re
door rené van rijn May 15, 2017 om 17:03
Computers & telefonie

Jarenlang 250 procent teveel betaald voor mobiele telefonie bij simpel

zojuist zie ik dat het pakket dat ik al jaren afneem bij Simpel voor 35 euro inmiddels flink goedkoper is geworden en door Simpel ook voor 10 euro wordt aangeboden. Even met Simpel bellen en de medewerker geeft dit aan te passen zodat ik per volgende maand nog maar 10 euro hoef te betalen voor dezelfde diensten. Goed nieuws dus. Toen ik de medewerker te kennen gaf dat ik het raar vind dat zij niet gewoon automatisch mijn pakketkosten aanpassen als de prijs van het pakket daalt zij deze dat ik zelf maar op de website moet kijken om dit in de gaten te houden. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Bovendien betaalt door deze handelswijze iedereen weer een ander bedrag voor dezelfde dienstverlening. Per jaar heb ik dus 300 euro teveel betaald. Wanneer dit lage tarief al enige jaren geldt kan ik zomaar 1000 of zelfs 2000 of meer teveel hebben betaald. Een vreemde gang van zaken en vraag me af of dit wel kan en klopt. ..?

Ben benieuw naar  uw mening en jurisprudentie en misschien zelfs succesvolle claims

1461 11 Rapporteer

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - May 15, 2017 om 17:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Geheel terecht, je sluit zelf een contract af met de bijbehorende kosten en eventueel een telefoon. Aan het einde van de looptijd ben je vrij om over te stappen of een ander contract te nemen. Het is tegenwoordig blijkbaar moeilijk om zelf nog iets te doen.

diumenge
door diumenge - May 15, 2017 om 17:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan en klopt ja. U zegt misschien wel 2.000 euro of meer teveel betaald te denken te hebben, dus hebt daar zeven jaar niet op gelet?

tijger1
door tijger1 - May 15, 2017 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U ziet blijkbaar nooit een reclame op tv of in de krant over telecomproviders en hun tarieven?

Waarom zouden zij voor u moeten gaan denken of u, wat u hebt, nog wel wil?

Ik zou dan ook uw andere abonnementen maar eens nakijken. Misschien betaalt u, door alles maar op zijn beloop te laten, daar ook 250% teveel.

getty
door getty - May 15, 2017 om 17:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U kunt toch zelf ook bedenken dat dit soort abonnementen regelmatig van prijs veranderen? U had zelf alerter moeten zijn. Niets aan te doen.

ha
door halex - May 15, 2017 om 19:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hmm, raar, de meeste telecomproviders nemen contact op met hun klant als de contractduur (bijna) verstreken is. Omdat ze de klant graag weer voor één/twee/drie jaar willen binden. Dat is bij u niet gebeurd? Ook geen melding in het online overzicht dat u uw contract kon verlengen?
Hoe dan ook, u had het zelf ook na kunnen gaan. Hier valt niets te claimen. En de les te leren dat u in 't vervolg wat vaker uw contract bekijkt.

jo
door jorisw May 15, 2017 om 19:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als iemand met zo;'n duur contract geen aanstalten maakt om het zelf te wijzigen ga je m ook niet helpen natuurlijk...

Cookies
door Cookies - May 15, 2017 om 19:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben nog nooit gebeld door een provider als mijn contract ten einde liep. Hoeft van mij ook niet, ik weet wanneer ik mijn contract weer kan verlengen / kan beëindigen.

DOOR HALEX - 15 MEI 2017 OM 19:21
1200 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Hmm, raar, de meeste telecomproviders nemen contact op met hun klant als de contractduur (bijna) verstreken is. Omdat ze de klant graag weer voor één/twee/drie jaar willen binden. Dat is bij u niet gebeurd? Ook geen melding in het online overzicht dat u uw contract kon verlengen?

Gerry1969
door Gerry1969 - May 15, 2017 om 19:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zo zie je maar, de beste klant is een slapende klant.
Hoezo claimen? U betaalt gewoon wat is afgesproken er valt niets te claimen. Daarnaast is het uw eigen schuld dat u niet oplet.

fa
door familyman - May 15, 2017 om 19:43
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als de gemiddelde beller niet op de hoogte gehouden wordt door een deurwaarder, want die post komt altijd aan, is het onmogelijk om iedereen te wijzen op einde contract, andere prijzen + of -. Maar als het niet gebeurd deugd het niet, en als het wel gebeurd deugd het ook niet. Gewoon zelf nadenken ..........

tijger1
door tijger1 - May 15, 2017 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben nog nooit benaderd door mijn provider over mijn contract, behalve toen het soort abonnement niet meer geleverd zou worden.

Is niet nodig ook, ben ik zelf bij.

Cookies
door Cookies May 15, 2017 om 20:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jij ook al niet? Zal wel aan ons liggen, we krijgen ook al nooit van die mooie aanbiedingen.:(

tijger1
door tijger1 May 15, 2017 om 22:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, en ook geen erfenissen van gelijknamige superverre familieleden. Het is echt niet eerlijk. :-))

Cookies
door Cookies May 15, 2017 om 22:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

We worden ordinair gediscrimineerd!!!! Waar kan ik daarvan melding doen???

tijger1
door tijger1 May 15, 2017 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klacht.nl, Klachtenkompas, Consumentenbond, Radar en wat dacht u van het forum van Kassa? Dat schijnt te helpen:-))

ne
door neodutchio - May 15, 2017 om 20:49
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Sorry, schoot toch even in de lach. "Ben benieuw naar  uw mening en jurisprudentie en misschien zelfs succesvolle claims".

Nee, natuurlijk valt er niets te claimen. Er is geleverd volgens contract en u heeft betaald volgens het contract. Dat u al die jaren een slapende klant bent geweest is natuurlijk niet bij Simpel neer te leggen.

tijger1
door tijger1 - May 15, 2017 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

René, misschien kunt u een claimstichting oprichten?