ma
door marjaa Sep 11, 2016 om 14:05
Computers & telefonie

Ipad 2 heeft regelmatig storingen, wat kan ik daaraan doen?

Mijn ipad 2, die ik ruim 2 jaar heb, heeft regelmatig storingen en reageert vaak traag of soms helemaal niet. Mogelijk komt dit doordat ik een jaar lang de ipad veel mee nam in de fietstas (goed beschermd) over oa hobbelige zandwegen, omdat mobiel internet helaas geen bereik had in mijn boshuisje.
Kan ik hier zelf iets aan doen en zo ja: wat?

alvast dank voor de reactie's,
groet, Marjaa

2655 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 11, 2016 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou kunnen overwegen om alles eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Let op: back-up eerst je gegevens.
Lees hier hoe je dit kunt doen (van iculture.nl)

tijger1
door tijger1 - Sep 11, 2016 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u op Google intikt: I-pad2 traag, krijgt u een hele lijst van sites te zien, met eventuele oplossingen voor de problemen.

Ik heb pas mijn I-pad2 die ik van oktober 2011 had, weggegeven, was ook verschrikkelijk sloom geworden. Als ik iets tikte, verschenen de letters pas, als de zin klaar was. Heel hinderlijk.

Maar eerst uiteraard terug naar fabrieksinstellingen gezet en dat scheelde stukken. Er was weer mee te werken.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 11, 2016 om 14:29
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Soms helpt resetten door de stroomtoevoer een paar minuten uit te schakelen. Ook  door de home- en vergrendelknop tegelijk ingedrukt te houden tot het Apple logo verschijnt kan helpen. Dit vooral als de iPad niet reageert. Regelmatig geschiedenis wissen is belangrijk.

ma
door marjaa - Sep 11, 2016 om 14:36
152 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt voor jullie snelle reactie's. Ik zal vanavond de ipad terugzetten naar fabrieksinstellingen.
ja, tijger1, dat elke letter pas na een seconde na typen verschijnt heb ik ook, vreselijk irritant inderdaad.
resetten had ik al gedaan, dat hielp niets.

groet, marjaa

ma
door marjaa - Sep 11, 2016 om 14:50
152 Antwoorden / 44 Vragen

@edrick3 en @tijger1: misschien een domme vraag, maar heeft het teruggaan naar fabrieksinstellingen op ipad2 ook invloed op mijn andere ipad(4)? Dit vraag ik, omdat bv mail en sommige apps gekoppeld zijn.

groet, marjaa

Ma
door MacWally Sep 12, 2016 om 20:44
151 Antwoorden / Vragen

Nee heeft geen invloed.

ph
door philip36 - Sep 11, 2016 om 15:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u ook al, zoals @sjoppie aangeeft, een harde reset gedaan?
Home knop en aan/uit knop tegelijk indrukken en inhouden tot scherm zwart wordt of apple logo verschijnt.
Hierdoor verdwijnen ook de actieve app's uit het geheugen.
Welke nog actief in geheugen staan ziet u als u 2 maal achterelkaar op de homeknop drukt.
Als er te weinig vrije ruimte is kan de ipad ook traag worden.
Kijk eens bij Info onder Instellingen hoeveel ruimte er nog vrij is.

Lees ook, geldt natuurlijk ook voor een ipad.http://www.gratissoftwaresite.nl/trage-ipad-2-3-4-sneller-maken-ios-herstellen-wissen-fabrieksinstellingen

Nog wat
http://www.fixjeiphone.nl/software/waarom-is-mijn-iphone-traag-tips/

ph
door philip36 Sep 11, 2016 om 16:39
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Met bewerk toch wat mis gegaan.

tijger1
door tijger1 - Sep 11, 2016 om 18:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u teruggaat naar fabrieksinstellingen kan dat volgens mij natuurlijk geen invloed hebben op uw andere I-pad.

Bij I-tunes staan de apps die u hebt en die kunt u dan altijd weer downloaden.

Maak voor de zekerheid eerst een kopie van uw andere I-pad, zodat u daar de gegevens altijd van hebt.

Bij mij was in ieder geval het probleem bij tikken van de letters opgelost. Succes.

gsm
door gsm - Sep 12, 2016 om 19:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het probleem op de iPad is heel vaak terug te voeren tot een oneindig aantal geopende tabbladen in Safari.
Remedie:
Open Safari en sluit alle tabbladen door te tikken op alle kruisjes die helemaal boven, in de tab van elk tabblad, getoond worden.

Een volgelopen opslaggeheugen kan ook de oorzaak zijn. Zoek in dat geval uit welke apps de grootste ruimte bezetten en verwijder een van deze apps of de bijbehorende gegevens, zoals boeken, tijdschriften, of kranten.

ma
door marjaa - Sep 12, 2016 om 20:09
152 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt voor de nieuwe reactie's. Ik heb een back up gemaakt (3 uur!) en daarna de ipad teruggezet naar de fabrieksinstellingen, waarna ik aangeklikt heb reservekopie toepassen. Kopie had ik in icloud gedaan, en alle apps staan er weer gewoon op.
de problemen lijken opgelost. De ipad is sneller en tot nu toe geen haperingen meer gehad.

@gsm veel tabbladen open heb ik nooit en nee, het opslaggeheugen was ook niet vol.

hartelijk dank,
groet, Marjaa