me
door meijering Aug 16, 2005 om 14:12
Computers & telefonie

Inbreken op het internet

Sinds enige tijd word ik thuis gebeld. Als ik de telefoon opneem dan wordt er weer opgelegd.Vorige week kreeg ik de telefoonrekening.

Naar nu blijkt is er op het moment dat ik op het internet zit (de telefoon geeft een in gesprek toon ) ingebroken door iemand.Deze persoon heeft op mijn rekening internationaal gebeld.

Inmiddels heb ik contact opgenomen met de KPN en ben afgesloten inzake internationaal bellen.

De KPN heeft mij inmiddels een klachtenformulier toegezonden maar kan mij niet vertellen wat ik verder kan/moet doen.

Hoe kan iemand inbreken en hoe ik kan voorkomen dat iemand op mijn telefoonkosten zit te bellen?

373 2 Rapporteer

freya
door freya - Aug 16, 2005 om 14:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo meijering,

Je hebt hoogstwaarschijnlijk kennis gemaakt met het fenomeen 'dialer'. Waarschijnlijk ben je op één of andere site geweest waarbij je op een bepaalde link moest klikken om toegang te krijgen tot die site. Hierdoor werd er op je PC een zgn. inbelprogrammaatje geïnstalleerd die een nieuwe verbinding met het internet tot stand brengt. Dit gebeurd echter dan via een duur 0900 numer! Download onderstaand programma en laat de 'dialer' verwijderen. Bel je verder nooit naar het buitenland, laat deze dure 0900 nummers dan blokkeren. Je kunt dat ook via www.kpn.com zelf instellen.

Dialer detect

m.vr.gr. Freya

ls
door lsunter - Sep 7, 2005 om 13:22
10 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt voorkomen dat uw PC ongewenst gaat bellen naar dure 09xx nummers
of naar dure buitenlandse nummers, installeer dan een antidialer
programma bijvoorbeeld DialerAlert (www.dialeralert.nl).

Klachten over misbruik van informatienummers kunt u kwijt bij Stichting OCI (www.stichtingOCI.nl)

Wanneer u klachten heeft over internationaal bellen moeten eerst met uw
leverancier (vaak KPN) de rekening betwisten. Komt u er niet uit dan
kunt (daarna pas!) terecht bij de geschillencomissie http://www.sgc.nl

Aangesloten leden te vinden op http://www.sgc.nl/registranten.asp?commissie=3&cat=5&vraag=1