cl
door clyde1 Jan 2, 2007 om 13:56
Computers & telefonie

Ingekomen mail

Sinds kort krijg ik mailtjes binnen van allerlei mensen, die dezelfde uitziende mail sturen:een rechthoekige kaart in allerlei kleuren met wensen er op. Hoe kom ik daar vanaf, het zijn allemaal verschillende afzenders?  Ineke.

832 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2007 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Met een spamfilter.
Heeft uw provider er niet een ter beschikking?

ve
door verwijderd - Jan 2, 2007 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kijk of u een spamfiltrer heeft bij uw e-mail programma en stel dat in op of de afzender en/of bepaalde e-mail kenmerken.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2007 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zelf gebruik ik het programma Mailwasher om van spam af te komen.
Hiermee controleer je eerst je email voordat het wordt gedownload. je kunt dan de mails die je niet wil hebben, verwijderen voordat je ze met je mailprogramma download.
Je kunt mailwasher vinden op: http://www.mailwasher.net/


Overigens moet je de bijlage in deze mails niet openen. Op dit moment worden veel nieuwjaarswensen via email verstuurt die een virus bevatten.
Zie ook:
http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=1531



ve
door verwijderd - Jan 2, 2007 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ter algemene info, zie ook de Telegraaf van heden, ik had vanmorgen uitgebreid telefonisch overleg met de OPTA over Spam en daaruit was af te leiden dat er momenteel heel veel spam komt vanuit wisselende adressen "overzee". men kan daar niets tegen doen. Dus herhaald een spamfilter instellen en als ook zojuist zeer terecgt geadviseerd: open nooit bijlagen van e-mails die u niet vertrouwt etc. beter is nog de e-mail in het geheel niet te openene. Tegenwoordig wordt er ook spam en spyware verstopt in plaatjes etc.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2007 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste ontvanger(ster) van die rechthoekige kaartjes,

Om Spamfilters te kunnen omzeilen worden die spammers steeds inteligenter en weten dat een kaartje slecht wordt herkend door zo'n filter en dat allerlei rotzooi mee kan worden gezonden zonder dat de ontvanger dit ook kan zien.

Ik gebruik Incredimail en alle berichten van onbekenden (door Orange vaak alleen maar verder aangeduid met (***SPAM***) 'bounche' ik.
D.w.z. Ik verwijder dit en stuur dit als 'ontvanger onbekend' terug.

Niet dat dit veel helpt hoor, want slechts 1 (één) ander karakter en krijg ik dezelfde spam alsnog terug.

Ik denk dat wij die rotzzooi nog wel een tijdje zullen houden maar dat dit jaar  toch het jaar zal worden dat er een begin zal worden gemaakt met het aanpakken van die spammers!

Bezit uw ziel zolang nog in lijdzaamheid en verwijder alle onbekende verstuurders van e-mail zonder ook maar een  bijlage te openen.

De Vrije Vogel



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer