ha
door hanswass Feb 3, 2011 om 15:21
Computers & telefonie

HP cartridges

Ik heb een HP printer Photosmart 8250 met 6 kleur cartridges. Ik heb altijd een setje in voorraad. Nu heb ik het volgende probleem dat mijn printer volledig stopte en op het schermpje de medeling kwam dat de houdbaarheidsdatum van de cartridges verstreken was. Op de verpakking staat nergens dat erook maar een houdbaarheidsdatum is. Wel staat er een productiedatum op als je de cartridge uitgepakt hebt die ik pas na contact met HP begreep want na de datum komen er nog meer cijfers. De klantenservice van HP was erg arrogant en wilde niets voor me doen. Ik vind dat ik niet voorgelicht ben op welke manier dan ook dat je op een houdbaarheids datum moet letten. Die cartridges koste een kleine € 10,-- per kleur. Ik voel me beduveld en ik zal nooit meer een HP product kopen. Wat kan ik nog doen ??

7725 10 Rapporteer

pino123
door pino123 - Feb 3, 2011 om 15:40
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Staat dit beschreven in de handleiding? Ik heb nog nooit van 'bedorven' inktcartridges gehoord. HP zal dit wel in het systeem hebben ingebouwd om er voor te zorgen dat ze nog wat u verdienen.

Hierbij het bericht:
Foutbericht: Uiterste datum van inkt bijna bereikt
Oorzaak De uiterste datum van de inkt in de aangegeven inktpatronen is bijna
bereikt.
Oplossing Het is in dit geval een goed idee de inktpatronen te vervangen,
zodat de afdrukkwaliteit optimaal blijft. U kunt doorgaan door op OK te drukken.
HP biedt geen garantie voor de kwaliteit of betrouwbaarheid van verlopen inkt.
Zie Inktpatronen plaatsen voor meer informatie over het vervangen van
inktpatronen.

Je kan dus gewoon op OK drukken om te blijven afdrukken, geen probleem dus! Alleen let wel goed op de kwaliteit van de inkt, indien deze ingedroogd is, kan dit problemen veroorzaken.

druifje01
door druifje01 - Feb 3, 2011 om 16:46
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik heb hier een stel cardridges voor Epsonprinter. Op de originele verpakking staat een houdbaarheidsdatum. Op de compatibles staat geen datum vermeld. Dus...

f.weele
door f.weele - Feb 3, 2011 om 17:37
1085 Antwoorden / 27 Vragen

zoals pino al zegt: op ok knop drukken. Dan zal de printer het toch moeten doen.
Ik heb de photosmart premium met cartridge type 364. Hier zit ook een chip op.
Haal ik deze uit de printer en plaats ik deze weer terug, dan krijg ik de melding dat
er een gebruikte cartridge is geplaatst. Ik druk op ok en er wordt gewoon geprint.
Ga even naar de site van http://www.123inkt.nl, cartridge type 363. Er zijn hier
imitaties voor beschikbaar die goedkoper zijn. Lees de pdf- bijlage bij dit type!
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Feb 3, 2011 om 17:40
1085 Antwoorden / 27 Vragen

p.s. vergat ik nog te melden. Op de voorzijde van de hp-cartridge 364 staat:
364XL met daaronder 2012/05. M.a.w. te gebruiken tot mei 2012.

ha
door hanswass - Feb 3, 2011 om 23:59
10 Antwoorden / 3 Vragen

Het typenummer van de cartridges is 363. Er stond inderdaad op het schermpje dat ik door zou kunnen gaan na op OK te hebben gedrukt. Helaas deed het apparaat niets meer. Als een cartridge leeg is kun je door op OK te drukken in zwart/wit doorgaan maar ook dat kon nu niet.

macwouter
door macwouter - Feb 4, 2011 om 02:23
825 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Hanswass.
Als je toch al klaar bent met HP dan heb ik een goede tip. s,Zondags gaan wij wel eens toeren met de auto en komen we weleens in Belgie uit.Op de zwarte markt in Tessenderloo staat een vrouwje die heel veel verstand heeft van printers en precies weet wat jij nodig hebt. Ik heb zelf de Canon pm550 en betaal voor mijn cartridges daar maar 5 euro de stuk .Het zijn wel neppers maar ze werken perfect.Ook geeft ze je uitleg hoe te handelen want je kunt ze kopen met chip of je kunt de oude chip er weer opzetten.Die printer fabrikanten weten het wel,de inkt is duur of de inkt is snel op of de inkt word zuur.

f.weele
door f.weele - Feb 4, 2011 om 09:27
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste hanswass, probeer eens in te loggen op www.hp.com/support. Misschien dat je hier verder mee komt met je hulpvraag. In de bijgeleverde handleiding staat alles
namelijk vrij summier omschreven. Misschien dat je de printer kunt resetten.

@macwouter: imitatie cartridges zitten meestal voller omdat er geen sponsje inzit.
Wat de funktie van zo'n sponsje is weet ik niet precies, maar het kan
te maken hebben met de stabiliteit van de inkt. In cartridges zonder
sponsje zou de inkt nogal heen en weer kunnen klotsen bij het
printen en misschien een slechtere afdruk geven.

m.vr.gr.

s.
door s.c.h.vos - Apr 24, 2011 om 17:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ik heb ook een photosmart hp printer, een maand geleden heb ik alle inktpatronen vervangen met nieuwe orginele inktpatronen .Wij printen hoofdzakelijk zwart wit maar alle inktpatronen lopen even snel leeg photo heb ik nog nooit afgedrukt en deze loopt net zo snel leeg .Wij hebben hem nu 1 jaar en 2 maanden maar de zwarte inkt is gewoon gestopt met printen en doet niks meer, dit zou toch niet mogen het is een printer van bijna 200 euro. Weet iemand wat ik hier mee kan Groetjes Corrie Vos

ikbenik
door ikbenik - Apr 25, 2011 om 09:10
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=s.c.h.vos schreef op zondag 24 apr 2011, 17:21] dit zou toch niet mogen het is een printer van bijna 200 euro.

Wie zegt dat?

Toch kan het wel.
Als een printer een tijd niet wordt gebruikt, kunnen de spuitmondjes verstopt raken.

s.
door s.c.h.vos - Apr 26, 2011 om 09:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

De printer word dagelijks gebruikt. heb het gewoon gehad met hp printers veel te duur in inkt verbruik, en de klantenservice van hp is ook niet de vriendelijkste.
Helaas word ik niet geholpen en kan mijn printer van bijna 200 euro weg doen die 1 jaar en 2 maanden oud is. Nooit meer een hp en een goede raad koop hem niet
vriendelijke groeten vos