le
door leentiny Mar 21, 2016 om 15:24
Computers & telefonie

Ik ben in het bezit van laptop met Windows 7, Nu staat er een icoontje voor dat

Geachte forum,
Ik ben in het bezit van een laptop met Windows 7
Nu staat er een icoontje rechts onder, dat ik Windows 10 moet downloaden.
Maar ik durf dat niet, ik hoor verhalen dat er fouten, of verkeerd kan gaan bij het installeren
is dat zo??
Wie help mij, met  een niet computertaal dit te doen Bij voorbaat mijn dank.

891 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 21, 2016 om 15:32
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Leentiny

Allereerst plaats nooit u emailadres ,  u bent hier op een openbaar forum , dit om spam te voorkomen.

 Om dit icoontje te verwijderen volg dit stappenplan ,

Ga naar Configuratiescherm , Systeem en Beveiliging ,  Windows Update .
Klik dan op Geïnstalleerde update`s .
Type boven in het zoekveld kb3035583 , wanneer deze update tevoorschijn komt selecteer deze en klik met rechts op verwijderen .
Computer opnieuw opstarten .
Ga terug naar Windows update en klik op , naar update`s zoeken .
Staat deze update (kb3035583 ) weer bij aanbevolen / optionele update`s selecteer deze weer klik met rechts en kies verbergen .
Dan weer terug naar Windows Update , instellingen wijzigen , kies bij Belangrijke update`s , naar update`s zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren .

Als laatste vink Aanbevolen update`s uit , de reden waarom ziet u hier ,

http://www.computeridee.nl/nieuws/windows-update-start-zelf-windows-10-upgrade-vanaf-2016/

Download als laatste dit programma , wanneer er dan geprobeerd word om Windows 10 te installeren , of er zit èèn update van windows 10 erbij krijgt u een melding .

http://ultimateoutsider.com/downloads/

zw
door zwaardvis - Mar 21, 2016 om 15:55
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ben bang dat Maritas info inmiddels verouderd is. Die KB3035583 heeft m.i. zijn betekenis verloren. De Win10 update is bv geen Aanbevolen update meer, maar een normale edoch aangevinkte optionele update. Dat betekent dat als je Updates op automatisch hebt staan, die automatisch meekomt. Je moet wel je Updates op Nooit instellen en handmatig zoeken eens per maand. Maar dan nog moet je telkens de optionele update Win10 uitvinken anders komt die alsnog.
Ik weet niet of dat tooltje dat genoemd wordt nog werkt, daar Microsoft steeds zijn methodes verandert, en steeds meer dwingt om Win10 te installeren. Het is een kat en muis spel geworden.....
Misschien is uiteindeljk de meest afdoende methode wel om gewoon Win10 te installeren en daarna binnen 30 terug te rollen naar Win7. Dat is een optie bij de instellingen in Win10. Misschien dat MS dan ophoudt met dwingen.....

sira
door sira - Mar 21, 2016 om 16:41
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Als Windows 7 goed werkt, laat het dan zo. Er is een uitdrukking: "If it ain’t broke, don’t fix it".
Windows 7 wordt tot 2020 ondersteund (dat is waarschijnlijk langer dan de levensduur van je laptop).
Mocht je toch Windows 10 willen upgraden, kijk dan eerst of je systeem het aankan.

Upgraden is m.b.v. de instructies van Marita5 niet zo moeilijk, maar stel dat na de installatie blijkt dat W10 je niet bevalt of dat er bepaalde applicaties (of randapparatuur) niet meer werken, dan moet je weer terug naar W7. Heb je die kennis?
W10 is nu weliswaar gratis te upgraden, maar als je het door iemand terug moet laten zetten, ben je waarschijnlijk het bedrag kwijt wanneer je W10 had moeten kopen.

Ik werk zelf met Windows 7 en het bevalt mij prima. Tegen de tijd dat mijn laptop het begeeft dan moet ik alsnog voor Windows 10 betalen.
Ga eerst eens op dit forum zoeken naar de ervaringen van anderen voor je overstapt naar Windows 10.

sira
door sira - Mar 21, 2016 om 16:46
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Sorry Marita, ik dacht dat je een uitleg had gegeven, maar het blijkt dat je TS het ikoon wilt laten verwijderen. Dat kwam omdat ik met mijn antwoord bezig was toen jouw reactie er op kwam. Door de reactie van Zwaardvis zag ik mijn fout. Niet goed gelezen dus.

Voor de rest blijf ik bij mijn advies.

marita5
door marita5 Mar 21, 2016 om 18:54
11534 Antwoorden / 15 Vragen

is niet erg , ik heb de reactie van @zwaardvis gelezen , tot op heden zie ik nog geen update van windows 10 bij optioneel , en ik heb windows 8.1 .
een gewaarschuwd mens telt voor twee .

gompy2
door gompy2 - Mar 21, 2016 om 21:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@leentiny,

Daar is een tooltje voor die je voor eens en voor altijd van die rotzooi verlost.

Quote:

Hoewel steeds meer mensen gebruikmaken van de upgrade naar Windows 10, zijn er ook mensen die niet willen of kunnen overstappen. Microsoft is echter vrij agressief met het aansporen van  Windows 7- en 8-gebruikers om de overstap toch vooral te maken. Ultimate Outsider heeft een programma in elkaar geknutseld met de naam GWX Control Panel, waarmee het pop-upscherm en de bijbehorende services uitgeschakeld kunnen worden.

Versie 1.7.1.0 van GWX Control Panel is uitgekomen. Dit programma is bedoeld voor Windows 7- en 8-gebruikers die niet willen of kunnen overstappen naar Windows 10. GWX Control Panel verwijderd niet alleen KB3035583, waarmee het pop-upscherm en de bijbehorende services uitgeschakeld worden, ook geplande taken en registersleutels worden weggehaald. Datzelfde geldt voor de Windows 10-installatiebestanden als die al zijn gedownload. De software is beschikbaar als een los uitvoerbaar programma of als installatiebestand.

Hier te lezen:

http://www.pcmweb.nl/workshop/voorkom-upgrade-windows-10-met-gwx-control-panel.htm

http://www.pc-helpforum.be/topic/61712-windows-10-upgrade-verzoeken-permanent-verwijderen-en-beheren-met-gwx-control-panel/

http://tweakers.net/downloads/36076/gwx-control-panel-1710.htm

Als Windows 7 je bevalt en de software doet het goed, laat je niet zo maar verleiden om Windows 10 te installeren.
De levenscyclus, dat wil zeggen de officiële ondersteuning vanuit Microsoft, is tot 14 januarie 2020, mits servicepack 1 geïnstalleerd is.

gompy2
door gompy2 - Mar 21, 2016 om 21:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Eerste link werkte niet, mischien deze:

http://tinyurl.com/zndvovy