Jarenlang 250 procent teveel betaald voor mobiele telefonie bij simpel
zojuist zie ik dat het pakket dat ik al jaren afneem bij Simpel voor 35 euro inmiddels flink goedkoper is geworden en door Simpel ook voor 10 euro wordt aangeboden. Even met Simpel bellen en de medewerker geeft dit aan te passen zodat ik per volgende maand nog maar 10 euro hoef te betalen voor dezelfde diensten. Goed nieuws dus. Toen ik de medewerker te kennen gaf dat ik het raar vind dat zij niet gewoon automatisch mijn pakketkosten aanpassen als de prijs van het pakket daalt zij deze dat ik zelf maar op de website moet kijken om dit in de gaten te houden. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Bovendien betaalt door deze handelswijze iedereen weer een ander bedrag voor dezelfde dienstverlening. Per jaar heb ik dus 300 euro teveel betaald. Wanneer dit lage tarief al enige jaren geldt kan ik zomaar 1000 of zelfs 2000 of meer teveel hebben betaald. Een vreemde gang van zaken en vraag me af of dit wel kan en klopt. ..?
Ben benieuw naar uw mening en jurisprudentie en misschien zelfs succesvolle claims
Topantwoord
Geheel terecht, je sluit zelf een contract af met de bijbehorende kosten en eventueel een telefoon. Aan het einde van de looptijd ben je vrij om over te stappen of een ander contract te nemen. Het is tegenwoordig blijkbaar moeilijk om zelf nog iets te doen.
Dat kan en klopt ja. U zegt misschien wel 2.000 euro of meer teveel betaald te denken te hebben, dus hebt daar zeven jaar niet op gelet?
U ziet blijkbaar nooit een reclame op tv of in de krant over telecomproviders en hun tarieven?
Waarom zouden zij voor u moeten gaan denken of u, wat u hebt, nog wel wil?
Ik zou dan ook uw andere abonnementen maar eens nakijken. Misschien betaalt u, door alles maar op zijn beloop te laten, daar ook 250% teveel.
U kunt toch zelf ook bedenken dat dit soort abonnementen regelmatig van prijs veranderen? U had zelf alerter moeten zijn. Niets aan te doen.
Hmm, raar, de meeste telecomproviders nemen contact op met hun klant als de contractduur (bijna) verstreken is. Omdat ze de klant graag weer voor één/twee/drie jaar willen binden. Dat is bij u niet gebeurd? Ook geen melding in het online overzicht dat u uw contract kon verlengen?
Hoe dan ook, u had het zelf ook na kunnen gaan. Hier valt niets te claimen. En de les te leren dat u in 't vervolg wat vaker uw contract bekijkt.
Als iemand met zo;'n duur contract geen aanstalten maakt om het zelf te wijzigen ga je m ook niet helpen natuurlijk...
Ben nog nooit gebeld door een provider als mijn contract ten einde liep. Hoeft van mij ook niet, ik weet wanneer ik mijn contract weer kan verlengen / kan beëindigen.
Hmm, raar, de meeste telecomproviders nemen contact op met hun klant als de contractduur (bijna) verstreken is. Omdat ze de klant graag weer voor één/twee/drie jaar willen binden. Dat is bij u niet gebeurd? Ook geen melding in het online overzicht dat u uw contract kon verlengen?
Zo zie je maar, de beste klant is een slapende klant.
Hoezo claimen? U betaalt gewoon wat is afgesproken er valt niets te claimen. Daarnaast is het uw eigen schuld dat u niet oplet.
Als de gemiddelde beller niet op de hoogte gehouden wordt door een deurwaarder, want die post komt altijd aan, is het onmogelijk om iedereen te wijzen op einde contract, andere prijzen + of -. Maar als het niet gebeurd deugd het niet, en als het wel gebeurd deugd het ook niet. Gewoon zelf nadenken ..........
Ik ben nog nooit benaderd door mijn provider over mijn contract, behalve toen het soort abonnement niet meer geleverd zou worden.
Is niet nodig ook, ben ik zelf bij.
Jij ook al niet? Zal wel aan ons liggen, we krijgen ook al nooit van die mooie aanbiedingen.:(
Nee, en ook geen erfenissen van gelijknamige superverre familieleden. Het is echt niet eerlijk. :-))
We worden ordinair gediscrimineerd!!!! Waar kan ik daarvan melding doen???
Klacht.nl, Klachtenkompas, Consumentenbond, Radar en wat dacht u van het forum van Kassa? Dat schijnt te helpen:-))
Sorry, schoot toch even in de lach. "Ben benieuw naar uw mening en jurisprudentie en misschien zelfs succesvolle claims".
Nee, natuurlijk valt er niets te claimen. Er is geleverd volgens contract en u heeft betaald volgens het contract. Dat u al die jaren een slapende klant bent geweest is natuurlijk niet bij Simpel neer te leggen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer