ma
door marian4art Dec 28, 2015 om 17:50
Computers & telefonie

Ipad update terug zetten

Help!
Mijn Ipad mini werkte prima toen ik hem 2jr geleden kocht ik was superblij!
na de eerste keer updaten werd het minder en veranderde er veel.
nu met de 8.4 waardeloos gewoon, diverse Apps (met daarin opgeslagen bestanden...) werken helmaal niet meer!
dus wil ik de nieuwste 9.0 versie er helemaal niet op hebben, wie weet hoe en of  ik hem weer op de eerste instellingen terug krijg?

4141 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2015 om 18:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... wie weet hoe en of  ik hem weer op de eerste instellingen terug krijg?.....
Bedoel  je dat je het toestel terug wilt zetten naar de fabrieksinstellingen?
Zo ja:

  • Wanneer bepaalde applicaties niet meer naar behoren functioneren of wanneer je Apple iPad Mini erg traag is, dan kun je het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. De telefoon wordt daardoor teruggezet naar de staat waarin deze zich bevond toen je hem voor het eerst hebt aangezet.
  • Let op: door het toestel te resetten gaan alle opgeslagen data en instellingen op het toestel verloren.
  • Kies Volgende voor stap-voor-stap instructies voor het resetten van de Apple iPad Mini naar fabrieksinstellingen
  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies Instellingen.
  • Kies Algemeen.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Stel opnieuw in.
  • Kies Wis alle inhoud en instellingen.
  • Kies Wis.
  • Alle opgeslagen data en persoonlijke instellingen worden van de Apple iPad Mini verwijderd.
  • De Apple iPad Mini start automatisch opnieuw op met de fabrieksinstellingen.

(Bron)

Suc6

eclipse
door eclipse - Dec 28, 2015 om 18:13
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Edrick, even goed lezen, Ts. wil al die updates niet ga je terug  naar fabrieks instellingen ga je tevens terug  naar de laatste update, En voor  marian, als je de update NIET accepteerd  UPDATED hij NIET ....je dient  2  x  accoord te gaan voor de update en voor de instal

godsk.......... wat zijn die letters  groot ????????????

edrick3
door edrick3 Dec 28, 2015 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Goh, je bent tegenwoordig wel een 'expert' aan het worden. ;-)
En ik heb geen bril nodig om je commentaar te lezen. Handig hoor.

eclipse
door eclipse Dec 28, 2015 om 19:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ edrick , srry voor die letters , maar ken er écht niets aan doen, ik doe het niet iiig  :-)

freya
door freya - Dec 28, 2015 om 18:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je nu versie 8.4 gebruikt en naar versie 9 wil, kun je het beste gewoon updaten.....

Sluit, voor de zekerheid, alle openstaande apps af (via 2x klikken op homeknop) en start de iPad daarna opnieuw op. Daarna via 'instellingen' de update uitvoeren.

freya
door freya - Dec 28, 2015 om 18:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oh wacht, ik zie dat je juist niet naar versie 9 wil..... :-P

Tja, dat is dan lastig, want je kunt niet terug naar de oorspronkelijke versie. Dat was waaeschijnlijk varsie 7?
Je hebt dus de keuze, blijf bij versie 8.4 of probeer versie 9 (die heefy wel wat verbeteringen....).

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2015 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts wil die update naar 9.0 helemaal niet. Ze wil zelfs 8.4 niet. Haar vraag is hoe ze naar een nog eerdere versie terug kan.

En dat kan volgens mij niet.

pi
door pieterwolters - Dec 28, 2015 om 18:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks dat je niet naar iOS 9.x wilt, raadt ik je toch aan dit wel te doen. Deze versie werkt sneller op oudere iPads dan iOS 8.x. Teruggaan naar een oudere versie (als het al kan) heeft ook als nadeel dat veel apps wellicht niet meer (goed) werken omdat de app developers het hebben aangepast aan het nieuwste OS.

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2015 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mocht u toch willen downgraden, dan hebt u wellicht hier iets aan.

http://www.appletips.nl/ios-8-downgraden-naar-laatste-versie-van-ios-7/

ph
door philip36 - Dec 28, 2015 om 19:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat er precies aan de hand is met die iPad mini weet ik niet, maar het moet allemaal prima werken zoals 2 jaar geleden.

Kijk eens of u aan de volgende tips wat heeft.

http://www.ipadspullekes.nl/blogs/tips/oplossing-mijn-ipad-is-traag/

U zou anders enkele van die niet werkende app's kunnen verwijderen en daarna opnieuw downloaden uit de app store.
Zoals u weet zijn eenmaal gekochte app's altijd weer gratis te downloaden.

gsm
door gsm - Dec 28, 2015 om 19:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou niet teruggaan naar een oudere IOS versie. Ook dan ga je namelijk problemen met apps krijgen, die alleen onder de nieuwe versie van IOS goed werken.
Terug naar een oudere versie wordt in principe niet door Apple ondersteund. Wel had je (denk ik) zelf via iTunes een image kunnen bewaren van je oude IOS en dat dan kunnen terugzetten via iTunes.

Ka
door Kassafoutje - Dec 28, 2015 om 20:00
19 Antwoorden / Vragen

Heel jammer maar helaas kan dat niet meer. Het enige dat je kan doen is iOS er "fris" opzetten dus gewoon de laatste versie zonder back-up en daarna evt weer voorzichtig iets terugzetten. Je moet je realiseren dat er met de tijd veel veranderd is en dat mensen vaak  blijven hangen bij één oude backup die er bij iedere grote update weer op komt te staan. Heel veel apps gaan dan ook niet met de tijd mee en blijven achter omdat ze geen update krijgen dat kan de werking van je apparaat behoorlijk vertragen enz. Hier staat iOS 9 zelfs op een iPad 2 van 4,5 jaar oud en hoewel wat trager heb ik verder weinig problemen.

Topantwoord

freya
door freya - Dec 28, 2015 om 20:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1

Dat oude artikel waar je naar verwijst is 'over de datum' en geldt niet meer.....

Dat verhaal ging nog op toen iOS 8 in ontwikkeling was en je dus nog terug kon naar de 'officiële' versie (toen iOS 7). Nu is versie 9 de 'officiële' versie en worden oudere versies bij Apple niet meer 'gesigned' (lees: geactiveerd). Zolang je een oudere versie gebruikt, blijft die werken (ik heb zelfs nog een oude iPad op versie 6.3 draaien....), maar zodra je een upgrade uitvoert, is het gedaan met de oude versie en kun je niet meer terug.

Topantwoord

capteam
door capteam - Dec 31, 2015 om 18:29
44 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kun je een iDevice niet downgraden. Op Tweakers stond deze week nog dat dit een tactiek van Apple is om ervoor te zorgen dat je apparaat dermate traag wordt na diverse updates dat je dan maar een nieuw - wel snel - device gaat kopen.