forever-nl
door forever-nl Aug 7, 2014 om 20:30
Computers & telefonie

Ingescande documenten sorteren

Ik ben documenten aan het scannen en mijn printer heeft een automatische documentinvoer maar deze is niet dubbelzijdig. Voor een pak papier heb ik dan dus twee .pdf documenten, beide één kant van alle pagina's achter elkaar.

Ik wil deze samenvoegen en automatisch goed sorteren, of in ieder geval zonder teveel werk (gaat om 500 documenten ongeveer). Zonder sorteren gaat makkelijk, en ook handmatig is goed te doen met diverse tools maar de optie die ik wil kan ik niet vinden.

Iemand een idee? Een online tool is trouwens geen optie want het gaat om gevoelige documenten.

Printer is een HP LaserJet 100 color MFP M175nw en ik draai Windows 8.1.

4486 8 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 7, 2014 om 20:52
937 Antwoorden / 2 Vragen

Als je scanner software zelf geen oplossing bied dan heb je meestal pech. Als de documenten erg belangrijk zijn dan maar handmatig scannen.

Heeft u al bij de maker van de software ( HP ) gevraagd of op hun forum of er een optie voor is.

forever-nl
door forever-nl - Aug 7, 2014 om 20:54
400 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt voor reactie, ik zie alleen geen toegevoegde waarde van handmatig scannen. Dat kost nog veel meer tijd als achteraf handmatig sorteren. Heb nog niet op het HP forum gevraagd maar er moet haast software met deze optie, lijkt mij...

diumenge
door diumenge - Aug 7, 2014 om 22:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is het mogelijk elke pagina als los bestand te scannen? Dus wel met de ADF, maar elke scan los op laten slaan. Zo ja, dan zou je eerst alle voorkanten en dan alle achterkanten kunnen scannen, dan alle bestanden een sorteerbare naam geven (1a, 1b, 2a, 2b etc.) en ze dan samenvoegen tot één bestand.

Waarschijnlijk heeft Adobe Acrobat hier ook wel opties voor aan boord, maar dat is een nogal prijzig pakket.

Alternatief kan je ook alle achterkanten kopiëren, alle kopieën achter hun eigen originelen stoppen en de hele boel in een keer scannen. Is even wat werk, maar zou ook werken.

forever-nl
door forever-nl - Aug 7, 2014 om 22:26
400 Antwoorden / 11 Vragen

Met Adobe Acrobat kun je bestanden verslepen naar een andere positie binnen het document. Echter 500 documenten verslepen is me wat teveel werk eerlijk gezegd, zeker als het automatisch kan. Bestanden hernoemen 1 voor 1 is dus ook niet echt een optie helaas :-)

diumenge
door diumenge - Aug 7, 2014 om 22:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bestanden kan je automatisch hernoemen, bijvoorbeeld met Total Commander. Met optie bestanden samenvoegen van Acrobat kan je vervolgens in één handeling alle losse bestanden tot één pdf samenvoegen.

forever-nl
door forever-nl - Aug 7, 2014 om 23:47
400 Antwoorden / 11 Vragen

Dank voor het meedenken, ik heb inmiddels de 'ideale' oplossing gevonden in het programma PDF Split and Merge. Gratis te downloaden via deze pagina. Wel even opletten tijdens installatie, doe je dat niet krijg je gratis toolbars enzo erbij.

Verder is het gewoon een kwestie van instellen en gaan met die banaan :-)

diumenge
door diumenge - Aug 9, 2014 om 11:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad een handig programma forever-nl, heb het gelijk ook geïnstalleerd. Zeker eenvoudiger en goedkoper dan mijn oplossing.

pi
door pieterwolters - Aug 9, 2014 om 19:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou even iemand moeten op zoeken met een Mac en die toevallig ook een beetje handig is met AppleScript. Daarmee kan je vrij makkelijk iets maken dat dit doet.