jvdorst
door jvdorst Oct 22, 2008 om 11:43
Computers & telefonie

IE7 loopt vast

Mijn internet explorer loopt vast bij het opstarten als ik een startpagina instel. Als ik de opstartpagina instel op blanco dan doet hij het gewoon. Geen virus of spyware op de computer gedetecteerd. Ik werk onder Windows XP-pro sp3.

352 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, de link werkt niet.
Moet zijn Firefox

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag serieus reageren en als het zo bedoelt is graag nadere uitleg.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht het euvel met IE niet opgelost worden dan kunt u proberen om met Firefox als browser te werken.
Het een neemt het ander niet weg: ze kunnen "naast elkaar" gebruikt worden.
Hier de link naar de nedrelandse versie is http://www.mozilla-europe.org/nl/

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat het voor iedereen duidelijk zijn dat ik met IE7 wil werken dus verwijzingen naar andere browsers is niet de oplossing op mijn vraag.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jvdvorst: Heeft U al eens geprobeerd om al de cookies te verwijderen, en alle overige overtollige bestanden (gedownloade) te verwijderen, computer opschonen, en defragmenteren, wil wel eens helpen met zulke problemen, succes, Henri

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja alles geprobeert. ccleaner er op losgelaten, antivirus, antispyware, enz.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jvdvorst: Ikzelf zou toch eens een andere browser installeren, of, IE7 geheel opnieuw installeren, succes, Henri

ve
door verwijderd - Oct 22, 2008 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige antivirus-suites menen je startpagina te moeten beschermen, zodat je browser homepage niet ge-hijacked wordt. Die zou je dan moeten instrueren of eventjes uitschakelen terwijl je het wijzigt.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jvdorst,

Heeft u al geprobeerd naar een herstelpunt terug te gaan van toen het probleem er nog niet was?

Alle updates geinstalleerd?

Of:

IE& openen - extra - internetopties - geavanceerd - standaardinstellingen herstellen

in dialoogvenster standaardinstllingen van IE herstellen - beginwaarden herstellen

als die zijn hersteld : ok om IE opnieuw te laten starten.

Of: IE7 opnieuw installeren.

Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms kan het leven zo simpel zijn.

Herstelpunt was al teruggezet zonder resultaat. Na standaardinstellingen herstellen en beginwaarden herstellen is de computer opnieuw opgestart. IE7 kwam toen met een venster om IE7 te installeren. Dat heb ik gedaan, daarna weer updates en het werkte weer als vanouds.

Ik moet er wel bijzeggen dat er voordat het probleem zich voordeed een virus op deze computer gezeten had.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

jvdorst: dank voor het terugmelden.

Gelukkig is het probleem opgelost.

Mogelijk had dat virus de startpagina "aangepast"....

vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2008 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een aanvulling.

Als de pc een nieuw herstelpunt heeft aangemaakt en alles nog steeds goed werkt, de oude herstelpunten verwijderen en het laatste laten staan, opdat u niet per ongeluk later op een "fout" herstelpunt belandt.

Dat gaat als volgt:

schijfopruiming - meer opties - systeemherstel - opruimen.

Zo worden de oude herstelpunten verwijderd en blijft het laatste staan.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2008 om 00:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

*Kuch* "Geen virus of spyware op de computer gedetecteerd" schreef je nog wel.