Ik heb eind vorig jaar een GRATIS proefperiode van 14 dagen aangevraagd bij Usen
Ik heb eind vorig jaar een GRATIS proefperiode van 14 dagen aangevraagd bij Usenet. Als er niet binnen die 14 dagen werd opgezegd zou er automatisch worden overgegaan tot een jaarabonnement. Ik heb binnen die 14 dagen opgezegd. Heb hier ook een bevestiging van. Ondanks dat schrijven ze elke maand geld van mijn rekening af . Die incasso hed ik inmiddels geblokkeerd. Ik hoorde pas nadien dat er veel mensen soortgelijke klachten hebben met Usenet. Deze organisatie lijkt mij nu verdacht. Heeft iemand hier ook ervaring mee en wat te doen ?
Ik neem aan dat u ook de onterechte incasso's hebt gestorneerd. Die bevestiging zorgvuldig bewaren.
Waarom zou u verder nog iets doen?
Bedankt voor je reactie TIJGER1. De onterechte incasso's heb ik inderdaad gestorneerd. Die bevestiging bewaar in natuurlijk zorgvuldig. Maar ze blijven mailtjes sturen dat ze het geld niet hebben kunnen innen.
Heeft u deze kleine lettertjes gelezen?
* Binnen de testperiode kan je kiezen uit twee verschillende prijsformules. Als je in die tijd geen ander pakket kiest of niet opzegt, wordt je lidmaatschap automatisch verdergezet met het tarief Usenet Flex van 9,49€/maand (9 maanden – totaal 85,41€).
Heb ook de kleine lettetjes gelezen. Daarom heb ik ook binnen de testperiode opgezegd zodat ik niet vastzat aan een abonnement
@tijger1 heeft volkomen gelijk.
Waarom zou u nog wat doen.
Om Uw gemoed gerust te stellen zou u ze nog kunnen contacten ( bellen / chatten ) en vragen waarom ze geld hebben afgeschreven terwijl u netjes heeft opgezegd.
Mail ze dan het bewijs en houd het daarbij.
Ed
Ik ben ook van plan niets meer te doen maar ze blijven mailtjes sturen dat ze het bedrag niet kunnen innen. Ik heb ze ook gevraagd waarom ze geld hebben afgheschreven maar kreeg geen antwoord op die vraag. Ik heb inmiddels ook hun bevestiging van de opzegging naar ze gemaild.
Ed
Je hebt een bevestiging van je tijdige opzegging, goed bewaren en elke keer weer de afschrijving storneren tot ze het eindelijk door hebben dat je er niet intrapt.
De bevestiging van mijn tijdige opzegging bewaar ik natuurlijk goed en ik heb al hun incasso's in de toekomst ook geblokkeerd
Je kunt via de bank een incassant ook blokkeren, dan hoef je niet meer iedere keer te storneren.
Ik heb die incassant ook via de bank geblokkeerd. Maar ben ik bang dat ze straks toch proberen te incasseren onder een andere naam.
Gewoon uw rekening heel regelmatig in de gaten houden dus.
Dat kan niet zomaar, er moet wel een incassomachtiging zijn.
@youriy. Maar die hoeft dat bedrijf niet vooraf aan de bank te laten zien.
Dan zijn ze wel snel uitgebankierd.
Voor de testperiode moest ik 1 euro betalen via Ideal. Tijdig opgezegd. Dus nooit een machtiging gegeven .
Dat is nu net de truc. Met het overmaken van die ene euro bent u akkoord gegaan met de incasso. Ten minste, dat stellen zij aangezien dat in hele kleine lettertjes vermeld staat. Gelukkig is hier al eerder een uitspraak over gedaan dat dit niet rechtsgeldig is.
Bedankt voor je reactie NEODUTCHIO. Waar kan ik die uitspraak zwart op wit vinden dat het niet rechtsgeldig is dat ik door het betalen van die ene euro akkoord ga met een incasso?
Topantwoord
Nu krijg ik na 3 maanden een aanmaning uit Duitsland (met taalfouten) van Usenet.nl en daar komen zomaar nog aanmaningskosten bij. Doe ik er goed aan om hiervoor een een advocaat in te schakelen? Gaarne uw advies. Groet
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer