je
door jeann2165 Oct 8, 2006 om 21:03
Computers & telefonie

Internetplusbellen

wij hebben internetplusbellen maar als wij aan het internetten zijn dan valt mijn telefoonlijn steeds weg dus onbereikbaar.Verschillende keren mijn provider gebeld en nu krijg ik te horen dat wij de hele dag op internet zitten maar ja wat wil je ook met kinderen van 17 en 18.maar wij hebben toch internetplusbellen dus dan moet je allebeide dingen toch kunnen doen?Toenkregen wij te horen dat wij een virus op de pc hadden zitten maar wij hebben dus AVG,MCAFFEE en PCCILLIN er over heen laten gaan maar die gaven geen virussen aan.Het is begonnen nadat wij blikseminslag hadden gehad en de experiabox het niet meer deed.Na drie weken kregen wij pas een andere en nadat die was geinstalleerd door een monteur vanKPN is het hommeles.Gevraagd of wij onder het contract uit konden maar nee dus.Ondertussen betaal ik wel voor een product die voor de helft werkt.

1250 18 Rapporteer

re
door reinier_1 - Oct 9, 2006 om 16:17
18 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is belachelijk want je moet gewoon kunnen bellen en internetten te gelijk. Zo bieden ze het aan dus moeten ze ook maar zorgen dat het werkt en niet een smoes verzinnen waarom het niet werkt. Als ik aan het internetten ben kan ik gewoon bellen en heb niet dat het wegvalt. Ik zit bij tele2 Compleet en daar werkt het wel goed

peer007
door peer007 - Oct 9, 2006 om 16:53
52 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Jeann,

Bij mijn ook geen probleem met internet en bellen.mijn provider is caiway totaal geen problemen.

groet

pi
door picardo - Oct 9, 2006 om 17:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

De telefoon zou ten alle tijde voorang moeten krijgen .

Ik zou eens een harde reset proberen op je experiabox.Dat wil nog wel eens helpen. Met een paperclipje in het resetgaatje drukken.

Ik download ook dag in en uit. En heb geen prbleem daarmee . Heb trouwens persoonlijk nog nooit problemen ondervonden.

ha
door hakkietakkie - Oct 9, 2006 om 17:20
2 Antwoorden / 2 Vragen

Een collega van mij had ook tele2 dat werkte voor geen meter die haalde een kwart van de beloofde snelheid nog niet en heeft daarna het contract beeindigd omdat ze niet waar maakten wat ze beloofden, dit is met veel moeite wel gelukt misschien dat dat hier ook kan.

re
door reinier_1 - Oct 9, 2006 om 17:30
18 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij werkt het gewoon heel erg goed en heb de beloofde snelheid en kan bellen. Waarom het bij een ander niet goed werkt weet ik niet, maar bij mij gaat het perfect.

sleutelaar
door sleutelaar - Oct 9, 2006 om 17:32
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Jeann

Na de montage van Experiabox probleem begonnen ,dan is het toch duidelijk dat het probleem niet naar de gebruiker  verwezen mag worden!

lijkt mij onwaarschijnlijk dat jou computer de telefoonlijn kan beinvloeden hebben toch ieder apparte ingang

ik heb internet  en bellen van A HOME en werkt vanaf maart probleemloos.

mischien kan jou verzekering bemiddelen want voor bliksem inslag ben je toch verzekerd !

Doe een aangetekend schrijven naar de provider

veel succes groet van de sleutelaar

miem
door miem - Oct 9, 2006 om 17:36
69 Antwoorden / 29 Vragen

hoi ik heb internet plus bellen van casema en can internetten en bellen zonder problemen, ik zou de modem proberen te resetten.

fj
door fjonker - Oct 9, 2006 om 20:22
6 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben ook IPB net als mijn schoonzus en zwager.

Zelf heb ik nog nooit problemen gehad dat mijn telefoon wegviel tijdens het surfen/downloaden, maar mijn schoonzus wel.

Haar dochter gebruikt Limewire (andere peer to peer programma's kunnen hetzelfde probleem veroorzaken) en in dat programma stond de download bandbreedte op 100%. Zodra er dan flink muziek gedownload wordt, bereikt de Expriabox een bepaald niveau waarop de telefoonlijnen ook gebruikt gaan worden voor het downloaden. Hier zit een soort interne beveiliging op, waardoor de telefoonlijn volledig wordt geblokkeerd. Limewire uitschakelen en de Experiabox resetten is dan de oplossing, maar dat is maar tijdelijk.

De definitieve oplossing is even zoeken in de instellingen van de downloadprogramma's om de maximaal te gebruiken bandbreedte terug te zetten naar bijvoorbeeld 50%, dan blijft er altijd voldoende bandbreedte over om gewoon soepel te surfen, en worden de telefoonlijnen ook nooit geblokkeerd.

Heel soms zijn er echter wel wat andere probleempjes met het telefoon gedeelte, waardoor er niet gebeld kan worden, maar je ook niet bereikbaar bent. Soms helpt het resetten van de Experiabox, in andere gevallen  is er een probleempje op het IPB netwerk, en zal je moeten wachten tot dat is opgelost.

ku
door kuyen - Oct 9, 2006 om 22:38
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ook had in het begin rproblemen dat de telefoonlijn, ondanks het feit dat mijn pc niet aanstond, spontaan wegviel.

Ik kreeg toen het advies om in de instellingen van de downloadprogramma's de maximaal te gebruiken bandbreedte terug te zetten naar bijvoorbeeld 50%, dan blijft er altijd voldoende bandbreedte over om gewoon soepel te surfen, en worden de telefoonlijnen ook nooit geblokkeerd.

MAAR HOE DOE IK DAT???????????

edwardus
door edwardus - Oct 10, 2006 om 01:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Beste mensen, het is toch bekend dat een blikseminslag schade kan opleveren. Wou je ook bij de kabelmaatschappij opzeggen als de bliksem is ingeslagen in het kabelnet en je tv is ontploft?
Volgende keer: onweer --> alle apparatuur ontkoppelen.

De blikseminslag kan heel goed meer hebben vernield dan alleen de experiabox.

Probeer eerst eens met een ander telefoontoestel en/of een andere pc (van de buren bijv.?).

je
door jeann2165 - Oct 10, 2006 om 10:05
2 Antwoorden / 2 Vragen

had kinderen in bad en mijn man zat beneden en ineens een harde knal en toen was het al gebeurd dus het was direkt al de eerste slag raak en dan kun je de apparaten nog niet ontkoppelen .Maar heb wel verschillende keren netjes het probleem uitgelegd aan mijn provider en hoe het is gekomen .Maar als ze na weken nog niet helpen dan vraag je je toch af of je dan niet onder het contract uit kan komen.Toen ik hun liet weten dat ik het probleem op vara bij kassa had gezet toen had ik de monteur gelijk binnen een half uur met een andere experiabox want die was dus kapot maar ik moest wel drie weken zonder telefoon.

En na de installatie van die nieuwe experiabox is het begonnen dat de lijn iedere keer dood was.

En als je dan je probleem meld dan mag je toch rekenen op hulp en als je mails stuurt in ieder geval op een reaktie.

Maar wij hebben dus meegemaakt dat de eerste klap van het onweer al fataal kan zijn en dat je er niet tegen kunt lopen

edwardus
door edwardus - Oct 10, 2006 om 11:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tja dat is botte pech. Maar, nogmaals, probeer eerst een andere telefoon. Het is heel goed mogelijk dat deze ook de geest heeft gegeven, maar het is ook mogelijk dat er wél iets mankeert aan (de instellingen van) de nieuwe experiabox. Door een ander (werkend) toestel te proberen kun je er achter komen welke schakel in de keten defect is.

Overweeg evt. ook een contactdoos met bliksembeveiliging, eentje die ook de telefoondraad (en evt. kabel) beveiligt en daarbij ook nog eens de aangesloten apparatuur verzekert. Dat hoeft echt niet duur te zijn (tientjes werk).

sleutelaar
door sleutelaar - Oct 10, 2006 om 13:05
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Jeann

op jouw tweede verhaal wil ik even reageren.

dit is niet zozeer je internet/telefonie,maar over het grote geluk dat het engeltje op het juiste moment op de juiste plek was,

h eb zelf een bliksem voltreffer in mijn woning gehad in mijn vorige woning

in de aanbouw kwam mijn kabel van de tv binnen langs een waterleiding buis ,hier waren gaten ingebrand

moet er niet aandenken dat mijn zoons op dat moment in bad gezeten hadden.

dus vergeet alle narigheid en denk maar eens aan leukere dingen.

wel zou ik advies van Edwardus opvolgen want uit ervaring wat door bliksem is getroffen word nooit meer helemaal goed

dit verhaal schrijf ik meer voor waarschuwing,hoort eigelijk niet in deze site ,maar word wel door veel mensen gelezen

dus op tijd stekkers er uit!!!

