voor alle hulp en getoond geduld...
roy

ph
door philip36 Sep 19, 2016 om 16:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Vreemd dat op de eerdere computer de configuratie onderdeel niet zichtbaar is.
Misschien daar ook maar opnieuw installeren ook al staat het programma er nog nog maar enkele dagen op.

Maar op één computer is het in ieder geval opgelost.
Gebruik het programma zelf ook, veel plezier ermee, en u bedankt voor het terugmelden.

reflecs
door reflecs - Sep 19, 2016 om 14:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u in het zoekvak van Windows niet zoeken naar Mailstore Home - configuratie voor de snelkoppeling?
Als u toevallig Windows 7 heeft kunt u ook dit daar plakken:
"C:\Program Files (x86)\deepinvent\MailStore Home\MailStoreHome.exe" /config

ro
door roymarja - Sep 19, 2016 om 15:11
27 Antwoorden / 18 Vragen

@Philip36:  dank voor al uw moeite!
Ik had mezelf ook al voorgenomen om het programma (op een andere desktop) opnieuw  te installeren.
Mogelijk is daar de configuratie-tool wel zichtbaar.

Maar nu eerst naar de dierenarts voor onze geliefde Labrador Koos

Groet,
roy

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2016 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Alles goed met de hond?
Fijn dat je probleem opgelost is door het opnieuw installeren.
Bedankt voor het terugmelden.

ro
door roymarja - Sep 19, 2016 om 18:24
27 Antwoorden / 18 Vragen

@edrick3:  wat een hartverwarmende reactie, dank u wel!
Ja, alles lijkt nu weer goed te gaan; het was een spannend etmaal.
Afgelopen nacht heeft hij een spoed-o.p. ondergaan als gevolg van een maagtorsie.
We gaan ons Koosje (40 kg!) voortaan met de hand voeren

Dank!!!!

roy