ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 14:39
Computers & telefonie
IPhone 7

Ik had mijn glas stuk en was bij iPhone reparatie die een nieuw glas wou plaatsen bij open maken zei hij meteen al is dit een reparatie toestel want er zit een gele sticker op  wat niet normaal is (zie foto)

Accu was eruit geweest er zat een los schroefje in  bij trilmotor was schroefje beschadigd en er was nog iets wat ik niet meer weet wat niet deugde.

Iedereen verschuilt zich achter elkaar Apple zei je moet bij t mobiele zijn .

Vanmiddag kreeg ik te horen t mobiel heeft de foto na Apple gestuurd  moest maar wachten daarop weet niet Hoelang dat nog duurt.

Ik heb een nieuwe iPhone 7 gekocht cq bij abonnement t mobile maar blijkt een reparatie te zijn .

Nu wil t mobile dit met Apple uitzoeken en ik ben het slachtoffer ik moet maar wachten wat eruit komt.

Ik ben een Credit aangegaan bij t mobiele voor 698 euro voor een nieuwe iPhone 7 geen een die een reparatie heeft gehad.

Ik wil dit openbaar maken voor iedereen dat ik de dupe ben van 2 groot machten .

En dat pik ik niet dit is in mijn ogen fraude wat er gepleegd wordt en ik moet maar afwachten .

Heb gevraagd om een nieuwe iPhone en dat ze het moeten uitzoeken samen maar niet over mjjn kop.

Vandaar wil ik dit onder de aandacht brengen

Dit doet t mobile met zijn klanten

En wie weet hoeveel iPhones dit niet meer hebben .

Ben bij toeval zo erachter gekomen .

Vind dit een zeer ernstige kwestie .

Ben benieuwd wat er uit komt.

Als t mobile groot is stuurt die mij een nieuw toestel en geen een die al gerepareerd is en dat ze dit samen met Apple uitzoeken

en niet de klant de dupe laten worden .

Ben benieuwd

Gr Marcel

5270 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2017 om 14:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit lijkt mij een mooie zaak voor de belbus (klik hier), die heeft hier al vaker mee te maken gehad meen ik mij te herinneren.

Uiteraard hebt u recht op nieuw toestel, voer de druk op T-mobile op. Met Apple hebt u niets te maken.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 15:02
Antwoorden / 2 Vragen

Hallo
ben hier al een tijdje mee bezig .
gister weer kontact met t mobiele gehad .
maar die blijven zeggen hebben foto na Apple gestuuurd .
ben nieuw hier hoe gaat dat met de belbus wat moet ik doen

tenormin
door tenormin Oct 20, 2017 om 15:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Op het rode antwoord van @diumenge drukken, dan volgt de rest vanzelf. Succes.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 15:27
Antwoorden / 2 Vragen

Hallo
ik heb net alles ook na de belbus gestuurd
alvast bedankt

ma
door marcelducha Oct 24, 2017 om 14:30
Antwoorden / 2 Vragen

Zie bericht bij ipaul

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 20, 2017 om 14:56
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, ben ook benieuwd naar de uitkomst want voor de prijs die u voor de iPhone hebt betaald mag men toch een nieuw product verwachten.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 15:58
Antwoorden / 2 Vragen

Nou dat bedoel ik dus ook en geen gerepareerde

ma
door marcelducha Oct 24, 2017 om 14:30
Antwoorden / 2 Vragen

Zie bericht bij ipaul

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2017 om 15:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoelang hebt u die I phone?

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 15:40
Antwoorden / 2 Vragen

Hallo
vanaf maart 2017

ro
door ron503 - Oct 20, 2017 om 15:36
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft geen I phone 7 gekocht maar een abonnement inclusief I phone 7 afgesloten en dat is heel iets anders want u betaald maandelijks een deel voor het abonnement en een deel voor de Iphone omdat de kosten voor beide delen transparant dienen te zijn. Als uw I phone 7 defect is dan is T-mobile uw aanspreekpunt en niet een winkel waar ze I phones repareren. Wat dat betreft heeft u de verkeerde weg bewandeld want T-mobile verzorgd de garantie gedurende de looptijd van het abonnement en als er een defect is ontstaan dient u het toestel bij T-mobile aan te melden waarna zij voor de afhandeling zorgen. Dat het geen nieuwe maar een gerefurbishd toestel betreft zegt niets over de staat van de I phone want alle kinderziektes zijn er wel uitgehaald en zijn vaak afkomstig van de losse verkoop. En dan nog heeft u keihard bewijs dat T-mobile u bij het afsluiten en spik splinter nieuwe I phone 7 zou leveren want ik kan uit een abonnement inclusief smartphone enkel maar opmaken dat er een smartphone wordt meegelevert.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 15:38
Antwoorden / 2 Vragen

Zou kunnen maar als ik mijn toestel laat vallen en het glas is stuk denk dat ik dan niet bij t mobiele moet zijn toch

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 15:40
Antwoorden / 2 Vragen

