rs
door rsteijger Nov 10, 2008 om 12:31
Computers & telefonie

Instellen opstarten

Goede middag

Kan iemand mij zeggen, wat er beslist opgestart moet worden, (mijn pc begint aardig traag te worden) in menu opstarten ; via uitvoeren, msconfig, opstarten of uitvoeren/services.msc

Ik kan me voostellen dat je de virus scanner laat staan maar, maar Nero of office kan je ook handmatig opstarten. Er staan in het bovenstaande menu van  opstarten zoveel dingen die mij beslist  niets zeggen. Voor sugesties houd ik mij aanbevolen.\ gr. rien_st

329 6 Rapporteer

birdies
door birdies - Nov 10, 2008 om 17:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Weet niet welke programma's er bij jou allemaal mee op starten, maar het enige wat bij mij op start is antispyware, antivirus en Nvidia (videokaart).

Voor de rest alles uitgevinkt via msconfig.

edwardus
door edwardus - Nov 11, 2008 om 00:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Die vraag is onmogelijk te beantwoorden zonder dat je vertelt wat er allemaal gestart wordt. Mijn kristallen bol is alwéér verkeerd bezorgd door de postbode.

aurora1
door aurora1 - Nov 11, 2008 om 20:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Rien,

Even kijken op de site:  schoonepc

Op de homepagina vindt u de links voor nadere informatie omtrent uw vraag en ook over hoe windowsservices te tweaken. E.e.a. wordt op die site puntsgewijs toegelicht.

vr.gr.

freya
door freya - Nov 12, 2008 om 19:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Rien,

Wat er allemaal voor programma's in de lijst staan bij msconfig -> tabblad: Opstarten is niet altijd even duidelijk. Ik zou dus vóórdat je met 'msconfig' aan de gang gaat eerst eens kijken in Start -> Alle programma's -> Opstarten of dáár dingen staan die je niet opgestart wilt hebben. De programma's die je daar vindt, kun je gewoon uit die Opstartmap verwijderen (of naar je bureaublad slepen).
Daarná zou je eens alle icoontjes die rechtsonder in de taakbalk staan (in het systeemvak) onder de loep kunnen nemen. Vaak kun je bij de instellingen van die programma's aangeven of je ze wilt starten bij het opstarten van de computer. Haal die vinkjes dus weg bij die optie. Soms heet zo'n optie ook wel 'Programma icoon in systeemvak plaatsen'. Zet dergelijke opties dus 'uit'.
Mocht er dan nog het één en ander overblijven, dan zou je die via msconfig kunnen uitschakelen.

Overigens, je kunt programma's die je toch niet (meer) gebruikt ook gewoon verwijderen.

m.vr.gr. Freya

rs
door rsteijger - Nov 12, 2008 om 19:23
2 Antwoorden / 4 Vragen

Freya e.a.  bedankt voor de info ga eens kijken wat er allemaal

weg gevinkt kan worden. b.v.d.

ge
door gerrit250 - Nov 23, 2008 om 01:00
37 Antwoorden / 4 Vragen

Wanneer je enkele programma's, waaronder ook Office laat opstarten zou je PC niet echt veel langzamer van mogen worden. Andere oorzaken kunnen zijn: Je drive C moet nodig gedefragmenteerd worden of er zit zoveel troep in de registers dat het wellicht het overwegen waard is te formatteren en alles opnieuw te installeren. Een aardig gratis schoonmaakprgramma0 is CrabCleaner. Ik gebruik dat al enkele jaren.  http://www.filehippo.com/download_ccleaner/  Kies de gratis versie. Werkt net zo goed en veel sneller dan Norton