ro
door rozeluiaardje Nov 25, 2020 om 13:27
Computers & telefonie

Ik zou graag muziek van streamingsdiensten op Chromebook willen opslaan.

Is er een makkelijke manier om gekochte muziek op Spotify of Amazon Music als MP3-bestand op te slaan op mijn chromebook of Android Smartphone?
Ik gebruik nog een mp3-speler en wil mijn muziek ook zonder mijn telefoon kunnen luisteren. (Het gaat mij dus niet om gratis muziek downloaden)

Via Google vind ik allerlei programma's die ik kan downloaden (meeste niet gratis), maar weet niet hoe betrouwbaar ze zijn en het ziet er ingewikkeld uit.

4164 11 Rapporteer

redfloor
door redfloor - Nov 25, 2020 om 14:04
166 Antwoorden / 21 Vragen

Streaming is niet om te downloaden. De artiesten worden ook betaald per keer dat jij hun nummer streamt. Dat is iets heel anders dan mp3-bestanden die je kunt aanschaffen en waarbij je vervolgens het bestand op al je devices mag afspelen. Ik zou de muziek gewoon lekker op je mobiele telefoon blijven afspelen. Je kunt wel muziek in Spotify downloaden voor offline gebruik, maar dan kan het alleen via Spotify afgespeeld worden.

gerbera
door gerbera - Nov 25, 2020 om 15:04
7372 Antwoorden / 14 Vragen

mogelijk heeft u hier  wat aan.
Een andere mogelijkheid, wel omslachtig, zou zijn de bestanden op uw pc af te spelen, met Audacity (gratis) opnieuw op te nemen en ze dan als MP3 bestand op te slaan.

Da
door Daisy1994 Nov 25, 2020 om 16:43
5 Antwoorden / Vragen

Super bedankt. hier heb ik ook wat aan :-D

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 25, 2020 om 16:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven reactie van @GERBERA maar let er wel op dat u bij het installeren van Audacity (dat ik zelf ook benut voor opnamen van elders) in de gaten houd wat u wel en niet aanvinkt resp. bepaalde zaken die mogelijk aangevinkt staan uitzet omdat (ook) bij Audacity gratis betekent dat er wel andere content geladen kan worden die u niet nodig heeft zoals bijv. verwijzingen naar andere toepassingen (verkoopdoeleinden)

En p.s.: let op dat u hetgeen u opneemt/vastlegt uitsluitend privé benut om auteursrechtelijke problemen (BUMA) te voorkomen.

Zoek zelf even met zoeknaam 'kopieren van spotify' en u ziet nog meer tips.

redfloor
door redfloor Nov 25, 2020 om 18:03
166 Antwoorden / 21 Vragen

Een stream downloaden is ook bij privégebruik niet toegestaan... Een MP3 aanschaffen en dan privé gebruiken wel.

diumenge
door diumenge - Nov 25, 2020 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je schrijft dat het je er niet om gaat  om gratis muziek te downloaden, maar dat is dus precies wat je wél wilt doen.

ro
door rozeluiaardje Nov 25, 2020 om 18:40
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind je constatering niet juist.

Ik betaal wel op o.a. Spotify, maar wou ze graag als mp3 op mijn computer.
Ik durf niet zomaar een app te installeren hiervoor. Als ik zeker weet dat het werkt (en als ik het gebruik ervan ook snap), wil ik daar best voor betalen.

redfloor
door redfloor Nov 25, 2020 om 18:46
166 Antwoorden / 21 Vragen

De betalingen aan Spotify zijn gebaseerd op streaming. De artiest krijgt geld per keer dat je een nummer speelt. Als je de muziek illegaal downloadt loopt de artiest dat mis. Dat is dus niet hoe streaming werkt. Als je zo graag MP3tjes wilt kan je die gewoon elders aanschaffen.

diumenge
door diumenge Nov 25, 2020 om 18:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, ik betaal ook voor Netflix. Dat wil nog niet zeggen dat ik daarvoor ook de films onbeperkt mag op mijn computer mag opslaan. Of wat concreter, in een hotel zeg je toch ook niet dat je de handdoeken naar huis mee mag nemen, want daar betaal je toch voor?

Precies wat Redfloor zegt dus.

