mjvanderwerf
door mjvanderwerf May 27, 2021 om 15:16
Computers & telefonie

Hulp bij de iPad

Goedenmiddag,
ik kreeg een iPad en ben niet zo "piep" meer.
Welk boek adviseert U mij om op dat apparaat de weg te vinden ?
Bij voobaat dank en een prettig weekend !
MJ

7890 25 Rapporteer

panter22
door panter22 - May 27, 2021 om 15:24
6599 Antwoorden / Vragen

Een ipad werkt heel eenvoudig. Dat heb je zo onder de knie.
Je hoeft geen boek aan te schaffen. Voor uitleg kun je kijken op de site van Seniorweb.
https://www.seniorweb.nl/onderwerp/ipad?gclid=Cj0KCQjwhr2FBhDbARIsACjwLo2Uyed-IoAmGRvw5gaM-KYNjMAt-mvR0EWg1mriKMM6p2e-krOp96oaAh44EALw_wcB#/artikelen/2

sjjoppy
door sjjoppy - May 27, 2021 om 15:30
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heeft u   hier    om te beginnen iets aan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 27, 2021 om 15:30
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Zonder reclame te maken, dit boekje is bij iedere kantoorboekhandel te koop: ipad-voor-dummies/  (naast de al gegeven tips)

marita5
door marita5 - May 27, 2021 om 15:33
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mjvanderwerf ,

Lees hier eens ,

https://www.iculture.nl/gids/ipad-beginners/

gerbera
door gerbera - May 27, 2021 om 15:51
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Vergelijk het maar met een   iPhone, werking bijna hetzelfde.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - May 27, 2021 om 16:06
525 Antwoorden / 385 Vragen

Allen heel hartelijk dank !
Nogmaals een prettig weekend !
MJ

sjjoppy
door sjjoppy May 27, 2021 om 16:19
7188 Antwoorden / 3 Vragen

U ook een fijn weekend en geniet van de iPad.

aurora1
door aurora1 - May 27, 2021 om 16:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op Youtube zijn allerlei handige instructiefilmpjes te vinden. Dit is er 1 van:
https://m.youtube.com/watch?v=n2L71XDK_b4

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 27, 2021 om 16:27
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor uw terugkoppeling. Dat is helaas iets dat niet iedereen doet en wij dan ook niet weten of de reactie nut had.

ja
door jan24 May 28, 2021 om 17:09
109 Antwoorden / 4 Vragen

Daar ben ik het volledig mee eens! Verdient zeker een vermelding.

Hoe weet ik niet, maar er zou eigenlijk eenverplichting moeten komen om te reageren, alvorens een volgend antwoord gepost kan worden.
Ik twijfel met enige regelmaat aan de oprechtheid van de vragenstellers. Dat men eigenlijk al het antwoord weet, maar dat dat niet in hun straatje past.
En hopen dat het forum alhier iets oplevert wat wel van pas komt, al dan niet terecht.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 28, 2021 om 19:33
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@JAN24, hier geldt en niet helemaal m.i. helaas: moeten is dwang en huilen is kindergezang. En hetgeen u stelt zal dan juist aanleiding zijn om bijv. als het eerste antwoord 'in het staatje  van vraagsteller past' om dat als top antwoord te waarderen. Dit is al een aantal keren ook met de redactie besproken maar daar is feitelijk toch niets aan te doen. Iedereen geeft m.b.t. antwoorden die op basis van eigen kennis, ervaring en mening en dat kan soms ook (zelfs aantoonbaar) onjuist zijn maar het past wel in de regels van deze site. Iedereen kan en mag een eigen mening hebben. (P.s. Ik behoor niet tot de reactie, ben wel een 'oud gediende' vraagbeantwoorder.

ja
door jan24 May 28, 2021 om 22:11
109 Antwoorden / 4 Vragen

Daar heeft u mogelijk een argument.
Ik had zelf ook geen passende oplossing verwacht en zelf ook niet geweten.

ma
door malty - May 27, 2021 om 18:05
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens in de app Boeken, daar staat de Apple handleiding in het Nederlands en anders is hij daar te downloaden.

alexishoop
door alexishoop May 30, 2021 om 19:59
561 Antwoorden / 6 Vragen

das idd een goeie, er staan legio apple boeken voor alle versies, er is ook een aardige uitleg online.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/ipad/welcome/ios

sira
door sira - May 27, 2021 om 18:30
2336 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt ook nog altijd hetgeen u wilt weten, intypen in Safari (de browser van de iPad). U komt dan vanzelf bij een site van Apple of Seniorenweb e.d. uit.
Voorbeeld: u hebt ineens een dubbel scherm in Safari, dan typt u in dubbel scherm iPad en ziet dan de oplossing.

Maria Kapteijns
door Maria Kapteijns - May 28, 2021 om 10:52
1 Antwoorden / Vragen

Kijk eens op www.appletips.nl  en op de website van www.icreate.nl  , een blad dat zich uitsluitend bezig houdt met Apple producten.

