wj
door wjstegeman May 8, 2009 om 11:38
Computers & telefonie

In ons recht?


Voor een paar weken terug (begin april) kreeg mijn vriend een telefoontje dat zijn abonnement verlengt kon worden. Wij zijn er direct de zelfde dag nog heen gegaan. Puntje bij paaltje blijkt dit nog niet het geval te zijn, maar pas vanaf 23 april. Wel kon hij vast de nieuwe telefoon mee krijgen naar huis. Direct heeft mijn vriend hi eindeloos online (dit kost hem 10 euro in de maand) aangevraagd. Daarbij zei de verkoper dat mijn vriend zijn internet direct kon gebruiken. Nu is het begin mei en krijgt hij zijn telefoonrekening. Nu wordt er van hem verwacht dat hij even een rekening van 655 euro betaalt i.p.v. 10 euro voor het internet. Wat is nu het probleem; het internet is nog niet ingegaan, maar mijn vriend heeft wel het internet gebruikt. Door de server is dit omgeschakeld naar wab of i-mode gebruik. Dit is ons nooit verteld. Wat kunnen wij hier mee en staan wij in ons recht als wij zeggen dat wij de rekening niet volledig willen betalen. Naar ons idee is dat nalatigheid van de verkoper/telefoonzaak.
Groetjes Manon


493 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - May 9, 2009 om 20:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


--Daarbij zei de verkoper dat mijn vriend zijn internet direct kon gebruiken---


Dat klopt, je kan het direct gebruiken, is er ook over gesproken tegen welk tarief je het kon gebruiken ?!


Als het jouw woord tegen dat van een ander is en je hebt niets zwart op wit heb je wel een probleem, bij niet betalen zullen ze er een incassoburo op zetten en dan heb je extra kosten.


Neem contact met ze op en probeer iets te regelen, desnoods een korting als het niet anders lukt, geheel kwijtschelden zullen ze het je wellicht niet zondermeer.


Succes,


 

wj
door wjstegeman - May 9, 2009 om 20:44
6 Antwoorden / 2 Vragen
0

Nee, er is niet gesproken over een tarief.


stacey
door stacey - May 10, 2009 om 10:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Dan vrees ik dat je wel een probleem hebt, verkoper heeft gezegd dat internet direct bruikbaar was en die info is correct, dus daarmee ben je niet verkeerd geinformeerd.


Tegen welke kosten is helaas niet besproken, dit is zowel jullie fout als die van verkoper, hij had je hiervoor kunnen waarschuwen dat het voor duurder tarief was tot ingang abo maar jullie hadden je hierover ook moeten informeren alvorens ergens gebruik van te gaan maken. Wellicht had je dit al kunnnen weten als je de datum afloop en ingang verlenging wist, zijnde 23 april dus blijkbaar.


Zou zeggen neem contact met ze op een probeer een (coulance) regeling te treffen.


Succes,

crise
door crise - May 10, 2009 om 11:24
33 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als het goed is hebt u een bevestiging gehad over het verlengen cq. veranderen van de abbo. In die bevestiging staat ook wanneer de nieuwe termijn van de abbo ingaat. Het moge duidelijk zijn dat dan ook de nieuwe voorwaarden pas ingaan. Het is natuurlijk ook een kwestie van je papieren goed lezen. Al ben ik het met u eens dat de verkoper best even heel duidelijk die voorwaarden aan u had kunnen vertellen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer