lo
door lovewi Jul 29, 2009 om 12:25
Computers & telefonie

Instellingen uitgaande mail

Hallo,

Na een crash kan ik na herinstallatie wel mijn mail ontvangen in outlook, maar niet verzenden; alle berichten blijven staan.

Wat zijn de juiste handelingen/instellingen en waar te vinden?

Ik heb Tele2 als provider! Alvast bedankt voor de moeite!

M.vr.gr. Lovewi

1357 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2009 om 13:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lowewi,

De instellingen kun je vinden door (als je je email geopend hebt) naar Extra tegaan. Klik op Accounts, Eigenschappen, Servers en vul de hierboven genoemde 'adressen' in.

Suc6

lo
door lovewi - Jul 29, 2009 om 15:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u echter deze instellingen zijn mij bekend. Maar ik twijfel over het aanvinken van de diverse "vakjes" over autorisatie e.d. wellicht dat daar nog e.e.a. niet goed is ingevuld of juist teveel.

ikbenik
door ikbenik - Jul 29, 2009 om 15:25
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Bij het tabblad "Algemeen":
De optie "Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie" aangevinkt.

Bij het tabblad "Servers":

De optie "Wachtwoord onthouden" aangevinkt.

De optie "Aanmelden met beveiligd-wachwoord onthouden" uitgevinkt.

De optie "Voor deze server is verificatie vereist" uitgevinkt.

Bij het tabblad "Verbinding":

De optie "Voor deze account altijd deze verbinding gebruiken" aangevinkt.
En kiezen voor de optie "LAN-netwerk".

Bij het tabblad "Geavanceerd":

Alle opties uitgevinkt.

ikbenik
door ikbenik - Jul 29, 2009 om 16:02
2845 Antwoorden / 27 Vragen

voor de inkomende mail (POP3) dien je als server op te geven: pop.tele2.nl

Voor de uitgaande mail (SMPT) dien je als server op te geven:

smtp.tele2.nl

lo
door lovewi - Jul 30, 2009 om 09:11
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ook na het checken van alle vakjes aan- of uitgevinkt, krijg ik mijn mail niet verzonden.

Bij mijn poging een testberichtje te verzenden kwam bij de optie REPAIR de melding dat de emailserver niet gevonden kon worden en dat ik onder eigenschappen van het account moet checken.

Is er nog hoop voor mij?

Groet, Lovewi

gsm
door gsm - Jul 30, 2009 om 09:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De optie "Voor deze server is verificatie vereist" moet aangevinkt worden.

Citaat van tele2 zelf:

Als u een @tele2.nl emailadres heeft, dient
u het volgende nog te doen: Laat de klant het emailadres aanklikken en dan op
eigenschappen klikken. Klik op tabblad 'Server voor uitgaande
email' en zet een vinkje bij 'Voor de server voor uitgaande email(SMTP) is
verificatie vereist'.
Dan op OK.

gsm
door gsm - Jul 31, 2009 om 23:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij mijn poging een testberichtje te verzenden kwam bij de optie REPAIR
de melding dat de emailserver niet gevonden kon worden en dat ik onder
eigenschappen van het account moet checken....

Bovenstaande betekent misschien:
- dat de naam van de SMTP server fout is ingevuld
  (let op de puntjes en gebruik geen spaties), of...
- dat je via de niet beveiligde draadloze verbinding
  van de buren werkt.

Het laatste controleer je door de modem/router uit te zetten en dan te controleren of het internet nog bereikbaar is...

lo
door lovewi - Aug 3, 2009 om 09:25
5 Antwoorden / 1 Vragen

Door alle antwoorden wel wat wijzer geworden maar nog steeds werkt mijn uitgaande mail niet; helaas

Wellicht, dat de melding 0x800CCC0D iemand iets zegt.

Mijn dank!

dirck
door dirck - Aug 3, 2009 om 11:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wellicht, dat de melding 0x800CCC0D iemand iets zegt.

Dit betekent dat de e-mail server niet gevonden kan worden, maar dat wist je dus zelf ook al.

Kijk nog eens goed na of er bij de uitgaande e-mail server (SMTP) wel smtp.tele2.nl staat.

Haal ook eens het vinkje weg bij: Voor deze account altijd deze verbinding gebruiken:

xi
door xilaxus - Aug 21, 2009 om 12:59
20 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Lovewi,

Ik wil je graag aanraden om, als je zeker weet dat de instellingen goed staan,  contact op te nemen met Tele2 en aan te geven dat je geen mail meer kunt versturen.

Het kan zijn dat je blacklisted bent, dit betekend dat het e-mailsysteem van Tele2 vind dat je spam hebt verstuurd, dan wordt je op een soort van zwarte lijst gezet en kun je wel mail ontvangen maar niet meer verzenden.

Zodra je van deze lijst bent verwijderd, zou het probleem verholpenn moeten zijn.