lo
door lovewi Jul 29, 2009 om 12:25
Computers & telefonie

Instellingen uitgaande mail

Hallo,


Na een crash kan ik na herinstallatie wel mijn mail ontvangen in outlook, maar niet verzenden; alle berichten blijven staan.


Wat zijn de juiste handelingen/instellingen en waar te vinden?


Ik heb Tele2 als provider! Alvast bedankt voor de moeite!


M.vr.gr. Lovewi

1357 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2009 om 13:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo lowewi,


De instellingen kun je vinden door (als je je email geopend hebt) naar Extra tegaan. Klik op Accounts, Eigenschappen, Servers en vul de hierboven genoemde 'adressen' in.


Suc6

lo
door lovewi - Jul 29, 2009 om 15:12
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank u echter deze instellingen zijn mij bekend. Maar ik twijfel over het aanvinken van de diverse "vakjes" over autorisatie e.d. wellicht dat daar nog e.e.a. niet goed is ingevuld of juist teveel.

ikbenik
door ikbenik - Jul 29, 2009 om 15:25
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

Bij het tabblad "Algemeen":
De optie "Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie" aangevinkt.


Bij het tabblad "Servers":


De optie "Wachtwoord onthouden" aangevinkt.


De optie "Aanmelden met beveiligd-wachwoord onthouden" uitgevinkt.


De optie "Voor deze server is verificatie vereist" uitgevinkt.


Bij het tabblad "Verbinding":


De optie "Voor deze account altijd deze verbinding gebruiken" aangevinkt.
En kiezen voor de optie "LAN-netwerk".


Bij het tabblad "Geavanceerd":


Alle opties uitgevinkt.

ikbenik
door ikbenik - Jul 29, 2009 om 16:02
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

voor de inkomende mail (POP3) dien je als server op te geven: pop.tele2.nl


Voor de uitgaande mail (SMPT) dien je als server op te geven:


smtp.tele2.nl


 


 

lo
door lovewi - Jul 30, 2009 om 09:11
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo,


Ook na het checken van alle vakjes aan- of uitgevinkt, krijg ik mijn mail niet verzonden.


Bij mijn poging een testberichtje te verzenden kwam bij de optie REPAIR de melding dat de emailserver niet gevonden kon worden en dat ik onder eigenschappen van het account moet checken.


Is er nog hoop voor mij?


Groet, Lovewi


 

gsm
door gsm - Jul 30, 2009 om 09:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

De optie "Voor deze server is verificatie vereist" moet aangevinkt worden.

Citaat van tele2 zelf:

Als u een @tele2.nl emailadres heeft, dient
u het volgende nog te doen: Laat de klant het emailadres aanklikken en dan op
eigenschappen klikken. Klik op tabblad 'Server voor uitgaande
email' en zet een vinkje bij 'Voor de server voor uitgaande email(SMTP) is
verificatie vereist'.
Dan op OK.




gsm
door gsm - Jul 31, 2009 om 23:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Bij mijn poging een testberichtje te verzenden kwam bij de optie REPAIR
de melding dat de emailserver niet gevonden kon worden en dat ik onder
eigenschappen van het account moet checken....


Bovenstaande betekent misschien:
- dat de naam van de SMTP server fout is ingevuld
  (let op de puntjes en gebruik geen spaties), of...
- dat je via de niet beveiligde draadloze verbinding
  van de buren werkt.

Het laatste controleer je door de modem/router uit te zetten en dan te controleren of het internet nog bereikbaar is...



lo
door lovewi - Aug 3, 2009 om 09:25
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Door alle antwoorden wel wat wijzer geworden maar nog steeds werkt mijn uitgaande mail niet; helaas


Wellicht, dat de melding 0x800CCC0D iemand iets zegt.


Mijn dank!

dirck
door dirck - Aug 3, 2009 om 11:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wellicht, dat de melding 0x800CCC0D iemand iets zegt.



Dit betekent dat de e-mail server niet gevonden kan worden, maar dat wist je dus zelf ook al.



Kijk nog eens goed na of er bij de uitgaande e-mail server (SMTP) wel smtp.tele2.nl staat.



Haal ook eens het vinkje weg bij: Voor deze account altijd deze verbinding gebruiken:





xi
door xilaxus - Aug 21, 2009 om 12:59
20 Antwoorden / 5 Vragen
0

Hoi Lovewi,


Ik wil je graag aanraden om, als je zeker weet dat de instellingen goed staan,  contact op te nemen met Tele2 en aan te geven dat je geen mail meer kunt versturen.


Het kan zijn dat je blacklisted bent, dit betekend dat het e-mailsysteem van Tele2 vind dat je spam hebt verstuurd, dan wordt je op een soort van zwarte lijst gezet en kun je wel mail ontvangen maar niet meer verzenden.


Zodra je van deze lijst bent verwijderd, zou het probleem verholpenn moeten zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer