ma
door mariska55 Jun 27, 2013 om 10:37
Computers & telefonie

Iphone binnen de garantie stuk heb ik recht op dezelfde kleur?

Mijn eerste witte iPhone 4S 32GB had een fabrieksfout en die is, na een heleboel gezeur omgeruild voor hetzelfde type maar dan een refublished.

Mijn nieuw (refublished) iPhone heb ik nu een maand en ik heb sterk het idee dat de batterij veel minder lang meegaat dan mijn vorige iPhone. Telkens schakelt hij uit als ik nog zo'n 12% heb. Ik zie hem in een fractie van een seconde van 12% naar 1% gaan en dan hup uit.
Dus ik weer terug naar de winkel.
Nu wordt hij weer omgeruild voor een andere refublished, maar de witte zijn niet meer leverbaar. Moet ik zomaar akkoord gaan met een andere kleur? Een zwarte wil ik helemaal niet.

1200 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 27, 2013 om 11:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag mariska55,

Misschien heb je nog iets aan de informatie van de consuwijzer: klik hier.
Kijk ook nog even naar de vragen en antwoorden over refurbished op deze site, dus bovenaan rechts in het zoekvakje refurbished intikken.

vr.gr.

pino123
door pino123 - Jun 27, 2013 om 11:33
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Top garantie hoor bij Apple! Moet je daarmee akkoord gaan, in principe niet, maar dan moet je afwachten...

alfatrion
door alfatrion - Jun 27, 2013 om 11:34
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U hoeft geen andere kleur te accepteren. U had overigens ook niet hoeven accepteren dat u een refublished model kreeg. U heeft een nieuw exemplaar gekocht dus er moet ook vervangen worden met een nieuw exemplaar.

ma
door mariska55 - Jun 27, 2013 om 11:43
14 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb bij andere vragen gekeken en begrepen dat als er een refubished wordt aangeboden die in dezelfde staat verkeerd of beter is dat je die moet aannemen. Over het accepteren van een andere kleur heb ik niks gelezen. Winkel geeft me geen keuze. Het is zwart of niks. Wat kan ik nu het beste doen. Ik krijg mijn oude iPhone ook niet terug.

ikbenik
door ikbenik - Jun 27, 2013 om 11:50
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Refublished is niet hetzelfde als een tweede hands product. Alleen willen sommige mensen dat maar niet begrijpen.

ma
door mariska55 - Jun 27, 2013 om 12:26
14 Antwoorden / 6 Vragen

Het gaat mij er ook niet om of ik een refubished krijg of niet. Het gaat mij om de kleur van het toestel. In de winkel had ik al begrepen dat refubished niet tweedehands hoeft te zijn. Het schijnt ook niet een in elkaar geknutselde te zijn. Wat het dan wel is weet ik eigenlijk niet.

pino123
door pino123 - Jun 27, 2013 om 12:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 27 jun 2013, 11:50]Refublished is niet hetzelfde als een tweede hands product. Alleen willen sommige mensen dat maar niet begrijpen.

Wat is het dan?

Het is en blijft een telefoon die eerst in het bezit was van een ander. Waar de defecte elementen zijn vervangen....

Dus; nieuw is de telefoon niet, dus is het ding tweedehands

Definitie tweede hands: http://www.encyclo.nl/begrip/Tweedehands: tweedehands bijv.naamw. al eerder door iemand anders gekocht en gebruikt

Refurbished:
Refurbished betekent letterlijk ‘opgepoetst’, en wordt vooral gebruikt bij digitale producten zoals telefoons en laptops.

Link

pino123
door pino123 - Jun 27, 2013 om 12:50
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=mariska55 schreef op donderdag 27 jun 2013, 12:26]Het gaat mij er ook niet om of ik een refubished krijg of niet. Het gaat mij om de kleur van het toestel. In de winkel had ik al begrepen dat refubished niet tweedehands hoeft te zijn. Het schijnt ook niet een in elkaar geknutselde te zijn. Wat het dan wel is weet ik eigenlijk niet.

Het is een telefoon met een defect geweest, welke erna weer is opgeknapt. Deze wordt dan omgeruild met jouw telefoon. Jouw telefoon wordt weer opgeknapt en doorgegeven aan een ander.

Je mag dus gewoonweg je eigen kleur verwachten, anders zorgen ze er maar voor!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 27, 2013 om 15:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer heb je je telefoon gekocht*?

*Nou ja gekocht op afbetaling dan ;-)

pino123
door pino123 - Jun 27, 2013 om 15:27
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 27 jun 2013, 15:24]Wanneer heb je je telefoon gekocht*?

*Nou ja gekocht op afbetaling dan ;-)

Waar herleid je dat uit?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 27, 2013 om 15:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 27 jun 2013, 15:27]Waar herleid je dat uit?
De prijs.

ma
door mariska55 - Jun 27, 2013 om 16:34
14 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb het toestel 'gekregen' bij een duur 2 jarig abonnement met bijbetaling. Dus ja het is een soort afbetaling. Mijn oude toestel had ik bijna een jaar. Het nieuwe toestel heb ik nog geen maand. In de winkel is mij verteld dat ik volledige garantie heb op het nieuwe toestel ook al is het een refubished ding. Maar, waarom is deze informatie relevant? Omdat mijn abonnement nog bijna een jaar loopt, zou ik dus ook nog bijna een jaar met het toestel moeten doen.