den dries
door den dries Jun 15, 2012 om 16:23
Computers & telefonie

HYVES WEERT POLITIEKE VOORKEUR

Verschillende Hyvers zijn van Hyves verwijderd na het uiten van de politieke voorkeur. Het betreft vooral PVV en SP aanhangers. Ik als SP-er ben al twee maal verwijderd wegens het zoals Hyve het noemt; het verspreiden van spam.
Aangezien Hyve eigendom is van de Telegraaf Mediagroep (lees VVD) geeft dit aan hoever de terreur van de VVD wel niet gaat. Ik heb inmiddels weer een nieuw account gestart.
Wie heeft hier ook ervaring mee ?

1310 15 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 15, 2012 om 16:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Is dit verwijderen conform de voorwaarden van Hyves?

Cookies
door Cookies - Jun 15, 2012 om 17:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik als SP-er ben al twee maal verwijderd wegens het zoals Hyve het noemt; het verspreiden van spam......

Heeft dus niks met politieke voorkeur te maken, maar met spammen. Dat is tegen de gebruiksregels van Hyves.

melomaan
door melomaan - Jun 15, 2012 om 17:28
157 Antwoorden / 1 Vragen

Precies....wanneer je account wordt verwijderd als je je politieke voorkeur enkel op je profiel hebt staan, dan heb je een punt.
Stuur je je politieke voorkeur ongevraagd naar andere gebruikers, dan heeft Hyves een punt.
TS: vertel eens wat meer over de manier hoe je je politieke voorkeur bekend hebt gemaakt.

vladja
door vladja - Jun 15, 2012 om 17:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Onzinnig om op de Vara consumenten site een discussie te gaan voeren over een BAN, die je elders opgelopen hebt.

Vladja

den dries
door den dries - Jun 15, 2012 om 19:36
62 Antwoorden / 1 Vragen

@melomaan
Het betreft niet het ongevraagd iets plaatsen bij andere andere gebruikers maar op blogs en polls van Hyve zelf. Op deze wijze is er mijn inziens sprake van sencuur. Eén en ander gebeurt dan zonder waarschuwing vooraf en is gewoon je account verdwenen. Hyves was leuk maar sinds de Telegraaf mediagroep op 1 november 2010 de boel heeft overgenomen is het een bende; een hoop zaken werken niet goed en worden we overspoeld met reclame. De Telegraaf verziekt de boel waardoor velen overstappen naar Facebook. Ruim één derde van de Hyvesaccounts zijn slapende en dat zegt genoeg.

den dries
door den dries - Jun 15, 2012 om 19:45
62 Antwoorden / 1 Vragen

@vladja
Ik ben als betalende Goldmember hyver ook een consument.
En trouwens, is dit jouw site ?

Cookies
door Cookies - Jun 15, 2012 om 19:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........het betreft niet het ongevraagd iets plaatsen bij andere andere gebruikers maar op blogs en polls van Hyve zelf. Op deze wijze is er mijn inziens sprake van censuur......

Niemand hier kan daar een zinnig antwoord/oordeel op geven. Daarvoor moet je de blogs gelezen hebben.

Snap niet dat je weer een nieuw account aanmaakt, terwijl je Hyves niks meer vindt.

diumenge
door diumenge - Jun 15, 2012 om 19:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon je account opzeggen en geen nieuwe account mee maken. Ik heb mijn account opgezegd toen ik hoorde dat TMG de boel had overgenomen. Hyves is allang passé.

melomaan
door melomaan - Jun 15, 2012 om 22:59
157 Antwoorden / 1 Vragen

Zonder waarschuwing iemands account verwijderen vind ik ongepast. Wanneer je vind dat iemand iets doet wat niet kan, dien je hem m.i. eerst te waarschuwen, zodat die persoon weet wat hij verkeerd doet en de kans heeft om zijn gedrag aan te passen.
Zelf ben ik 1 van die vele slapende accounts. Ik doe al jaren niets meer met Hyves, maar ben te laks om mijn account op te heffen. (zoals velen met mij)
Als ik den dries was zou ik nooit meer een goldmembership nemen, nadat ik zo behandeld was.

abarth
door abarth - Jun 15, 2012 om 23:38
845 Antwoorden / 19 Vragen
valerius-2
door valerius-2 - Jun 15, 2012 om 23:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik vind dat politiek niet in dit site's nodig is, waarom u keuze opdringen bij anderen.

den dries
door den dries - Jun 16, 2012 om 01:52
62 Antwoorden / 1 Vragen

@ valerius - 2
Hyves vraagt voortdurend zijn leden hun mening over allerlei zaken waaronder politiek. Actief meedoen aan discussies is gevaarlijk voor je account blijkt steeds vaker.
@ melomaan
Ik zal idd geen Goldmembership meer aangaan en houd mij voortaan weg van hun blogs en polls. Zij dienen er enkel toe om uit te vissen tot welke doelgroep je hoort en krijgt dan gerichte reclame op je af gestuurd.
Ik had een behoorlijke vriendenlijst maar de meeste van hen zitten nu op Facebook en komen never nooit meer terug.
De Telegraaf Media Groep TMG is de boel aardig aan het verzieken.

fe
door festinger - Jun 16, 2012 om 02:38
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 15 jun 2012, 17:31]Onzinnig om op de Vara consumenten site een discussie te gaan voeren over een BAN, die je elders opgelopen hebt.

Vladja

Zou het niet zo kunnen zijn dat een consument een elders opgelopen ban juist hier een platform verdiend? Begrijp je bekrompenheid niet. Je wilt niet weten hoe vaak en hoe willekeurig straffen en ban's worden gegeven als je voor je mening opkomt of aantoonbare fouten meldt. Nee als je iets onoorbaar aan de kaak stelt mag je niet meer meedoen opdat het de banverstrekker niet past.

Schaamteloos is het en gebeurd ook bij deze uitbesteding.

empyria
door empyria - Jun 16, 2012 om 10:10
504 Antwoorden / 3 Vragen

Er is mijns inziens maar één oplossing...

Boycot Hyves!!!

;-)

den dries
door den dries - Jun 16, 2012 om 11:48
62 Antwoorden / 1 Vragen

De Telegraaf Media Groep TMG heeft een hoop in handen.
Uiteraard de krant Telegraaf, enkele regionale kranten, de gratis krant Spits en het weekblad Privé maar ook Sky Radio en de website Geen Stijl.
Ondertussen ligt de krant Telegraaf overhoop met TMG omdat zij vinden dat er teveel geld gaat naar vage internetprojecten.
Dat één van de grote geldschieters John de Mol is is niet verwonderlijk.
Zo kan je blijven linken. :-)