mabje
door mabje Apr 12, 2017 om 22:23
Computers & telefonie

Is ziggo er al in geslaagd om Google weer online te krijgen?

Sinds Maandagavond sloeg bij mij ineens Google chrome eruit! Nu las ik de dag erna dat het probleem bij veel Ziggp-gebruikers voorkwam. En ik ben er daar een van. Maar nu zou ik toch heel graag willen weten of Ziggo ook werkelijk alles in het werkt stelt om dit probleem op te lossen?
Ze zeggen van wel, maar voorlopig kan ik nog steeds niet op google via die site had vastgelegd. Ik wil heel Google verwijderen van mijn PC.
Maar ben ik dan ook alles wat er bij favorieten stond opgeslagen, kwijt?
Ik vind dit nou erg lang duren voor een server-probleem zoals er iemand zei.

1074 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 12, 2017 om 22:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mabje ,

Ik lees dat de storing is opgelost , klik op de rode regel .

https://tweakers.net/nieuws/123479/ziggo-en-google-lossen-verbindingsproblemen-met-google-diensten-op.html

Cookies
door Cookies - Apr 12, 2017 om 22:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Probleem is allang opgelost. Begrijp ik het goed dat je via een bladwijzer naar de betreffende site probeert te komen? Zo ja, doe dan eens F5.

......maar voorlopig kan ik nog steeds niet op google via die site had vastgelegd.....

newmikey
door newmikey - Apr 12, 2017 om 22:48
830 Antwoorden / 0 Vragen

U haalt wel een hoop dingen door elkaar. Het had niets te maken met "Google op uw computer", u bedoelt daar waarschijnlijk de Chrome browser op uw PC mee. Het had te maken met de servers van Google op het internet en de wisselwerking met Ziggo waar iets mee mis ging (wat inmiddels al is opgelost, zie ik). Daarom konden sommige website niet- of slechts langzaam worden geladen maar dat gold ook voor andere browsers. U hoeft dus niets van uw PC te verwijderen (en dus ook de volgende keer dat zoiets gebeurt niet).

Als u bang bent in de toekomst uw favorieten kwijt te raken, maak er dan een backup van.

Gr
door Grunn1 Apr 12, 2017 om 23:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Of maak een Google account aan en overal waar je inlogt op Google krijg je je eigen favorieten te zien.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 13, 2017 om 00:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vraag aan een handige kennis of hij uw1e DNS op 8.8.8.8 wil instellen en de 2e DNS op 8.8.4.4.  Als het bij Ziggo misgaat blijft deze oplossing normaliter goed werken. En kunt u doorgaan terwijl de buren niet online kunnen komen.

marita5
door marita5 Apr 13, 2017 om 08:03
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@diewillik , moet je dan in het eerste bovenste witte vak , niks invullen ? en het laten staan op automatisch een ip - adres laten toewijzen .Dus alleen dns server veranderen

newmikey
door newmikey Apr 13, 2017 om 09:54
830 Antwoorden / 0 Vragen

Averechts advies aangezien dat juist de IP nummers van de DNS servers van Google zijn die het probleem veroorzaakten...

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 13, 2017 om 10:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita, in je thuisnetwerk verstrekt de router deze ip adressen en dat kan dus automatisch gebeuren.
Een router geeft tussen de 100 en 200 ip adressen uit. Steeds als je je pc, laptop of tablet opstart krijg je een adres toegewezen.
Gebruik je een vast IP adres per apparaat dan heb je overzicht welk apparaat verbonden is en kun je functies als port forwarding gebruiken. Ook heb je een fractie eerder verbinding omdat het ip adres voor het apparaat al bekend is.
Voor de meeste consumenten zal DHCP , dus automatisch toewijzen prima werken.
Ik heb zelf een FTP server en zonder vast IP adres kun je daar niets mee want je moet binnenkomend verkeer wel naar de FTP doorverwijzen en dat lukt niet met een automatisch toegewezen ip adres.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 13, 2017 om 10:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@newmickey, Ziggo DNS adressen gebruiken leidde tot amper/geen verbinding. Mensen met de Google DNS konden wel normaal gebruik maken van het internet. De fout lag bij Ziggo niet bij Google, de DNS servers van Google werkten dan ook prima.

Cookies
door Cookies Apr 13, 2017 om 10:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: Van Tweakers: Update 12.40: Een anonieme tipgever meldt aan Tweakers dat de problemen werden veroorzaakt door een Google-server met het ip 172.217.17.46. Door deze te isoleren zouden de problemen zijn opgelost.

marita5
door marita5 Apr 13, 2017 om 10:16
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@diewilik , bedankt voor de informatie , maar ik begrijp er niks van , te ingewikkeld . het probleem werd inderdaad veroorzaakt door een server van Google .

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 13, 2017 om 10:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola, dat ze een probleem isoleren door 1 server uit te schakelen staat los van de DNS servers.
De door mij genoemde adressen worden wereldwijd gebruikt dus uitschakelen van 1 van de duizenden​ servers heeft hier geen invloed op.
Dit was een lokaal probleem.

Cookies
door Cookies Apr 13, 2017 om 10:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: ik reageerde op dit: 'Mensen met de Google DNS konden wel normaal gebruik maken van het internet. De fout lag bij Ziggo niet bij Google'. De fout lag niet bij Ziggo. Heb zelf trouwens nergens last van gehad, net als het overgrote deel van de gebruikers.

Topantwoord

macfreak
door macfreak - Apr 13, 2017 om 02:26
11 Antwoorden / Vragen

sloeg bij mij ineens Google chrome eruit

Overdrijven is ook een vak. Ik gebruik buiten Safari ook Google Chrome en het probleem was dat sommige pagina,s meer tijd nodig hadden om te laden meer niet. Als bij u Chrome eruit klapt ligt het vast niet aan Google maar aan uw PC.