thiazzz
door thiazzz Feb 26, 2004 om 12:25
Computers & telefonie

Kabelmodem aansluiting niet bij hoofdingang?

Ik denk erover om eindelijk ook maar eens over te stappen op internet via de kabel. Nu heb ik echter geen zin om nieuwe kabels door het huis te gaan trekken.Over het algemeen worden er gratis (leen)modems meegeleverd met de aanbiedingen van de kabel/internet bedrijven. Het liefst zou ik zelf een wireless toepassing maken, maar daar zijn natuurlijk weer financiele concequenties aan.Is het nu mogelijk om een kabelmodem niet aan te sluiten bij het punt waar de kabel het huis binnengaat, maar op een ander punt in de kabel? Ik heb namelijk bij het ingangspunt een verlenging aangebracht welke op een gegeven moment wordt verdeeld in 1 kabel naar de TV voor de woonkamer, 1 kabel voor de TV naar de slaapkamer en 1 kabel naar de computer in de studeerkamer. Op de kabel in de studeerkamer wil ik graag het kabelmodem installeren, kan dit? Of moet het bij de hoofdingang plaatsvinden? Ik hoor graag wat de experts hierop te zeggen hebben!

3881 7 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:51
402 Antwoorden / 0 Vragen

Het modem moet bij de hoofdingang voor zover ik weet. Daar moet namelijk het signaal worden gesplitst. U kunt natuurlijk wel de kabel naar de splitter zolang maken dat u het modem in de studeerkamer kan aansluiten maarja dan heeft u dus nog steeds een extra kabel door het huis lopen. Maar het is wel goedkoper dan wireless.

is
door isidor - Apr 16, 2004 om 12:51
42 Antwoorden / 7 Vragen

Het kabel/internetbedrijf gaat altijd uit van plaatsing van signaalverdeler+modem bij de hoofdaansluiting. Als er op een correcte wijze vanaf de hoofdaansluiting via een coaxkabel verlenging heeft plaatsgevonden naar bijv. een 2e aansluiting voor tv/radio, kan de signaalverdeler+modem voor kabelinternet
probleemloos bij de 2e aansluiting worden geplaatst. De coaxkabel moet direct zijn aangesloten op het punt waar de hoofdaansluiting de woning binnen komt.

sh
door sh577390 - Apr 16, 2004 om 12:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het modem moet altijd, bij de hoofdingang geplaatsd worden, want daar is het kabel signaal het sterks.

is
door isidor - Apr 16, 2004 om 12:51
42 Antwoorden / 7 Vragen

Ik denk dat sh...... niet helemaal begrijpt hoe e.e.a. aangesloten wordt.
Niet het modem wordt op de (hoofd- of 2e-)aansluiting aangesloten, maar de signaalverdeler. Vervolgens moet het modem weer op de signaalverdeler aangesloten worden.
Modem en pc worden met elkaar verbonden door UTP-kabel.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat met een goed aangelegde 2e tv/radio-aansluiting het signaal daar net zo sterk kan zijn als bij de hoofdaansluiting.

me
door meinart - Apr 16, 2004 om 12:51
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb mijn modem van kabelfoon aangesloten in mijn werkkamer, gaat probleemloos.
In de meterkast wordt de kabel gesplitst, een gaat naar de woonkamer en de andere naar mijn werkkamer.Daar wordt dan weer gesplitst, voor het modem en de televisie.
Geen enkel probleem. Daarna gaat het via een router en een speciale kabel van 15 meter naar de kamer van mijn vrouw.Ook dat geeft geen problemen.

ti
door tiemen - Apr 16, 2004 om 12:51
13 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt u kabelmodum 15 meter vanaf de eerste aansluiting plaatsen en dan aansluiten aan de computer .dit is voorschrift van UPC.Ik zou niet over gaan op kabel,want er zijn veel problemen met de kabel explotanten .ze sluiten je gewoon af ,en je moet de volle prijs betalen als je te veel Data download .Dan zetten ze je terug naar telefoon aansluiting{maar je moet wel de volle prijs betalen} dus denk er goed over na .Ik ben al twee maal op de kabel geweest ,dus dat zegt al wat.Het beste waar je naar toe kunt gaan is HCCNet,de grootste en de beste voor senioren,en jonger.Daar word je niet bedrogen ,maar geholpen,en niet van de wal in de sloot en je word niet op gelicht zo als bij anderen.zie ook de site van hccnet wat ze allemaal voor je doen kunnen,en sturen nooit verkeerde rekeningen,met vriendelijke groet ,T.loman@hccnet.nl

pe
door pettel - Apr 16, 2004 om 12:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard kan dit!Je zult alleen een andere (tweede) wandcontactdoos moeten aansluiten en van daaruit de modem gaan gebruiken.Overigens wordt er al gauw zo'n meter of 8 coaxkabel meegeleverd bij de kabelmodem in het geval van Chello zelfs met keurige kastjes en pluggen om alles zoveel mogelijk uit het zicht te plaatsen.Maar die kabel moet je zeker doen, is werkelijk een uitkomst 24 uur online.