le
door lenss151 Jan 14, 2013 om 20:17
Computers & telefonie

Internet bankieren

Als ik internet bankier krijg ik nu een slotje te zien met een oranje drie hoekje er in dat was vorig jaar anders toen was het een gesloten slotje en dan was het veilig. nu weet ik het niet.
Wie heeft kan mij helpen? groeten Georg

4434 22 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Jan 14, 2013 om 20:30
2462 Antwoorden / 7 Vragen

* informeer even bij de ING-bank

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2013 om 20:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke internetbrowser en welke bank? Het is hoe dan ook een teken dat er iets mis is met de beveiligde verbinding, normaliter kan je door met de cursor (het pijltje) boven het slotje te 'hangen' zien wat er mis is.

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2013 om 20:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@readagain

*want ING is de enige bank waar je kan internetbankieren?

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2013 om 20:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jenss151,

Een beveiligde site moet beginnen met https.

Met vr.gr.

le
door lenss151 - Jan 14, 2013 om 20:44
13 Antwoorden / 14 Vragen

hallo allemaal ik weet dat het met https en een gesloten slotje. is vorig jaar en de jaren er voor ook zo geweest Maar begin dit jaar is het een slotje met een drie hoekje dus niet veilig. Ik heb de bank al gebeld maar die weet het ook niet,

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2013 om 20:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Staat de datum van je computer wel goed? Een certificaat werkt niet goed als de datum van je computer verkeerd staat, en je hebt een oranje slotje omdat er iets mis is met het certificaat denk ik.

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2013 om 20:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jenss151,

En over welke bank hebben we het?

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2013 om 20:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heb je iets aan deze informatie: KLIK HIER.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2013 om 20:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En welke browser? Heb je nog niet aangegeven!

Kijk eens hier ter info.

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2013 om 20:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aurora1,

OT
Was je me net voor. ;-) Moet dus sneller typen.
(maar dat zou het wel eens kunnen zijn, nietwaar)

Met vr.gr.

ton schaaf
door ton schaaf - Jan 14, 2013 om 21:12
62 Antwoorden / 46 Vragen

Ik lees net de vraag en de daarop gegeven antwoorden. Over welke bank hebben we het eigenlijk? Zelf heb ik even gekeken op de sites van de ING en de RABO. Wel: https, maar geen oranje driehoekje en ook geen open of gesloten (hang)slotje.
Wel heb ik "Trusteer" gedownload op aanraden van de ING en tot mijn verbazing worden alle sites (ook deze van Kassa) beschermd door Trusteer.

Met vr. groet,

Ton schaaf.

le
door lenss151 - Jan 14, 2013 om 22:05
13 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo allemaal,De bank is de regiobank hadden wij in het verleden geen problemen mee, ook de bank weet het niet. Bedankt voor alle reakties Groetjes Georg

dirck
door dirck - Jan 14, 2013 om 23:09
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Georg,

Heb je de echtheid van het certificaat al gecontroleerd?
Heb je ook al gecontroleerd of de vingerafdruk wel klopt met dat van de RegioBank?

Als de vingerafdruk gelijk is aan 05 93 64 d0 97 4e 2a cc 9d 45 40 6e db c1 a7 28 d1 2c b8 ca, dan weet u zeker dat dit het echte certificaat van RegioBank is.

Dit staat allemaal te lezen op de site van de RegioBank, mocht je dat nog niet gedaan hebben!

https://www.regiobank.nl/Meer over echtheid certificaat

Groet, Dirck

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2013 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals al is gevraagd: welke browser gebruik je?
Heb je de site via de link al gelezen?
Heb je de pc al eens gescand met je virusscanner en ook met bijv. MBAM?
Is de pc goed opgeschoond en up-to-date?
Kijk ook even : HIER (aanklikken).

ltmvz
door ltmvz - Jan 14, 2013 om 23:22
949 Antwoorden / 18 Vragen

Dankzij deze vraag zie ik nu dat ik ook het oranje driehoekje heb, zowel bij de ING als bij de ASN. "Deze pagina bevat ook bronnen die niet beveiligd zijn". Browser is SRWare Iron. Er staat niet bij wat te doen. Inloggen via de Internet Explorer lijkt niet te lukken.

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2013 om 23:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat misschien ook nog kan is dat je Java voor het internetbankieren in moet schakelen en dat die mogelijk uitgeschakeld is of niet up-to-date is.

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2013 om 23:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En.... heb je het al eens met een andere browser geprobeerd?

ltmvz
door ltmvz - Jan 15, 2013 om 11:37
949 Antwoorden / 18 Vragen

Even alle extensies uitgeschakeld: het slotje is weer groen!

Nu een voor een weer inschakelen om de 'boosdoener' te ontmaskeren.

ltmvz
door ltmvz - Jan 15, 2013 om 11:50
949 Antwoorden / 18 Vragen

'Boosdoener' is een extensie waarover ik gisteren pas las (ik denk bij Websonic): CookiesOK.

Deze zou ons verlossen van de irritante steeds terugkerende vraag of wij cookies willen.

freya
door freya - Jan 15, 2013 om 12:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ltmvz schreef op dinsdag 15 jan 2013, 11:50]'Boosdoener' is een extensie waarover ik gisteren pas las (ik denk bij Websonic): CookiesOK.

Deze zou ons verlossen van de irritante steeds terugkerende vraag of wij cookies willen.
Tja, een plugin die een 'pop-up' mededeling van de website 'automatisch' accepteert, lijkt me inderdaad een veiligheidsrisico...... ;-)

Freya

nicksulkers
door nicksulkers - Feb 11, 2013 om 18:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Lens,

Dit probleem hebben we in een andere topic al besproken en opgelost.
Nu weet ik niet of het probleem bij jou ook veroorzaakt word door CookiesOK zoals bij ltmvz het geval was.
De rest van mijn bericht is ervan uitgaande van wel..

Het kwam erop neer dat bij het gebruik van een oude versie word er automatisch gebruik gemaakt van de 'fallback service' (dat CookiesOK een zoekopdracht op de online database loslaat) via HTTP.
Wanneer je op een HTTPS pagina een HTTP aanvraag doet treed dit probleem op.
Want HTTP is niet versleuteld en dus een deel van de pagina is niet beveiligd met HTTPS.
Hoewel dit verder geen dreiging vormt oogt het niet mooi.
Om dit op te lossen kun je updaten naar een nieuwere versie van CookiesOK.

Gr,
Nick

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2013 om 20:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

.....Dit probleem hebben we in een andere topic al besproken en opgelost......

Ter info: Er wordt verwezen naar deze vraag.

Met vr.gr.