me
door meidam Oct 25, 2017 om 13:50
Computers & telefonie

Irritante ongewenste telefoontjes

Beste lezers,

Dagelijks word ik tenminste éénmaal, maar vaak meerdere keren gebeld door een onverstaanbaar Engels sprekende persoon, die ik verder niet te woord sta, het gaat meestal over Microsoft of Windows. Hoe kom ik hiervan af ?

Het herkenbare nummer wisselt steeds.

2205 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2017 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem een antwoordapparaat.

tenormin
door tenormin - Oct 25, 2017 om 13:58
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Zo erg is het toch niet om op te nemen en weg te drukken? Gebeurd zo vaak. Maar u kunt er ook vanaf komen door te zeggen: "ai doont hev un computer", ook op zijn Jan-boeren-fluitjes. Komen ze niet meer terug.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 25, 2017 om 14:10
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Beste @meidam,
scheidsrechtersfluitje gebruiken helpt.

gerbera
door gerbera Oct 25, 2017 om 15:20
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Mag niet, zijn er een paar die dat kinderachtig vinden;-))

sjjoppy
door sjjoppy Oct 25, 2017 om 15:24
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Ik bedoelde ook fluitjes voor volwassenen. ;-)) Die paar anderen prietpraten maar een eind weg. -))

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 25, 2017 om 14:11
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik heb ze ooit 35 minuten aan de praat gehouden.

Ze willen een of andere code uit je computer hebben waardoor ze kunnen inbreken.

Na 35 minuten zei ik doodleuk dat ik aan het begin van het gesprek het nummer gegoogeld had en

wist waar het om ging.

.....begint die tante aan de andere kant hard te huilen en hangt op. Waarschijnlijk geexecuteerd.... maar ik sta nu bij hun op de zwarte lijst en heb geen last meer van ze!

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2017 om 20:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niet reageren en opleggen. Hoe moeilijk kan het zijn?

sw
door swat1500 - Oct 25, 2017 om 20:18
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Opnemen zeggen dat je echtgeno(o)t(e) zich met de computer bezig houdt en dan opzij leggen. Hangen dan zelf wel een keer op. Bellen vanuit India is duur.

Het is hopelijk wel duidelijk dat het oplichters zijn. Microsoft zal je nooit op deze wijze benaderen,