MarianGossen
door MarianGossen - May 28, 2021 om 11:04
1 Antwoorden / Vragen

Ik kan u SeniorWeb aanraden. Ze hebben daar diverse boeken speciaal voor senioren, met duidelijke uitleg op de website.

mo
door mof - May 28, 2021 om 11:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou eerst eens naar de openbare bibliotheek gaan en zien welke boeken ze daar hebben. Mijn ervaring met instructieboeken is dat het vaak persoonlijk is of een boek aangenaam wordt ervaren of niet.
verder kunt u heel veel met een ipad, maar in de praktijk worden door de meeste mensen maar een beperkt aantal functies veel gebruikt. Een groot deel van de inhoud van boeken zult u ws niet vaak gebruiken. Zult u na een keer lezen dus ook niet onthouden en kunt u dan later wel weer e3ns opzoeken.

mahadma
door mahadma - May 28, 2021 om 11:40
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht bent u lid van een bibliotheek, kijk daar eens.

mi
door miennaamishaaz - May 28, 2021 om 12:14
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het eerste wat ik u al afraad:

Ga niet zoeken op Apple helpdesk/telefoon nummer

99% van de tijd krijgt u oplichters die u flink veel geld afhandig proberen te maken.

He
door Helen 66 - May 28, 2021 om 13:58
119 Antwoorden / Vragen

Is er niemand in uw directe omgeving (familie, buren, kennis) die u even wegwijs kan maken? In een half uurtje is het klaar.

He
door Helen 66 - May 28, 2021 om 13:58
119 Antwoorden / Vragen

Is er niemand in uw directe omgeving (familie, buren, kennis) die u even wegwijs kan maken? In een half uurtje is het klaar.

tijger1
door tijger1 May 28, 2021 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin.

ja
door jan24 - May 28, 2021 om 17:06
109 Antwoorden / 4 Vragen

Mogelijk is er een bibliotheek bij u in de buurt, daar wil men wel eens instructiedagen organiseren.
Hoewel, met corona is niets meer zeker!

tijger1
door tijger1 - May 28, 2021 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In een half uurtje klaar?

Er is zo veel meer mogelijk op een I-pad, dat heb je echt niet in een half uurtje onder de knie.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - May 29, 2021 om 09:59
525 Antwoorden / 385 Vragen

Goedenmorgen,
helaas ....
Hoewel ik bij KPN een vaste telefoon-aansluiting en 2x Digitenne heb,
zou ik ook nog Internet van KPN moeten nemen om op de iPad TV te kunnen kijken.
(KPN ITV).
Dat gaat me wat te ver.
Desalniettemin hartelijk dank voor jullie "meedenken" en een prettig weekend toegewenst door
MJ

ma
door malty - May 29, 2021 om 10:00
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De app Boeken op de iPad aanklikken en in het zoekvenster, Apple invullen en u krijgt alle handleidingen van Apple te zien en kiezen welke u wilt downloaden.
Maar als u geen internetverbinding hebt gaat dat niet lukken.
Ik denk dat zonder internet, het gebruik van de iPad heel beperkt zal zijn.

U kunt bij een kennis of familielid die wel internet heeft, apps downloaden.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - May 29, 2021 om 13:50
525 Antwoorden / 385 Vragen

Goedenmiddag,
helaas , , , ,
Mij provider is (o,a.) KPN want ik heb daar een vaste telefoon en 2x Digitenne.
Desalniettemin moet ik ook nog Internet bij hen afsluiten om TV op de iPad te bekijken !
Dat gaat mij te ver.
Allen hartelijk dank voor jullie adviezen en een prettig weekend toegewenst door
MJ

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 29, 2021 om 15:03
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag je kleinkinderen of achter kleinkinderen....
Die weten hoe je een  iPad moet bedienen sneller .....

Ook voor  TV kijken,   Ziggo is makkelijkste mits je wilde en kunt overstappen.

Niet overal  liggen goede Ziggo kabels....
en zit er iemand in jou buurt,   kleinkinderen die  vele KM moeten reizen  en  door de week geen tijd hebben heb je ook niets aan.

panter22
door panter22 - May 29, 2021 om 15:26
6599 Antwoorden / Vragen

Als je geen internet hebt, alleen een vaste telefoon en Digitenne, hoe kun je dan deze vraag stellen?

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - May 29, 2021 om 16:29
525 Antwoorden / 385 Vragen

Ik heb internet via online.nl
MJ

aurora1
door aurora1 May 30, 2021 om 05:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar heeft u dan bij die online.nl geen WiFi?

panter22
door panter22 May 30, 2021 om 16:24
6599 Antwoorden / Vragen

Internet van Online en Digitenne van KPN was een aantal jaren geleden, toen Digitenne €7,50 per maand kostte,  een goedkope combinatie.
Inderdaad, je kunt alleen tv kijken op de ipad via KPN als je ook een internet abonnement neemt.
Als je Digitenne niet gebruikt voor op de camping, dan loont het de moeite om te kijken of je helemaal over kunt stappen naar KPN. Dan kun je ook nog programma's opnemen.

sjjoppy
door sjjoppy May 30, 2021 om 21:02
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als u internet van online.nl hebt zou het toch mogelijk moeten zijn de app te downloaden?

https://www.online.nl/klantenservice/televisie/hoe-kijk-ik-tv-op-mijn-laptop-tablet-of-smartphone/

panter22
door panter22 May 31, 2021 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Ts heeft geen tv van Online en kan dus ook geen tv app van Online downloaden.
Ts heeft Digitenne van KPN en ontvangt de zenders via een antenne.

sjjoppy
door sjjoppy May 31, 2021 om 09:13
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@panter22,
duidelijk, weer wat geleerd.