En onder garantie valt echt geen glas als je het toestel heb laten vallen

gerbera
door gerbera Oct 20, 2017 om 15:41
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben een Credit aangegaan bij t mobiele voor 698 euro voor een nieuwe iPhone 7

Dat staat geheel los van de abo kosten.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 15:47
Antwoorden / 2 Vragen

gerefurbisdh toestel kost geen 698 euro toch ik praat hier over een nieuw toestel en geen gerefurbishd zou je mooi gek zijn om daarvoor zn groot bedrag wil neerleggen

Ge
door Genee Oct 20, 2017 om 15:51
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u nog garantie op de iPhone moet u voor problemen naar de verkoper of de Apple store gaan.
Nu de iPhone door derden is opengemaakt heeft u zeer waarschijnlijk geen garantie meer.
Hopelijk wordt het opgelost en krijgt u een nieuw toestel, maar denk er aan in de garantieperiode voor reparatie naar de verkoper of Apple.

Gr
door Grunn1 Oct 20, 2017 om 15:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@ron503
Als je een nieuw toestel koopt, op afbetaling of contant dat maakt in dit geval niet uit, dan verwacht je ook dat je een nieuw toestel krijgt en geen tweede kans gerefurbishd toestel. En het is natuurlijk flauwekul dat dan de kinderziektes eruit zijn.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 15:56
Antwoorden / 2 Vragen

Oké begrijp het maar ben er nu dus zo wel achter gekomen dat het geen nieuw toestel is.
als ik na Apple was gegaan hadden die mij een nieuw glas geplaatst en dacht u werkelijk dat ze zouden zeggen maar dit is geen nieuw toestel .
ik wil het onder de aandacht ook brengen wat Apple doet vandaar

Ge
door Genee Oct 20, 2017 om 16:03
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@marcelducha
Waarschijnlijk hadden ze wel iets gezegd want er was toch nog meer mis?
Beschadigd schroefje zal Apple reparatie niet gebruiken of het is door de val beschadigd. Wie nu de schuldige is moet u even afwachten, u wijst nu naar T mobile en Apple.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 18:29
Antwoorden / 2 Vragen

Jazeker wijs ik daarna nog nooit heeft hij op een nieuw toestel een sticker gezien
en als u goed leest had ik over de accu los schroefje en nog iets maar ik denk dat dit toch voldoende is hoe Apple werkt toch???
zelfs aan i mei nr werd gezegt nee hoor is een schoon toestel ???

Ge
door Genee - Oct 20, 2017 om 15:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe was de iPhone 7 verpakt toen u deze kreeg van Tmobile.
In originele Apple doos met cellofaan eromheen?
Ook de iPhone zelf verpakt in cellofaan?

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 15:41
Antwoorden / 2 Vragen

Ja zover ik het kan nagaan ja

marita5
door marita5 - Oct 20, 2017 om 15:56
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MarcelDucha ,

Dit is te belachelijk voor woorden , blijft dit een welles - nietes spel tussen Apple en T mobile , neem contact op met consuwijzer , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Of het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 16:01
Antwoorden / 2 Vragen

Ja klopt welles nietes spelletje daarom heb ik dit ook gepost wat er kan gebeuren bij een duur toestel
heb inmiddels ook op de belbus gereageerd

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 16:02
Antwoorden / 2 Vragen

Ik zal zeker dit in me achterhoofd ook houden bedankt

marita5
door marita5 Oct 20, 2017 om 16:03
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , maar u kunt meteen contact opnemen met consuwijzer ., dan weet u iets meer wat uw rechten zijn .

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 18:24
Antwoorden / 2 Vragen

Zal ik zeker ook doen ja dank je

ma
door marcelducha Oct 24, 2017 om 14:31
Antwoorden / 2 Vragen

Zie bericht bij ipaul

marita5
door marita5 Oct 24, 2017 om 14:34
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Marcelducha , heeft u al contact gehad met consuwijzer en juridisch loket ? zou ik alsnog doen .

ro
door ron503 - Oct 20, 2017 om 16:53
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees een heleboel reacties onder mijn antwoord maar ik blijf er bij dat de iphone in combinatie met het T-mobile abonnement is geleverd en dus niet als een los toestel is gekocht. T-mobile dient een werkend toestel te leveren en of die nu nieuw of gerefurbishd is doet er niet toe want T-mobile dient gedurende de contractsduur het toestel werkend te houden omdat het toestel pas na afloop van het abonnement in eigendom vervalt. In de tijd dat het abonnement nog loopt is T-mobile verantwoordelijk voor de goede werking van het toestel en dient bij een defect het toestel in te nemen en weer werkend te maken tenzij de het defect aan de gebruiker te wijten is. De uitsplitsing van het abonnement in toestel en abonnementsvorm zet veel mensen op het verkeerde been want pas na afloop ben je eigenaar van het toestel en mag je er mee doen wat je goed dunkt.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 17:03
Antwoorden / 2 Vragen