Overigens, ik heb er persoonlijk geen enkel probleem mee als die nummers als MP3 opslaat. Ik wijs je er alleen op dat je jezelf tegenspreekt.

redfloor
door redfloor Nov 25, 2020 om 19:19
166 Antwoorden / 21 Vragen

Dank je, ik zocht al een passende vergelijking en die van het hotel met de handdoeken is precies de juiste! Overigens heb ik er wel problemen mee als er illegaal gedaan wordt met muziek, maar dat is beroepsdeformatie...

diumenge
door diumenge Nov 25, 2020 om 19:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tsja, ik heb in het verleden best wel veel (illegaal) gedownload, maar nu we goede gratis en betaalde legale alternatieven hebben doe ik dat niet meer. Maar ik wil dus ook niet roomser als de paus overkomen ;-).

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 25, 2020 om 19:04
2095 Antwoorden / Vragen

Dit is niet toegestaan binnen de licentie overeenkomst. Moet u zich daar wat van aantrekken? Wat mij betreft niet maar het is nog steeds illegaal.

rj
door rjw - Nov 25, 2020 om 19:13
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom zou je ze als mp3 willen opslaan als er gewoon een ingebouwde functie in Spotify zit om muziek offline op te slaan zodat je er ook naar kunt luisteren als je geen internettoegang hebt? Ik zie het doel niet zo snel eerlijk gezegd.

diumenge
door diumenge Nov 25, 2020 om 19:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Omdat hij/zij naar de muziek via een MP3 speler, dus zonder de telefoon, wilt luisteren.

redfloor
door redfloor Nov 25, 2020 om 19:20
166 Antwoorden / 21 Vragen

Sja, Spotify kan je ook niet via je platenspeler afspelen...

rj
door rjw Nov 27, 2020 om 18:02
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Dan maar muziek kopen via andere diensten. Spotify is nu eenmaal een streamingdienst en geen muziekkoopdienst. ZOu ik wat zijn. Dan stream je het 1 keer en sla je het op als MP3 en krijgt de artiest $0,006 terwijl de gebruiker het oneindig vaak kan beluisteren. Daar is het model van Spotify niet op gemaakt. Om op inkomsten te komen die een beetje overeenkomen met de inkomsten die artiesten vroeger hadden met CD verkoop moet je een track ca. 30 keer afspelen. (en nee: artiesten zijn niet rijk, de meesten zitten onder modaal; de gemiddelde muzikant in de VS verdient $18000 per jaar).

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Nov 27, 2020 om 16:06
98 Antwoorden / 1 Vragen

Downloaden van spotify. U heeft wel een abonnement voor €8.99 per maand nodig. En geen reclame meer.

Va
door VanderAppel Jul 29, 2021 om 10:23
3 Antwoorden / Vragen

Dit is niet het soort downloaden dat de vraagsteller bedoelt. Ze bedoelt bij de bestanden kunnen en die ergens anders opslaan. Dat is niet wat het downloaden van Spotify doet. Dan kun je nog steeds niet bij de bestanden, maar het zorgt ervoor dat je offline kunt luisteren.

Sabine2008
door Sabine2008 - Dec 23, 2020 om 04:21
5 Antwoorden / Vragen

Of ik snap de vraag niet maar je favoriete muziek van Spotify en Amazon kun je toch ook op je laptop afspelen en via mobiel naar je autoradio. Waarom dan nog een MP3 speler.

Malcolm1
door Malcolm1 - Jul 23, 2021 om 11:37
5 Antwoorden / Vragen

[edit, link verwijderd - redactie]

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 23, 2021 om 16:05
2095 Antwoorden / Vragen

Neen, wat wel kan is je muziek downloaden in Spotify en dan off-line afspelen en wat zelfs kan is je eigen MP3-bestanden in Spotify inladen en ook downloaden en dan kun je alles wat je kunt bedenken off-line afspelen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 23, 2021 om 16:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Na ½ jaar nog muziek  niet klaar hebben?
Niet meer reageren AUB.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 23, 2021 om 17:00
2095 Antwoorden / Vragen

Of anders?

Re
door RebaBarker - Jul 28, 2021 om 10:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt gebruik maken van DumpMedia Spotify Music Converter, die spotify muziek kan omzetten in andere bestandsformaten. Ik hoop dat het u kan helpen.