ml
door mlvh Mar 1, 2005 om 11:51
Computers & telefonie

Hp computer

wie heeft er ook problemen met een hp computer van het a760 systeem met de videokaart die het slecht doet en de bewegende beelden niet aankan,volgens insiders is dit een bekend probleem maar de hp helpdesk ontkent dit in alle toonaarden

454 5 Rapporteer

freya
door freya - Mar 1, 2005 om 12:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mlvh,

Wat bedoel je precies met "bewegende beelden niet aankan"? Er zit denk ik één of andere intel extreme 64Mb videokaart onboard in. En daar zal Halflife 2 of Doom 3 niet erg lekker op lopen. Een DVD- afspelen zou geen probleem mogen zijn. Je zou kunnen overwegen er een aparte moderne videokaart in te plaatsen.

m.vr.gr. Freya

ml
door mlvh - Mar 1, 2005 om 12:41
3 Antwoorden / 6 Vragen

ik bedoel dus dat de meegeleverde encartaenceclopedie met de korte videofilmpjes niet afgespeeld kunnen worden maar het geluid daarvan is wel te horen en een schermbeveiliging met bewegende beelden bijvoorbeeld met zwemmende vissen schoksgewijs beeldje voor beeldje beweegd.

freya
door freya - Mar 1, 2005 om 13:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat je bij een filmpje geen beeld hebt kan te maken hebben met een (nog) niet geïnstalleerde videocodec. Zorg dat je een windows mediaspeler geïnstalleerd hebt en Quicktime player. Probeer de filmpjes eens vanuit de mediaspeler af te spelen. Als er een codec ontbreekt wordt er gevraagd de betreffende codec op te halen. Je moet dan uiteraard wel verbinding met het internet hebben. En wat de snelheid van die videokaart betreft, overweeg een aparte kaart met minimaal 128 mb geheugen. Voor €80 koop je al een FX5600 en die zal beter presteren dan je huidige (onboard) kaart. Voorwaarde is wel dat je de onboard videokaart in het BIOS kan uitschakelen en dat je een AGP slot op je moederbord hebt. m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Mar 1, 2005 om 13:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij de onboard video scheelt het veel als de instelling voor de kleuren op 16 bits staat en niet op 32 bits.

Contrôleren:

Klik met de rechter muisknop op een vrije plek op het bureaublad en klik dan op Eigenschappen.

Kies in het Eigenschappen venster het tabblad Instellingen.

Zet de kleurkwaliteit op hooguit 16-bits.

Klik OK.

GSM

a2i
door a2i - Mar 1, 2005 om 19:58
407 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi, wat je hp a760 betreft het is een kwestie van afstellen zodat je pc met de juiste drivers wel goed reageert.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?dlc=en&lc=en&sw_lang=7&product=438244&lang=en&cc=us&os=228

Ook geeft hp meestal een standaart Xp home install weg zonder de juiste chipset drivers dit wordt dus ook opgelost door die appart zelf te installeren.

en: Zorg dat je Windows Service Packs update zijn.

suc6.