ma
door maykie1 Feb 6, 2006 om 15:26
Computers & telefonie

Internlnet opzegkosten?

Heeft iemand wel eens gehoord van opzegkosten voor je ADSL?

Ik heb nu 2 jaar ADSL via internlnet. Dit was een studenten budget abonnement. Omdat ik nu geen student meer ben moest ik mijn abonnement opzeggen. Krijg ik een rekening van 75 euro voor het opzeggen van mijn abonnement. De aansluitkosten promoten ze met gratis maar er staat nergens dat er 75 euro opzegkosten zijn..

Ik heb hier niets van gekregen/gehoord toen ik dit abonnement aan vroeg. Op de website staat het nu wel vermeld bij specificaties.

Typisch geval van je klanten paaien met gratis aansluiting maar achteraf krijg je de volle mep!

Heeft iemand een idee of ik er nog iets aan kan doen? en anders heb ik het in ieder geval vermeld voor de volgende die er in dreigt te trappen.

910 7 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 6, 2006 om 15:57
646 Antwoorden / 8 Vragen

Na 2 jaar zal het niet gemakkelijk worden om dit nog terug te draaien. Dat had veel eerder gemoeten natuurlijk.

Als u nog in het bezit bent van de originele leveringsvoorwaarden en de overeenkomst, dan kunt u kijken of deze kosten destijds gemeld zijn in die papieren. Als dat niet het geval is, dan hoeft u deze kosten -niet- te betalen. Ook als InterNL.net u tussentijds nieuwe leveringsvoorwaarden heeft toegezonden, blijven eventueel gunstigere voorwaarden uit uw overeenkomst van toepassing.

ma
door maykie1 - Feb 6, 2006 om 16:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb denk ik niet duidelijk getypt. Ik heb 2 jaar abonnement maar ik heb in januari 2006 mijn contract op gezegd. Ik heb destijds echter alleen een brief ontvangen waarin staat dat ze de aanvraag hebben gehad en dat zo snel mogelijk het pakket thuis werd geleverd. geen contract of iets dergelijks.. dat doe ik de volgende keer wel anders ja

pi
door pietdejong - Oct 14, 2008 om 18:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er € 75 opzegkosten in rekening worden gebracht staat in de aanvullende voorwaarden, dit is express gedaan want die leest toch niemand. Men kan hier dus spreken van 'niet redelijkerwijs verstrekken informatie van deze voorwaarden'. Dus niet betalen!

En in ieder geval nooit meer zaken doen met Internlnet.

ha
door hansg - Oct 26, 2008 om 17:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit met hetzelfde probleem en heb zojuist InterNLnet een boze mail gestuurd. Ik geef morgen mijn bank opdracht de incasso te weigeren en heb InterNLnet gezegd dat ze eerst aan moeten tonen dat ze echt 75 euro kosten maken. Zelfs dan overweeg ik juridische stappen om na te gaan of dit redelijk is. Zie ook dit artikel: http://blog.iusmentis.com/2008/01/26/opzegkosten-bij-een-adsl-abonnement/ van een ICT jurist die hier iets over zegt. De vraag is dus of dit redelijk is.

tw
door twenty6 - Oct 29, 2008 om 20:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens op deze pagina van InterNLnet:

http://www.internl.net/surfsneladsl/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=23#7.3

Het is de FAQ van Surfsnel ADSL. Hier staat een vraag: "zijn er kosten verbonden aan het beeindigen van het abonnement?"

Het antwoord hierop is nee!!

Wat heeft dit dan te betekenen? Als mensen hier van uit gaan, dan sluiten mensen misschien een abonnement af waarbij men er van uit gaat dat er geen kosten aan het beeindigen ervan zijn.
Misschien is dat bij u ook het geval geweest?!? ;)

fr
door frederique44 - Dec 18, 2008 om 10:15
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zit in hetzelfde schuitje. Vandaag weer een bezwaar gepost, misschien kunnen we de krachten bundelen?

ha
door hansg - Dec 21, 2008 om 13:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan, maar volgens mij is hier weinig tegen te doen. InterNLnet heeft keurig op haar site staan dat er bij beëindiging van het abonnement kosten in rekening worden gebracht, dus je kunt ze niets maken. Ze hebben mij inmiddels ook inzichtelijk gemaakt wat die kosten zijn, dus jammer. Ik heb maar gewoon betaald en ervan geleerd voortaan beter op te letten... Ze zijn overigens lang niet de enige. Er zijn veel meer providers die dit doen.