vriendelijke groet van de sleutelaar

mv
door mva - Oct 10, 2006 om 20:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit klinkt naar het probleem wat ik ook heb ondervonden. Na een bliksem inslag, thuis alles vervangen, maar in de telefooncentrale van KPN dus niet. Verschillende malen contact opgenomen, en wat verbindingsrapporten opgesteld. Modem elk half uur een lijn laten opnemen en kijken of de telefoonlijn het doet, dat weg schrijven in een bestand, en de internet verbinding testen door een goede site elk kwartier te pingen.
Dit doe je door notepad te openen en de volgende gegevens in te toetsen:
========(BEGIN)==============
echo j | time >> verbinding.log
ping -n 10  www.google.nl  >>  verbinding.log
=========(EINDE)=============
Sla de twee regels (dus niet de regels met = teken) op met de naam testverbinding.bat
Als je dit bestand dubbel klikt met de muis, dan zal de volgende informatie worden weg geschreven in het bestand verbinding.log
=========(Begin)===============
The current time is: 20:31:33,65
Enter the new time: The current time is: 20:31:53,67
Enter the new time: J
The system cannot accept the time entered.
Enter the new time:
Pinging www.l.google.com [64.233.183.147] with 32 bytes of data:

Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=15ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=30ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=14ms TTL=247
Reply from 64.233.183.147: bytes=32 time=15ms TTL=247

Ping statistics for 64.233.183.147:
    Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 14ms, Maximum = 30ms, Average = 16ms
=============(EIND)===================
(10 x om een percentage van de verbinding te kunnen geven.)
Om dit op regelmatige basis te laten opstarten, gebruik je taskscheduler van windows (/etc/crontab - Linux).
Hieruit bleek dat ik heel vaak geen verbinding had, en er telefoonproblemen bestonden. Gezien ik de internet verbinding zakelijk gebruik als een thuis werkplek, heb ik na het lange klagen ( 4 maanden ) gezegd dat ik het uitgezocht wilde hebben, en dat de rekening dan maar moest komen, als het in mijn PC's / Telefoon zat.
Je begrijpt het ik kreeg een datum, waarop een monteur zich tussen KPN en mijn huis adres ging zoeken naar het probleem, en het bleek de kaart in de wijk centrale die niet goed functioneerde. (Geen rekening dus, maar wel een bos bloemen.)

Conclusie:
Je moet na een blikseminslag altijd ook de KPN informeren dat dit heeft plaats gevonden, om eventuele kwaliteitsproblemen in de kabel (aderpaar) of KPN apparatuur te laten oplossen.
Veel succes met het overtuigen van de KPN en ik hoop dat dit script je op weg kan helpen om aan de KPN te laten zien dat je internet verbinding soms niet functioneert.
mva,

sleutelaar
door sleutelaar - Oct 10, 2006 om 22:34
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Jeann

Een heel interessant verhaal van MVA  waar zelfs ik nog veel van kan leren ,maar ik weet nog niet of mij dit lukt om mee om te gaan,lijkt mij zo dat je er heel veel verstand van moet hebben.

als je met zulke gegevens je provider kan overtuigen  zal je probleem wel opgelost worden ,mits dat de monteur over voldoende kennis beschikt

inderdaad blijkt het zo te zijn dat de bliksem vaak op meerdere plaatsen tegelijk  toeslaat

hebben hier in de wijk op meerdere plekken via de ondergrondse kabel tegelijk electronische  problemen gehad aan apperatuur na inslag in wijk kast

vriendelijke groet van de sleutelaar

fj
door fjonker - Oct 10, 2006 om 22:39
6 Antwoorden / 2 Vragen

Even een reactie op de opmerking van Kuyen.

De instelling van het downloadprogramma zit waarschijnlijk ergens in het menu Extra of Opties. Een kwestie van even zoeken en goed lezen.

Over het probleem van de wegvallende lijn: Als de PC uit staat en de telefoonlijn valt weg, kan het NOOIT te maken hebben met software op de PC, maar moet het iets zijn als instellingen in de router/modem of bekabeling, dat laatste kan dus ook buiten de woning zijn.

jo
door johandewit - Nov 12, 2006 om 22:11
7 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet ook geen limewire maar emule gebruiken.

me
door metallicman - Jan 23, 2007 om 18:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

heb ook een monteur gehad en tis nog een drama er zijn mensen met de splitter er nog tussen maar heb ik zelf niet weet het zelf ook niet meer wil er zo snel mogelijk vanaf maar eens kijken of het lukt heb niets anders dan problemen met bellen en mijn snelheid is ook voor de helft er meer niet als wel