Hallo
echt niet mee eens wat u zegt als ze een gerefurbishd toestel leveren moet dat erbij staan en nogmaals een gerefurbishd toestel kost geen 698 euro
en als het glas stuk is valt dat niet onder de garantie
als u accoord gaat met een
gerefurbishd toestel zonder dat u dat weet en daarvoor 698 euro voor wilt betalen moet u weten ik namelijk niet

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 17:06
Antwoorden / 2 Vragen

U lijkt wel iemand van t mobiele zelf zoals u reageerd

ro
door ron503 Oct 20, 2017 om 17:39
1229 Antwoorden / 0 Vragen

@ marcelducha, de enige die dat weet ben ik.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 17:52
Antwoorden / 2 Vragen

Ron503
ja klopt helemaal dat u dat weet  als enige
maar niet wat u maar steeds hier plaats

costnix
door costnix Oct 20, 2017 om 18:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U weet toch wel, dat de leden van dit forum allemaal een (bij)baan hebben bij alle hier ooit genoemde merken?

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 18:18
Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor

Gr
door Grunn1 Oct 20, 2017 om 19:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@ron503
Als je een nieuw toestel koopt, op afbetaling of contant dat maakt in dit geval niet uit, dan verwacht je ook dat je een nieuw toestel krijgt en geen tweede kans gerefurbishd toestel. En het is natuurlijk flauwekul dat dan de kinderziektes eruit zijn. Je verhaal klopt van geen kant.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 19:31
Antwoorden / 2 Vragen

Hallo
jij praat steeds over kinderziektes ik niet
lees aub zelf ff wat je geschreven hebt ok jij praat over kinderziektes ik niet
en nu ineens praat je wel over een nieuw toestel raar hoor

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 19:54
Antwoorden / 2 Vragen

@epcot
u heeft helemaal gelijk

ne
door neodutchio Oct 20, 2017 om 22:42
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Je koopt een telefoon op afbetaling. Je bent dus direct eigenaar en niet pas na afloop van het contract. Enkel voor garantie kan je aankloppen. T-mobile is gewoon een soort leningverstrekker. Daarbij is een verkoper verplicht te vermelden dat het om een refurbishd zou gaan. Zonder die toevoeging zijn ze verplicht een nieuwe te leveren.

ma
door marcelducha Oct 20, 2017 om 22:55
Antwoorden / 2 Vragen

Super verwoord zo zoals ik ook zei moeten ze vermelden en als je dan het bedrag van 698 daarvoor wil betalen is voor iedereen anders
dit is niet vermeld Op de rekening wat tevens het garantie bewijs is
@ ne bedankt voor je bericht

Grunnen.
door Grunnen. Oct 23, 2017 om 15:19
509 Antwoorden / Vragen

Totale toestelkostenEenmalige betalingTotaal kredietbedragTermijnbedragDuur overeenkomstVaste debetrentevoet / JKP
€ 744,00 € 0,00 € 744,00 € 31,00 24 mnd 0%
€ 612,00 € 0,00 € 612,00 € 25,50 24 mnd 0%
€ 600,00 € 0,00 € 600,00 € 25,00 24 mnd 0%
€ 576,00 € 0,00 € 576,00 € 24,00 24 mnd 0%

@Ron503

Dat kun je wel blijven beweren ,maar dat klopt dus niet er wordt een aparte renteloze lening afgesloten voor een nieuw toestel.
Helaas valt er weinig te bewijzen voor TS als het I mei nummer nog niet gebruikt is en er verder geen gebruikerssporen waren .

1paul
door 1paul - Oct 24, 2017 om 09:22
3173 Antwoorden / 0 Vragen

u bent bij iphone geweest voor reperatie, als u zelf uw glas hebt stukgemaakt en dit is een officiele iphone reperateur is dit alvast goed gedaan, daarna, t-mobile heeft u een toestel verkocht welk niet nieuw is, wat staat er in het kontrakt welk u bent aangegaan? staat daar specifiek in een nieuw toestel of een iphone, dat is net het verschil namelijk...

staat erin een nieuw toestel heeft u daar ook recht op staat er in een toestel dan niet, dan mag het ook een werkende iphone zijn, maar dan moet u uiteraard wel een goed werkend toestel hebben...

ma
door marcelducha Oct 24, 2017 om 14:28
Antwoorden / 2 Vragen

Hallo
heb vanmorgen hoofdkantoor t mobiele gebeld hierna kreeg ik telefoon van t mobiele en wat denk je Apple zegt en i mei zegt is niets mee aan de hand .
dus ben uitgepraat
dank voor jullie betichten

Bj
door BjS - Oct 24, 2017 om 13:04
13 Antwoorden / Vragen

Letterlijke tekst op site T-Mobile: "Wil je een nieuw toestel met abonnement? Ga dan voor het Go-abonnement. en het is nu makkelijker dan ooit."

Ik weet niet hoe @RON503 het woordje nieuw uit wil leggen, maar gerefurbishd is toch echt iets anders...

ma
door marcelducha Oct 24, 2017 om 14:29
Antwoorden / 2 Vragen

Hoi
zie bericht bij ipaul