door wim frazer May 27, 2006 om 01:31
Computers & telefonie

Jpeg in frontpage

Ik kan van de een op de andere dag geen jpeg-bestanden meer opslaan in het programma Frontpage.

Als ik een foto op de pagina heb ingevoegd en vervolgens op Opslaan klik wordt de pagina opgeslagen maar de foto wordt niet meegenomen.

Hoe kan dat; hoe krijg ik het weer in orde?

378 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 27, 2006 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai wf,

Frontpage maakt een Web aan met daarin een directory 'Images'. Daar dien je als eerste het plaatje in te zetten en waarneer je de pagina voorziet van dit plaatje zoek je deze op en dan zal hij het wel doen.
Met publiceren zal hij dan ook dit plaatje meenemen.

Ik denk namelijk dat je het plaatje van een andere plaats weg haalt.

Succes,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - May 27, 2006 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het vermoeden dat u in frontpage bent gaan werken met standaard settings, en derhalve geen WEBSITE maar een PAGINA heeft gemaakt.

indien u die opslaat, maakt frontpage zelf een map aan waarin hij de bijbehorende bestanden (zoals plaatjes) opslaat. die map heeft dezelfde naam als de pagina, en wordt in dezelfde map als de pagina opgeslagen. slaat u dus een index.html op, dan heeft u in dezelfde map een map die index heet.

met frontpage werkt u het gemakkelijkst, als u begint met het aanmaken van een "nieuwe site".

dan maakt frontpage een aparte map waar alle bestanden behorend bij die site worden opgeslagen.

in dat geval had u van frontpage de vraag gekregen waar hij de ingevoegde plaatjes moet opslaan (standaard is dat de map "images" in uw "frontpage web".

indien er iets anders misgaat, lijkt het me handig als u even de frontpage setup runt, en de installatie herstelt.

succes!

Richard Faas